|
Auteur |
Bericht |
jikky de walle
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 12 okt 2012 18:50 Onderwerp: nul uren contract, met onslag wegens stoppen van de winkel |
|
|
Hallo,
Ik heb een nul uren contract, ben 11 jaar in dienst, nou loopt de winkel niet meer goed, en moesten we bij elkaar komen, en iedereen kreeg ontslag[ wat ik nog steeds niet op papier binnen heb] . 3 collega,s hebben een vast contract en 2 nul uren.
We gaan nog 4 maanden door en dan stopt hij. Mijn vraag is welke rechten heb ik nog? want ik word vrijdag 5 voor 18:00 afgebeld voor mijn vaste zaterdag, met de mededeling dat de baas zelf werkt. En dit gebeurt vaker. vriendelijke groet. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 okt 2012 11:11 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Heeft uw werkgever vergunningen van UWV Werkbedrijf voor deze ontslagen? Die zijn namelijk wel vereist (art. 6 Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen).
Voor het doorbetaald krijgen van loon voor het werken op zaterdag zou u een beroep kunnen doen op het rechtsvermoeden van art. 7:610b BW. Dit artikel bepaalt, dat de arbeid wordt vermoed een omvang te hebben van de gemiddelde arbeidsduur van de afgelopen drie maanden. De werkgever kan dit vermoeden weerleggen.
Maar u zegt dat de werkgever vaker zelf op zaterdagen werkt. In dat geval is het voor u misschien geen structurele arbeid geweest? (zodat u niet slaagt in het bewijs dat u met betrekking tot de zaterdagen een vast contract hebt).
Zie ook http://www.arbeidscontracten.com/info/Page2aovk_MUP.html
Met vriendelijke groet,
Marja |
|
|
|
 |
jikky de walle
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 okt 2012 11:24 Onderwerp: |
|
|
Hallo Marja,
Ik heb nog niks van het uwf gekregen! en ik werk 2 zaterdagen per maand, ene zaterdag wel andere zaterdag niet, dit werk ik al zo,n 2 jaar . groetjes |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 13 okt 2012 11:33 Onderwerp: |
|
|
U zou bij uw werkgever navraag kunnen doen naar de ontslagvergunning van het UWV (de werkgever moet deze hebben). Als de werkgever geen ontslagvergunning heeft, is het ontslag vernietigbaar (art. 9 Buitengewoon Besluit Arbeidsverhoudingen) en kunt u een loonvordering instellen (art. 7:628 BW).
Voor de zaterdag zou u dus een beroep kunnen doen op het rechtsvermoeden van art. 7:610b BW. U moet u dan bij de werkgever bereid verklaren de arbeid te verrichten en loon vorderen op grond van art. 7:628 BW. Ik ben niet zeker of dit gaat lukken. Het zou een verstoorde arbeidsrelatie tot gevolg kunnen hebben. Dus ik weet niet of het verstandig is. |
|
|
|
 |
|