|
Auteur |
Bericht |
denny35
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 12:37 Onderwerp: Verhuurder woning komt terug op toezegging |
|
|
Ik verkreeg van de verhuurder van onze woning (vrije sector huurwoning van een grote corporatie) toestemming voor het plaatsen van een bad en een toezegging van € 237 vergoeding wanneer de aanpassing aan een aantal (eenvoudig te realiseren) voorwaarden voldoet.
Deze toestemming en toezegging is mij op papier verstrekt in duplo, met het verzoek 1 van de papieren ondertekend te retourneren. Ik deed dat op 17 september 2012. Inmiddels is ook een bad besteld twv €1090,-.
Op 18 september had ik contact met de woningbouw omtrent het soort wandtegels dat in de woning is geplaatst. In dit gesprek werd meegedeeld dat de toestemming nooit had mogen worden gegeven en dat de toestemming nu wel blijft bestaan, maar de toezegging van € 237 vergoeding wordt ingetrokken. Dit kan toch niet zomaar? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 13:07 Onderwerp: |
|
|
Dag,
Ik ben het met u eens, dat dit niet kan. Intrekking van een aanbod moet, om werking te hebben, de andere partij eerder dan het aanbod, of gelijktijdig met het aanbod bereiken (art. 3:37 lid 5 BW). Dat is niet gebeurd, dus is de corporatie gebonden aan het contract zoals het is opgesteld en ondertekend.
U kunt dus volgens mij de corporatie aanmanen tot betaling van de toegezegde geldsom.
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 20:40 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp het standpunt van de woningbouwvereniging aldus dat degene die dat bedrag heeft toegezegd daar niet toe bevoegd was. Wie van de woningbouwvereniging heeft die brief ondertekend?
Als dit niet bijvoorbeeld een schoonmaker of receptioniste was, maar bijvoorbeeld de persoon die altijd dit soort verzoeken afhandelt, denk ik dat je had mogen vertrouwen op de vertegenwoordigingsbevoegdheid van die persoon. De woningbouwvereniging is dan gewoon gebonden aan het toegezegde geldbedrag. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
denny35
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 21:50 Onderwerp: |
|
|
De afspraken zijn getekend door teamleider van de wijk waarin het complex staat. |
|
|
|
 |
|