|
Auteur |
Bericht |
rvisser
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 jul 2012 13:16 Onderwerp: Krijg mijn spullen maar niet terug, wil aangifte doen |
|
|
Hallo,
Een week of 4 geleden heb ik bij iemand een koffer achtergelaten met onder andere tentstokken erin van een dure tent. Nu klikte het in het begin, maar toen ik mijn spullen terug wilde (ik wil binnenkort kamperen) sprak degene bij wie het ligt steeds met me af en nam ze vervolgens niet op. Nu al 4 keer. Via mensen die haar kennen ben ik nu te weten gekomen dat ze dat altijd bij mensen flikt en nooit spullen teruggeeft ook al heeft ze er zelf niets aan.
Ik overweeg aangifte te gaan doen, maar voor ik op het politiebureau word uitgelachen; enig idee of dit enige kans van slagen heeft of kan ik mijn spullen beter als verloren beschouwen? |
|
|
|
 |
Sib
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: wo 11 jul 2012 16:23 Onderwerp: |
|
|
Wat ik zelf zo kan bedenken lijkt dit mij verduistering. Die persoon heeft op zich rechtmatig de tentstokken verkregen maar besluit deze niet terug te geven. Ik neem aan dat je hier gewoon aangifte tegen kunt doen.
Heb je een manier om aan te tonen dat de spullen van jou zijn of heb je een getuige die kan bevestigen dat jij de spullen aan deze persoon hebt gegeven? Het bewijs leveren is namelijk waarschijnlijk wat moeilijker.
Ik zou gewoon naar het politiebureau gaan en me daar laten informeren, zij kunnen je vast vertellen wat ze kunnen doen voor je.
Ik hoop dat ik je met mijn beperkte kennis toch nog heb kunnen helpen, wellicht reageert er later nog iemand met wat grotere kennis van het strafrecht. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 12 jul 2012 10:43 Onderwerp: |
|
|
Ben je al eens bij haar langs geweest om de spullen op te halen, of heb je alleen maar ergens anders afgesproken?
Ik gok dat je een heel wat gedetailleerder verhaal moet hebben, wil je hier überhaupt een begin van een strafbaar feit hebben. Je hebt je spullen kort geleden vrijwillig in bewaring gegeven (waarbij al dan niet bepaalde voorwaarden, zoals duur, vergoeding, etc. zijn overeengekomen). Vervolgens is het nog niet gelukt om overeenstemming te bereiken over het ophalen van die spullen, danwel is daar redelijkerwijs iets tussengekomen. Er zijn talloze redenen te bedenken waarom ze (tot nu toe) niets strafbaars heeft gedaan, zodat de politie je vrij snel richting een civiele actie zal sturen - dat lijkt een stuk meer voor de hand te liggen. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|