Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 05 jul 2025 19:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HELP!! Ik krijg mijn borg niet terug
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Helphelphelp

Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 11:28    Onderwerp: HELP!! Ik krijg mijn borg niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik niet waar ik moet beginnen want zit hier door behoorlijk in de stress. Ik heb samen met mijn vriendin een particuliere huurwoning gehuurd van Januari 2010 t/m juli 2012, toen wij de woning gingen bezichtigen waren er al een aantal punten die nog gedaan moesten worden maar de verhuurder beloofde ons dat dat allemaal nog gedaan werd. Er was een schuifpui naar het balkon daar zat het weer in dus je kon niet naar buiten kijken, in de slaapkamer zat er schimmel aan het plafon door een lekkage en dat zou ook verholpen worden maar goed. Nu hebben wij afgelopen maand een andere woning gevonden via een vriend van mij en was veel goedkoper dan waar we zaten dus hebben we de woning per email en telefonische opgezegd.

Waarop we deze mail kregen:
Hallo ..... en ....,

zojuist heb ik met ....(mij) gesproken over hoe het jullie op dit moment vergaat. Goed te horen dat het nieuwe huisje al op jullie staat te wachten en dat jullie in een rustiger vaarwater terecht komen, heerlijk vooruitzicht!

Om nog even de afspraken op een rij te zetten stuur ik nog even deze e-mail:
1) aankomende zondag vindt de sleuteloverdracht plaats. Hierbij lopen wij door de woning en nemen wij de meterstanden op.
2) De woning wordt gewit (witte latex!!!)
3) slot van de deur in de gangkast (cv kast) wordt vervangen
4) woning wordt schoon opgeleverd
5) twee setjes sleutels worden overgedragen (voordeur pand, voordeur woning, opslag beneden, toegang achterparkeerplaats)
6) de slotbetaling vindt plaats (€ 1.763,56 - betaling 27 juni (€ 1.165) = € 598,56), uiterlijk 25 juli op mijn rekening bijgeschreven (conform eerder gemaakt afspraken)
7) na inspectie woning en sleuteloverdracht wordt de borg gerestitueerd
Laten we afspreken dat jullie nog even laten weten hoe laat wij zondag in Haarlem zullen zijn.

We hebben dus duidelijke afspraken gemaakt over de oplevering van de woning, ik had de laatste week van juli vrij genomen van mijn werk om alles in orde te maken + te verhuizen. Alle hulp die ik had geregeld belde af familie drama er tussen door noem het allemaal maar op! Dus ik had zo goed als alles verhuisd en voor genomen om zondag 29 juli in het oude huis alle muren te verven en alles schoon te maken. Viel allemaal vies tegen en heb hem toen zondag middag laten weten het niet te gaan redden en gevraagd of het de volgende dag mogelijk was om het dan te doen, dat kon niet dus kwamen we tot en over eenkomst dat ik de sleutel in het huis te laten en dat ik dan dinsdag avond een belletje zou krijgen of het allemaal in orde was. Dinsdag avond niks gehoord tot een uur of 8 toen kreeg mijn vriendin deze email:

Hallo .... en ....,

vanavond ben ik in het apartement geweest en ben nagegaan of de afspraken die wij hebben gemaakt omtrent de oplevering zijn nagekomen. Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld was over de wijze waarop ik het apartement aantrof. De afspraak was dat het apartement gewit en schoon opgeleverd zou worden. De deur avn de boilerruimte zou worden afgehangen en van een nieuw slot worden voorzien.

Bijgevoegd een overzicht van de zaken die ik tegenkwam:
1) in de huiskamer waren niet alle wanden en het plafond gewit. De gedeelte die gewit zijn, hadden wolresten in de verf van de rollers. Het schilderwerk is vlekkerig. De vensterbank was beschadigd en de bar was beschadigd. Tevens is over de wandcontactdozen en schakelaars heen geschilderd.
2) In de benedenhal is niet alles geschilderd, verder waren er lampen kapot. De deur van de boilerruimte was niet afgehnagen of voorzien van een nieuw slot. Verder zaten stickers op twee deuren die bij het verwijderen beschadigingen achterlaten op de deur.
3) In de badkamer was niet alles geschilderd, verder waren de voegen oranje
4) De achterkamer was niet alles geschilderd
5) De entree boven was de kabel van de deurbel van de wand getrokken
6) de slaapkamer was niet alles geschilderd, de vloer was beschadigd.
7) er lag nog veel vuil op de gemeenschappelijke gang en op het dakterras. Er hing nog een kapstok op de slaapkamer. Er zaten nog stickers op lades en deuren.
8) ik mis de sleutel van de poort naar de parkeerplaats

Zoals ik al aangaf ben ik erg teleurgesteld over de wijze waarop de oplevering is gegaan. Ik ga een aannemer vragen wat de kosten zijn van het schilderen van de woning, het repareren van de deur in de boilerruimte en de deuren waar de stickers beschadigingen op hebben achtergelaten. De kosten hiervan komen voor jullie rekening. Verder zal ik zelf de achtergebleven rommel opruimen en de badkamer laten schoonmaken.

Jammer dat deze laatste fase op deze wijze moest gaan.

Groet ...

Om het even grof te zeggen me bek viel open van verbazing en was met stomheid geslagen. Ik had alle muren geverfd, alles schoongemaakt, alle lampen deden het nog toen ik dinsdag middag daar weg ging, ik had de badkamer helemaal in gespoten met HG schimmel verwijderaar en schoongemaakt al het vuil stond beneden op de plek waar het altijd word opgehaald het enige wat ik vergeten was was de sleutel van de poort en de kast waar de ketel in zit de deur er weer in te hangen en te voorzien van een slot, ik had alles gekocht er voor maar is kwijt geraakt tijdens de verhuizing en ben bang dat dat dus weg is gegooid.
Ik ben nu dus radeloos want met de borg die ik terug zou krijgen wilde ik mijn nieuwe huisbaas de huur van betalen. Ik heb hem al een mail terug gestuurd uit boosheid en daar kreeg ik een heel slap antwoord op terug dat de mail uit emotie was verstuurd en dat was ook zo. Dus heb het allemaal even laten bezinken en heb hem gister avond nog een mail gestuurd dat ik bereid ben om de deur er in te hangen en nog maals de badkamer schoon te maken maar dat ik het wel belachelijk vind dat hij een aannemer wilde aannemen om het huis nog een keer te laten verven. Ik ben zelf kok en geen schilder het ziet er goed uit maar niet perfect. Ben nu bang dat ik kan fluiten naar me geld plus dat ik niet weet wat hij wel en niet van mij kan eisen.... Als iemand mij hier mee zou willen helpen heel graag ben ten einde raad. Het liefst draai ik zijn nek om maar zo werkt dat niet. Ik heb me van me goede kant laten zien ben de hele zondag en maandag avond bezig geweest om alles aan kant te krijgen maar dat heeft allemaal niet geholpen. Door dit soort mensen heb ik spijt dat ik geen rechten ben gaan studeren in plaats daar van kan ik leker koken maar daar schiet ik hier niks mee op help!!!

Alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 13:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is natuurlijk moeilijk om een oordeel te geven zonder zelf de begin- en eindsituatie te kunnen aanschouwen, maar zoals ik het lees lijkt de verhuurder geen onredelijk/malafide persoon te zijn en acht ik het waarschijnlijk dat zijn klachten niet uit de lucht gegrepen zijn.

Verder heeft hij hele specifieke klachten opgenoemd. Het grootste probleem lijkt het schilderwerk te zijn. Het feit dat je zelf al zegt dat je geen schilder bent maakt het m.i. alleen maar aannemelijker dat het schilderwerk niet adequaat is uitgevoerd.
Helphelphelp

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 13:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap heel goed wat je bedoelt maar hij vraagt aan mij of ik de muren wil verven en dat heb ik gedaan zo goed als ik kon, hij beweerd nu dat er muren niet zijn gedaan en dat is de grootste onzin. Als hij het professioneel had willen laten doen dan had hij een bedrijf in moeten huren, ik heb me best gedaan om zijn wensen te vervullen is het dan niet erg makkelijk om te zeggen dat het niet goed is? Ik heb gister een mail gestuurd dat ik best de deur nog er in wil zetten en voorzien van een slot, de badkamer wil schoonmaken, stickers van de deuren wil halen en de bar + vensterbank een lik verf wil geven hij heeft niet meer gereageerd. Ik laat zien dat ik die dingen wil verhelpen vind ik ook dat hij wat water bij de wijn mag doen. Praten niet over een klein bedrag.
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 13:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

om welke reden moest het eigenlijk geschilderd worden? Had je het eerst alle kleuren van de regenboog geschilderd, of was het meer dat er normale slijtage was? Ik het eerste geval is niet zo moeilijk vast te stellen of een muur wel of niet geschilderd is, in het laatste geval is het maar de vraag of je uberhaupt had hoeven schilderen (ook als het niet wit, maar een andere, gangbare kleur was).

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb alles zo gelaten zo als het al was natuurlijk was er de normale slijtage. Maar ik heb toegestemd met het verven om het goed af te sluiten zo dat ik me borg gewoon terug zou krijgen. Heb zelfs omdat hij mij vertelde dat er kopers kwamen kijken dinsdag avond de plafon in de kamer de schimmel weg te halen die in het zicht was, die zat er al toen wij er in trokken. Heb hem dit net gemaild want we hadden wat mails uit emotie naar hem gestuurd niet heel gek als je e huur nu niet kan betalen aan e nieuwe huisbaas.

Hallo ...,

Ik wil graag laten weten dat ik best bereid ben om de deur erin te zetten en te voorzien van een slot, badkamer schoon te maken, bar + vensterbank een lik verf te geven, de stopcontacten of licht knoppen schoon te maken zodat de verf er af is en de stickers te verwijderen van de deuren. Ik heb me uiterste best gedaan om alles zo goed mogelijk te verven ben geen expert heb goede wil getoond en verwacht daarom ook dat we tot een overeenstemming kunnen komen. De vloer in de slaapkamer daar ben ik me niet van bewust dat die beschadigd is. Toen ik dinsdag middag de sleutels heb neer gelegd deden alle lampen het gewoon dus weet niet welke er nu kapot zijn plus is dat nou niet echt een reden om de borg achter te houden. Je plaatst ons in een moeilijke positie aangezien we hier ook nog de huur moeten betalen en zonder de borg dat niet gaat lukken, snap dat je daar geen boodschap aan hebt maar je snapt zelf dat dat erg vervelend is. Ik hoop dat we het zo kunnen regelen en het verder netjes kunnen regelen en wil ook bij deze mijn excuus aanbieden voor de vorige mails. Hoop snel een reactie van je te krijgen.

Groet ....
Helphelphelp

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb alles zo gelaten zo als het al was natuurlijk was er de normale slijtage. Maar ik heb toegestemd met het verven om het goed af te sluiten zo dat ik me borg gewoon terug zou krijgen. Heb zelfs omdat hij mij vertelde dat er kopers kwamen kijken dinsdag avond de plafon in de kamer de schimmel weg te halen die in het zicht was, die zat er al toen wij er in trokken. Heb hem dit net gemaild want we hadden wat mails uit emotie naar hem gestuurd niet heel gek als je e huur nu niet kan betalen aan e nieuwe huisbaas.

Hallo ...,

Ik wil graag laten weten dat ik best bereid ben om de deur erin te zetten en te voorzien van een slot, badkamer schoon te maken, bar + vensterbank een lik verf te geven, de stopcontacten of licht knoppen schoon te maken zodat de verf er af is en de stickers te verwijderen van de deuren. Ik heb me uiterste best gedaan om alles zo goed mogelijk te verven ben geen expert heb goede wil getoond en verwacht daarom ook dat we tot een overeenstemming kunnen komen. De vloer in de slaapkamer daar ben ik me niet van bewust dat die beschadigd is. Toen ik dinsdag middag de sleutels heb neer gelegd deden alle lampen het gewoon dus weet niet welke er nu kapot zijn plus is dat nou niet echt een reden om de borg achter te houden. Je plaatst ons in een moeilijke positie aangezien we hier ook nog de huur moeten betalen en zonder de borg dat niet gaat lukken, snap dat je daar geen boodschap aan hebt maar je snapt zelf dat dat erg vervelend is. Ik hoop dat we het zo kunnen regelen en het verder netjes kunnen regelen en wil ook bij deze mijn excuus aanbieden voor de vorige mails. Hoop snel een reactie van je te krijgen.

Groet ....
dr.dunno

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 17:39    Onderwerp: Re: HELP!! Ik krijg mijn borg niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helphelphelp schreef:
Ik niet waar ik moet beginnen want zit hier door behoorlijk in de stress.

(...)

Om nog even de afspraken op een rij te zetten stuur ik nog even deze e-mail:
1) aankomende zondag vindt de sleuteloverdracht plaats. Hierbij lopen wij door de woning en nemen wij de meterstanden op.
2) De woning wordt gewit (witte latex!!!)
3) slot van de deur in de gangkast (cv kast) wordt vervangen
4) woning wordt schoon opgeleverd
5) twee setjes sleutels worden overgedragen (voordeur pand, voordeur woning, opslag beneden, toegang achterparkeerplaats)
6) de slotbetaling vindt plaats (€ 1.763,56 - betaling 27 juni (€ 1.165) = € 598,56), uiterlijk 25 juli op mijn rekening bijgeschreven (conform eerder gemaakt afspraken)
7) na inspectie woning en sleuteloverdracht wordt de borg gerestitueerd
Laten we afspreken dat jullie nog even laten weten hoe laat wij zondag in Haarlem zullen zijn.

We hebben dus duidelijke afspraken gemaakt over de oplevering van de woning

(...)

vanavond ben ik in het apartement geweest en ben nagegaan of de afspraken die wij hebben gemaakt omtrent de oplevering zijn nagekomen. Ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld was over de wijze waarop ik het apartement aantrof. De afspraak was dat het apartement gewit en schoon opgeleverd zou worden. De deur avn de boilerruimte zou worden afgehangen en van een nieuw slot worden voorzien.

Bijgevoegd een overzicht van de zaken die ik tegenkwam:
1) in de huiskamer waren niet alle wanden en het plafond gewit. De gedeelte die gewit zijn, hadden wolresten in de verf van de rollers. Het schilderwerk is vlekkerig. De vensterbank was beschadigd en de bar was beschadigd. Tevens is over de wandcontactdozen en schakelaars heen geschilderd.
2) In de benedenhal is niet alles geschilderd, verder waren er lampen kapot. De deur van de boilerruimte was niet afgehnagen of voorzien van een nieuw slot. Verder zaten stickers op twee deuren die bij het verwijderen beschadigingen achterlaten op de deur.
3) In de badkamer was niet alles geschilderd, verder waren de voegen oranje
4) De achterkamer was niet alles geschilderd
5) De entree boven was de kabel van de deurbel van de wand getrokken
6) de slaapkamer was niet alles geschilderd, de vloer was beschadigd.
7) er lag nog veel vuil op de gemeenschappelijke gang en op het dakterras. Er hing nog een kapstok op de slaapkamer. Er zaten nog stickers op lades en deuren.
Cool ik mis de sleutel van de poort naar de parkeerplaats

Zoals ik al aangaf ben ik erg teleurgesteld over de wijze waarop de oplevering is gegaan. Ik ga een aannemer vragen wat de kosten zijn van het schilderen van de woning, het repareren van de deur in de boilerruimte en de deuren waar de stickers beschadigingen op hebben achtergelaten. De kosten hiervan komen voor jullie rekening. Verder zal ik zelf de achtergebleven rommel opruimen en de badkamer laten schoonmaken.

(...) maar dat ik het wel belachelijk vind dat hij een aannemer wilde aannemen om het huis nog een keer te laten verven. Ik ben zelf kok en geen schilder het ziet er goed uit maar niet perfect.

De essentie staat hierboven. Je spreekt met de verhuurder af de woning op een bepaalde wijze af te leveren en achteraf blijkt dat je niet de kennis noch vaardigheden hebt en/of onvoldoende inspanningen hebt geleverd om dat op die manier te doen.

Had je niks afgesproken en had je de muren en plafonds niet in een gekke kleur geschilderd, dan had je in een betere positie geweest wat betreft dat aspect. Maar in deze heb je m.i. een overeenkomst gesloten en ben je daarin nalatig geweest. Dat je geen schilder bent doet daarbij niet terzake, de overeenkomst vraagt een resultaat en niet een inspanningsverplichting; voor zover je iets niet zelf kon had je ook zelf een deskundige vakman of iemand uit je vrienden- of familiekring erbij kunnen halen.

Wel lijkt mij dat het redelijk is, dat je alsnog de gelegenheid krijgt om op korte termijn alsnog de zaken te (laten) regelen.

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012 20:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb helemaal niks in gekke kleuren geverfd heb de woning gelaten zo als hij al was. Hij heeft aan ons gevraagd of we het wilde verven en voor de goede orde ben ik daar mee akoord gegaan. Ik dacht alles ik me van me goede kant laat zien dat ik dan geen gezeik zou krijgen over de borg.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 8:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het een normale huurovereenkomst betreft, kunnen er geen extra werkzaamheden als verven verlangd worden na tweeënhalf jaar huren. Dat staat ook nooit in de overeenkomst. De overige werkzaamheden kan ik niet beoordelen, maar het huis hoeft niet beter opgeleverd te worden als tijdens de aanvaarding.

Borg schijnt voor veel verhuurders een probleem te worden om terug te betalen, maar het mag niet zo zijn dat de verhuurder een machtspositie krijgt en allerlei niet wettelijke eisen stelt.

Heeft u de achterstallige huur al betaald, anders kunt u het gewoon verrekenen. Bovendien dient de verhuurder u altijd in de gelegenheid te stellen de geconstateerde "gebreken" (dus geen verfklussen) zelf te herstellen. Doet de verhuurder dat niet dan bent u de verhuurder ook niets verschuldigd.
Helphelphelp

BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 8:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alles is betaald dus dat is het probleem niet hij heeft vanmorgen mijn vriendin gemaild dat hij zijn advocaat heeft ingeschakeld vanwegen een paar mails waar werkelijk niks bijzonders in staat ik zal ze hier wel even posten. Kan ze slechten dit soort mensen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds