geduld
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 sep 2012 12:15 Onderwerp: Ge |
|
|
Ik heb mijn zwager ruim een jaar geleden geholpen om financieel bij te springen toen hij aangeklaagd werd voor een strafbaar feit. Hij is veroordeeld en inmiddels vrij (straf uitgezeten). De kosten voor de advocaat heb ik destijds voorgeschoten en staan dan ook op mijn naam. De afspraak is mondeling tussen mij en mijn zwager gemaakt dat hij de kosten zou terugbetalen. Echter word ik afgescheept met smoesjes. Nu staat er nog steeds een restbedrag open van ruim 1500+ euro. Voorgaande betalingen zijn niet door hem zelf, maar door familie ingelost, vaak contant.
Mijn geduld is op en ik wil het restant ontvangen, zodat ik de advocaat hiermee kan aflossen, want het begint zo langzamerhand effect op mij, maar ook op mijn gezin te hebben. Puur omdat ik dit hoofdstuk wil afsluiten (financieel) en elke ontmoeting zowel voor mij als mijn partner ongemakkelijk voelt qua sfeer.
Kan ik een civiele procedure starten om dit bedrag alsnog te ontvangen, ondanks de mondelinge afspraken?
Dit zijn mijn feiten:
- Mijn zwagers naam staat op de faktuurspecificatie
- De betaling aan het advocatenkantoor heb ik als bewijs van (rekeningafschrift)
- Mijn partner is getuige van deze mondelinge afspraken
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? |
|