Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 20 jul 2025 8:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verhuurder dreigt uitzetting woning binnen één week
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JSH

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 22:00    Onderwerp: Verhuurder dreigt uitzetting woning binnen één week Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik bewoon sinds twee jaar een woning; één jaar, het eerste jaar, huurde ik geheel de woning, vanaf augustus vorig jaar huur ik een individuele kamer.

De relatie met de huisbaas, die tevens op hetzelfde terrein woont, is sinds 3/4 jaar verslechterd. De twee dames waarmee ik vanaf augustus samenwoonde, communiceerden niet met mij bij 'problemen', die mijn inziens in elke kamerbewoning voorkomen, maar gingen direct klagen bij de huisbaas.

Dit heeft geresulteerd in een gesprek, halverwege juli jl., waarin de verhuurder heeft gezegd dat hij 'het beter leek dat ik een andere plek zou zoeken'. Ik heb daarop geantwoord dat 'ik evengoed al op zoek was gegaan naar een woonruimte, vanwege de situatie met mijn huisgenoten'. Tot slot heeft hij gezegd 'dan zijn we het daar in ieder geval over eens'.

Afgelopen zondag belde hij met het verzoek of ik even langs wou komen. Hij was verontwaardigd dat ik nog niets had gevonden/was verhuist. Hij dreigde mij er binnen één week uit te zetten. Later, in datzelfde gesprek waarin hij zijn zakelijkheid iets liet gaan, stelde hij de termijn tot 1 oktober waarop ik de tijd had om iets anders te vinden. Ik heb hier niet op gereageerd omdat ik niet wist of hij dit kon maken.

Afgelopen donderdagochtend (7.30 uur), belde hij mij op dat ik nog tot volgende week (8 september, mijn verjaardag: leuk) de tijd had om een andere plek te zoeken. Anders zou hij mijn spullen op straat zetten en de sloten gaan vervangen.

Zojuist was hij weer bij mijn kamerdeur te dreigen dat hij 'des duivels' zou worden als ik de woning niet volgende week zou hebben verlaten. Het op straat zetten van mijn spullen en de sloten vervangen benoemde hij evengoed weer.

Er is sprake van een huurachterstand uit 2011. Echter, uit dezelfde periode moet ik uit één van zijn bv's een nog hoger bedrag ontvangen. Vanaf 2012 betaal ik maandelijks de huur.

Ik denk te weten dat een eventuele uitzetting niet te rechtvaardigen is. Er is geen formele opzegging geweest en de termijnen gesteld door de verhuurder zijn niet wettelijk (3 + 1 of 2 extra maanden per contractjaar). Er is tevens geen sprake van een gerechtelijk bevel. Maar dat zal me niets helpen als hij me daadwerkelijk volgende week op straat zet.

Ik ben niet bereid om met hem mee te werken omdat ik mijn - wettelijke- tijd wil gebruiken om een goede woning te vinden. Ik ga niet zomaar tijdelijk 'hoppen'.

Hebben jullie tips of adviezen? Wat zijn de verantwoordelijkheden of onkostenvergoedingen bij een onrechtmatige uitzetting? Hebben jullie een andere kijk op de situatie? Jurisprudentie?

Edit: Tevens is het al zo dat 'onze woonkamer' al ruim een week onleefbaar is omdat deze vol staat met de spullen van een nieuwe huurder. Dat zal waarschijnlijk dus ook de oorzaak zijn van de spoed: hij heeft al een nieuwe huurder.

Graag hoor ik van jullie!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mattjeu

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

geachte,

tenzij u een contract met de verhuurder heeft dat geen recht geeft op huurbescherming (zoals hospitahuur) kan de verhuurder u alleen volgens de regels uitzetten.

in uw geval is dit dus niet gebeurd.
de verhuurder zal naar de rechter moeten.
indien iemand (dus ook uw huisbaas) zonder uw toestemming uw prive gedeelte betreedt meteen de politie bellen.
zorg dat u ten alle tijden bewijs bij u heeft dat u de rechtmatige bewoner bent, zodat u de politie kunt inschakelen om u weer toegang te kunnen verlenen.
JSH

Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op wat voor manier moet ik dit aantonen?

Ik heb alleen een éénzijdig (door mij) ondertekend contract. Of zou een GBA-uitreksel ook voldoende zijn?

Ik ben ook bang dat als de uitzetting van mijn inboedel plaatsvind er direct een nieuwe bewoner in mijn kamer gaat. Hij is momenteel ook al in het bezit van een contract en betaald ook vanaf 1 september voor Mijn kamer. Momenteel slaapt hij in de kamer van mijn huisgenoot (op initiatief van haar..). Wat dan?
mattjeu

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012 9:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

iig het contract en gba, tevens bankafschriften van de huur en eventueel correspondentie van en naar de baas.
eventueel melding maken bij de politie dat je bang bent dat de verhuurder iets illegaals gaat doen, of daarmee gedreigd heeft.
ik zou ook een brief schrijven en aangetekend laten bezorgen bij je huurbaas, met je verhaal.
houdt er wel rekening mee dat je "min of meer" hebt beloofd iets anders te zoeken, en dat het wel zo netjes is als je je aan die afspraak houdt. wel in alle redelijkheid natuurlijk.
Laurens02

Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verhuurder mag je er niet uitzetten, want hij heeft niet rechtsgeldig opgezegd. Als een van de wettelijke gronden al van toepassing zijn (misschien slecht huurderschap ivm de problemen met je huisgenoten, maar dat wordt niet duidelijk en is nu ook niet relevant) dan had hij per aangetekende brief moeten opzeggen. Ik begrijp dat daar geen sprake van is. Onder alle omstandigheden zal hij sowieso een rechterlijke machtiging moeten hebben om je onder dwang uit de woning te mogen zetten.

Dreigementen als het op straat gooien van je spullen zijn het makkelijkst tegen te gaan door het slot op je eigen deur te vervangen (als dat er is), zodat hij zich niet zonder jouw toestemming toegang tot de kamer kan verschaffen. Licht bovendien de politie alvast in over de situatie en vermeld dat je verwacht dat er huisvredebreuk gepleegd gaat worden, zodat ze alvast op de hoogte zijn. Het kan zijn dat de politie bij wijze van pavlovreactie roept dat er sprake is van een civielrechtelijk geschil en dat ze zich daar niet mee bemoeien, maar hamer er dan op dat het gaat om huisvredebreuk, bedreiging, mogelijk vernieling.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds