|
Auteur |
Bericht |
7woods0
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 jul 2012 12:37 Onderwerp: Verklaring omtrent gedrag afwijzing |
|
|
Hallo,
Ik heb mijn verklaring omtrent gedrag binnen gekregen, maar helaas afgewezen omdat ik een jaar geleden ben aangehouden met kalmeringspillen. 30 stuks.
Was toen voor eigen gebruik, maar nu staat er op me verklaring:
In het JDS staat een zaak geregistreerd wegens opzettelijk handelen in strijd met de Opiumwet ( artikel 3 ahf/ond C juncto artikel 11 lid 2 Opiumwet) en opzettelijk handelen in strijd met de Opiumwet ( artikel 2 ahf/ond C Opiumwet) gepleegd op * * * * 2011 te * * *. Deze zaak staat nog open.
Ik weet niet precies wat ze bedoelen, maar zoals ik het begrijp zeggen ze dat ik erin handelde.
Maar op het bureau hebben ze toen niet gezegd dat ik er in handelde want ze hebben de dealer tegelijk opgepakt en ik was ( de koper / verslaafde ).
Zou ik hierop tegen in kunnen gaan om alsnog mijn verklaring te krijgen?
Ik heb 2 weken om er tegen in te gaan.
Alvast bedankt voor jullie hulp |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: do 12 jul 2012 15:57 Onderwerp: |
|
|
Artikel 3 van de Opiumwet luidt:
Quote: | Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen. |
Uit de verklaring die u heeft ontvangen blijkt dat in uw zaak is geregistreerd dat u handelde in strijd met artikel 3 aanhef en onder C Opiumwet. Dat gaat over het aanwezig hebben van een verboden middel. Artikel 2 heeft een vergelijkbare opzet en onderdeel C betreft daar ook het aanwezig hebben van een verboden middel.
Er is een verschil in betekenis tussen 'handelen in verboden middelen' en 'handelen in strijd met de Opiumwet'. 'Handelen' in 'handelen in verboden middelen' betekent 'verboden middelen kopen en verkopen'. 'Handelen' in 'handelen in strijd met de Opiumwet' betekent 'te werk gaan, zich gedragen'. Het gaat in de verklaring uitsluitend om de tweede betekenis van 'zich gedragen' en niet om 'kopen en verkopen'.
U kunt bezwaar maken tegen de beslissing om uw aanvraag af te wijzen, maar ik acht een bezwaar op de door u voorgestelde grond bij voorbaat kansloos. Uw bezwaar berust immers op een verkeerde lezing van de afwijzing. |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 12 jul 2012 23:08 Onderwerp: |
|
|
Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Misschien dat het helpt, als u het doktersrecept, of de bon van de apotheek kunt tonen? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 24 jul 2012 19:47 Onderwerp: |
|
|
marja.verstralen schreef: | Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.
Misschien dat het helpt, als u het doktersrecept, of de bon van de apotheek kunt tonen? |
Ja, die zal de opgepakte dealer ook vast wel kunnen leveren tegen het juiste bedrag.
Lees dit eens goed:
Maar op het bureau hebben ze toen niet gezegd dat ik er in handelde want ze hebben de dealer tegelijk opgepakt en ik was ( de koper / verslaafde ). |
|
|
|
 |
|