|
Auteur |
Bericht |
JanZ
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 06 okt 2012 12:49 Onderwerp: Kantongerecht en "dwaling" |
|
|
Beste allen,
Dit gaat om een zaak art. 7: 685 BW die ik verloren heb.
Na bestudering van de beschikking blijkt dat de kantonrechter een aantal belangrijke feiten door elkaar heeft gehaald en er zelfs feiten bij verzonnen heeft. In zowel het verzoekschrift als verweerschrift staan deze duidelijk vermeld en in de juiste volgorde. De verzonnen feiten bestaan niet, noch bij mij als bij de tegenpartij. In de mondelinge behandeling zijn zelfs een aantal bewijsstukken gevonden in een emailbox die voor mij belangrijk waren en waar de zaak om draait. Geen van deze bewijsstukken is gebruikt in de beschikking. (...er is geen bewijs)
Een aantal mensen die ik ken zijn volledig op de hoogte van het dossier maar zijn allemaal zeer verbaast over de beschikking omdat deze vol met onjuistheden staat.
Ik heb het gevoel dat hier alleen maar productie is gedraaid en niet gekeken is naar deze zaak.
Wat kan ik hier nog aan doen? Het lijkt mij dat als je zeker weet en kunt bewijzen dat de beschikking een rommeltje is, er toch iets tegen kunt ondernemen?
Jan |
|
|
|
 |
JanZ
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 12:52 Onderwerp: |
|
|
Is er echt niemand die hier een antwoord op heeft?
Jan |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 13:06 Onderwerp: Re: Kantongerecht en "dwaling" |
|
|
JanZ schreef: | Wat kan ik hier nog aan doen? | B.v. Hoger beroep?? |
|
|
|
 |
JanZ
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 13:16 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrepen heb dan kan dat niet in deze procedure. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 13:30 Onderwerp: |
|
|
JanZ schreef: | Als ik het goed begrepen heb dan kan dat niet in deze procedure. | Je hebt getracht om in Hoger beroep te gaan en wat schreven ze daarop?? |
|
|
|
 |
JanZ
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 13:42 Onderwerp: |
|
|
Nee, ik heb niet getracht om in hoger beroep te gaan omdat de kantonrechter mij aan het begin van de mondelinge behandeling verteld heeft dat dit niet kan. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 13:56 Onderwerp: |
|
|
JanZ schreef: | Nee, ik heb niet getracht om in hoger beroep te gaan omdat de kantonrechter mij aan het begin van de mondelinge behandeling verteld heeft dat dit niet kan. | Daar zijn natuurlijk regels voor; zie b.v. achter mijn hierboven geplaatste link. |
|
|
|
 |
JanZ
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 07 okt 2012 21:23 Onderwerp: |
|
|
Dan schakel je zsm een cassatieadvocaat in. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 08 okt 2012 12:38 Onderwerp: |
|
|
Hoger beroep is altijd mogelijk als er fundamentele vormvereisten zijn geschonden (zgn. doorbreking van het appelverbod). Je benoemt dat er feiten bij zijn verzonnen; het lijkt erop dat de rechter buiten de grondslag van de vordering is gegaan. Daarnaast zeg je dat hij aan essentiële stellingen voorbij is gegaan. Dat zijn fundamentele vormfouten, dus hoger beroep is wel mogelijk. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 08 okt 2012 14:05 Onderwerp: |
|
|
Zie ook hier.
Wees er in je eigen belang wel zeker van dat er echt iets flink mis is met de beschikking, en dat het niet slechts gaat om onvrede met de uitspraak. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JanZ
|
Geplaatst: ma 08 okt 2012 15:46 Onderwerp: |
|
|
Laurens02 schreef: | Hoger beroep is altijd mogelijk als er fundamentele vormvereisten zijn geschonden (zgn. doorbreking van het appelverbod). Je benoemt dat er feiten bij zijn verzonnen; het lijkt erop dat de rechter buiten de grondslag van de vordering is gegaan. Daarnaast zeg je dat hij aan essentiële stellingen voorbij is gegaan. Dat zijn fundamentele vormfouten, dus hoger beroep is wel mogelijk. |
Bedankt, hier kan ik wat mee. |
|
|
|
 |
JanZ
|
Geplaatst: ma 08 okt 2012 15:52 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Zie ook hier.
Wees er in je eigen belang wel zeker van dat er echt iets flink mis is met de beschikking, en dat het niet slechts gaat om onvrede met de uitspraak. |
Natuurlijk ben ik niet blij met de beschikking. Maar in de beschikking staan echt fouten (cruciale volgorde door elkaar gehaald) en dingen die volgend jaar op een willekeurige datum gaan gebeuren. Ja, echt waar. Als dat zo was dan was er nu geen zaak geweest. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 08 okt 2012 16:29 Onderwerp: |
|
|
Wat wordt de vordering in Hoger Beroep?
Vernietiging van de beschikking van de kantonrechter wegens schending van het beginsel van hoor en wederhoor, omdat hij niet naar de feiten heeft gekeken zoals door partijen aangevoerd, maar zelf feiten heeft verzonnen? |
|
|
|
 |
JanZ
|
Geplaatst: ma 08 okt 2012 17:01 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: | Wat wordt de vordering in Hoger Beroep?
Vernietiging van de beschikking van de kantonrechter wegens schending van het beginsel van hoor en wederhoor, omdat hij niet naar de feiten heeft gekeken zoals door partijen aangevoerd, maar zelf feiten heeft verzonnen? |
Ik heb nu nog geen idee, daarom stel ik ook deze vraag op dit forum. De kantonrechter noemt en gaat uit van feiten die nergens beschreven staan, niet mondeling behandeld zijn en gewoon niet bestaan. In de beoordeling is dit cruciaal. |
|
|
|
 |
|