|
Auteur |
Bericht |
dexter85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 01 sep 2012 22:26 Onderwerp: proceskosten vergoeding gedurende studie |
|
|
Beste allemaal, ik ben nieuw op het forum.
Ik lees wel al een tijd hier maar heb me nu pas aangemeld.
Ik doe nu sinds een jaar of 4 hobby matig vrienden en kennissen gratis helpen met juridische kwesties.
Het punt waar ik mee zit en niet uit kom is het volgende:
Ik studeer rechten en heb nu ook bij de KvK mezelf ingeschreven als eenmanszaak en heb nu een rechtsbijstand kantoor.
Nu geeft verweerder in een bestuursprocedure aan dat gemachtigde (ik) van eiser geen meester in de rechten is (nu weet ik dat dat niet hoeft voor proceskosten te krijgen) maar het bpb vermeld wel juridische scholing.
Hoe denken jullie dat ik hiermee om dien te gaan, verweerder twijfelt namelijk aan of ik dit beroepsmatig doe gericht op inkomsten (dat is in ieder geval zo, hoewel ik ook 40u per week in loondienst werk).
En de juridische scholing, tsja daar ben ik op het moment mee bezig.
Iemand ervaring hiermee? |
|
|
|
 |
grmohlmann
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 02 sep 2012 9:44 Onderwerp: |
|
|
Een paar vragen:
- Welk Bpb-artikel vermeldt iets over juridische scholing ?
- heb je al eens betaald gekregen voor je juridische bijstandsverlening na het sturen van een betreffende factuur aan belanghebbende ?
Als je namelijk al meerdere malen rechtsbijstand hebt verleend en daarvoor betaald hebt gekregen, kan de rechter ervan uitgaan dat je voldoende bent geschoold en zodoende dus beroepsmatig rechtsbijstand verleend tegen vergoeding.
Je hoeft geen titels te hebben, maar moet aannemelijk kunnen maken dat je voldoende betreffende kennis en vaardigheden bezit.
De enkele tegenwerping van verweerder dat je geen titels hebt, hoeft geen doel te treffen, maar is bangmakerij. |
|
|
|
 |
dexter85
|
Geplaatst: zo 02 sep 2012 11:11 Onderwerp: |
|
|