|
Auteur |
Bericht |
bobkeizer
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 22 okt 2012 15:19 Onderwerp: poortwachter |
|
|
Hallo allemaal, daar ben ik weer een keertje
Kan iemand mij helpen aan een (of meerdere) jurisprudentie aangaande het niet meewerken aan het reintegratieproces door de WERKGEVER.
Mijn vrouw loopt tegen het zoveelste (psychologische) spelletje aan en het is voor 80% duidelijk dat de rayonleider alles in het werk stelt haar te willen ontslaan. UWV deskundigenoordeel wordt niet volledig nagevolgd (uren opbouw wel, elke 3 weken arbo arts niet) en indien een arbo arts verzoekt mijn vrouw na 8 weken weer te zien is er weer een hele strijd nodig om een afspraak te krijgen via het hoofdkantoor. Ondanks advies arbo-arts gaat werkgever zelf bepalen of dit wel nodig is. Alles bij elkaar heeft ze nu 4 maal een arbo-arts gezien in 1½ jaar.
Tussen ons en de werkgever zit overigens het beruchte bureau "verzuimreductie.nl"
Ik heb al lopen zoeken naar een jurisprudentie maar kan alleen stukken vinden over nalatigheid van een werknemer maar ik zoek juist uitspraken m.b.t. nalatigheid WERKGEVER
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen
ALvast bedankt
Bob Keizer |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 okt 2012 16:04 Onderwerp: |
|
|
Als het gaat om de re-integratieverplichtingen van de werkgever, is art. 7:658a BW van toepassing en art. 7:658b BW voor de vordering tot naleving ervan (er is een second opinion nodig).
Als u art. 7:658a BW invoert in 'zoeken in uitspraken' op www.rechtspraak.nl verschijnen wel enkele uitspraken. Ik geloof alleen niet dat ze echt op uw casus lijken. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 23 okt 2012 11:08 Onderwerp: Re: poortwachter |
|
|
bobkeizer schreef: | Hallo allemaal, daar ben ik weer een keertje
Kan iemand mij helpen aan een (of meerdere) jurisprudentie aangaande het niet meewerken aan het reintegratieproces door de WERKGEVER.
Mijn vrouw loopt tegen het zoveelste (psychologische) spelletje aan en het is voor 80% duidelijk dat de rayonleider alles in het werk stelt haar te willen ontslaan. UWV deskundigenoordeel wordt niet volledig nagevolgd (uren opbouw wel, elke 3 weken arbo arts niet) en indien een arbo arts verzoekt mijn vrouw na 8 weken weer te zien is er weer een hele strijd nodig om een afspraak te krijgen via het hoofdkantoor. Ondanks advies arbo-arts gaat werkgever zelf bepalen of dit wel nodig is. Alles bij elkaar heeft ze nu 4 maal een arbo-arts gezien in 1½ jaar.
Tussen ons en de werkgever zit overigens het beruchte bureau "verzuimreductie.nl"
Ik heb al lopen zoeken naar een jurisprudentie maar kan alleen stukken vinden over nalatigheid van een werknemer maar ik zoek juist uitspraken m.b.t. nalatigheid WERKGEVER
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen
ALvast bedankt
Bob Keizer |
Niet om het een of ander, maar waarom vindt de bedrijfsarts dat hij elke 3 weken bezocht zou moeten worden? Dat is toch echt schromelijk overdreven! Vier bezoeken in anderhalf jaar is daarentegen wel weer aan de magere kant, als er ook geen andere contacten zijn geweest met de ARBO dienst.
Zijn er wel bezoeken/overleggen geweest met andere personen van de ARBO dienst?
In principe zou er ongeveer elke 6 weken contact moeten zijn tussen werkgever, werknemer en ARBO dienst. Dat hoeft dan niet per se de bedrijfsarts zelf te zijn.
Waarom is het bureau verzuimreductie.nl berucht? Ik ken het namelijk niet als berucht.
Waarom spreek je van psychologische spelletjes? Je noemt het wel, maar geeft geen voorbeelden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|