|
Auteur |
Bericht |
Gé
Leeftijd: 74 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 okt 2012 14:58 Onderwerp: Na drie jaarcontracten opnieuw in dienst. |
|
|
Drie jaarcontracten van mijn vrouw voorbij binnenkort , werkgever wenst geen onbepaalde tijd overeenkomst aan te gaan.
Ze kan wel terug komen bij deze werkgever na een maand en een dag uit dienst te zijn geweest en dan weer opnieuw op contractbasis bepaalde tijd.
Ik dacht dat er minimaal drie maanden tussen moest zitten en als dit korter is zij dan eigenlijk in "vaste dienst" komt bij haar werkgever.
Kan iemand mij aangeven hoe het precies zit? , drie maanden of een maand en een dag? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 17 okt 2012 15:07 Onderwerp: |
|
|
In principe is het drie maanden, tenzij in een CAO een andere bepaling is opgenomen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Gé
|
Geplaatst: wo 17 okt 2012 15:22 Onderwerp: |
|
|
In de Cao (Glastuinbouw) kan ik er dit over vinden:
Artikel 8 Bijzondere bepaling voor de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
In afwijking van artikel 7:668a lid 1 BW geldt het volgende:
1. Indien meer dan drie voor bepaalde tijd en/of bepaald werk aangegane arbeidsovereenkomsten
elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 31 dagen, geldt de derde en
daarop volgende arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.
2. Voor arbeidsovereenkomsten die elkaar met tussenpozen van niet meer dan 31 dagen hebben
opgevolgd en een periode van 36 maanden hebben overschreden, geldt met ingang van die dag
de laatste overeenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 17 okt 2012 15:32 Onderwerp: |
|
|
Dan lijkt het in dit geval te gaan om een beperking van het bewuste artikel; in dit geval is dat toegestaan. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Gé
|
Geplaatst: wo 17 okt 2012 15:59 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het antwoord. |
|