|
Auteur |
Bericht |
biljart
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 9:19 Onderwerp: Ex doet vreemd voorstel; graag advies |
|
|
Mijn ex en ik zijn sinds begin dit jaar officiëel gescheiden.
Zij is bij haar nieuwe vriend ingetrokken sinds oktober vorig jaar en is dus op dat adres in die stad ingeschreven.
1. Samen hebben we een koopwoning die op dit moment niet te verkopen is. Zij maakte de keuze om te vertrekken.
2. Mijn ex en ik betalen elk ons deel van de hypotheek.
3. Ik (en alleen ik) sta ingeschreven bij de gemeente op dít adres. Ik ben in de koopwoning gebleven.
4. Hier komt het: Mijn ex wil binnenkort samen met haar vriend vier dagen in de woning verblijven en zal ik elders moeten overnachten.
Dit wil ze forceren kennelijk omdat ik mijn nieuwe vriendin af en toe laat overnachten bij mij thuis.
Mijn vriendin heeft elders een woonadres waar ze staat ingeschreven, betaalt mij dus ook geen cent "huur" en heeft hier geen spullen staan.
In hoeverre moet ik het slikken dat mijn ex, die nu hetzelfde wil doen met háár vriend -verblijven in onze woning-, en dus gebruik maakt van mijn spulletjes en misschien zelfs mijn bed en dergelijke?
Oftewel: mag zij zomaar eisen dat zij samen met haar vriend gebruik maakt van onze woning waar ze al meer als een half jaar niet meer staat ingeschreven en ik wel?
Maakt het daarbij iets uit als ik zo nu en dan mijn vriendin laat overnachten bij me?
Graag advies.
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
sandra1978
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 9:44 Onderwerp: |
|
|
Is daarover iets afgesproken in het convenant? Dat je met uitsluiting van je ex in de woning mag verblijven? zou het anders even navragen bij je advocaat..... |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 9:58 Onderwerp: |
|
|
biljart is (mede-eigenaar/)gebruiker en ex (mede-eigenaar/)niet-gebruiker; zie b.v. hier, etc |
|
|
|
 |
biljart
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 10:00 Onderwerp: |
|
|
In het convenant staat: De echtelijke woning aan de ......straat te ...... zal worden verkocht. Tot de datumoverdracht van de woning zal de man de woning mogen blijven bewonen. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 12:34 Onderwerp: |
|
|
biljart schreef: | In het convenant staat: De echtelijke woning aan de ......straat te ...... zal worden verkocht. Tot de datumoverdracht van de woning zal de man de woning mogen blijven bewonen. |
En waar baseert zij dan haar recht op, om jou in je woongenot te kunnen verstoren?
Het idee achter een scheiding is juist, dat juist aan die verstoring een einde komt. En dat je je dus niets meer van d'r aan hoeft te trekken.
Overigens vraag ik me af wat haar beweegredenen zijn om ineens 4 dagen in die woning te willen verblijven, alhoewel het juridisch irrelevant lijkt. Als ze d'r huis uit moet omdat het wordt geïsoleerd door Nuon moet ze maar gewoon een hotel huren.  _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
sandra1978
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jul 2012 16:12 Onderwerp: |
|
|
Dan zou je dus zeggen dat ex geen poot heeft om op te staan.... |
|