|
Auteur |
Bericht |
studentje1987
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: zo 08 jul 2012 11:28 Onderwerp: Bewust achterhouden van relevante informatie? |
|
|
Hallo,
Binnenkort heb ik een hoorzitting met een klachtencommissie van de gemeente. Het gaat om handhavers die op het erf controles hebben uitgevoerd. De gemeente heeft een memo opgestuurd waarin een situatie wordt beschreven waarin ik (zonder dat ze mij ooit hebben ontmoet) een dreigende en vechtende houding tegen één van deze personen heb aangenomen. Helaas heeft deze niet vermeld dat hij mij al hiervoor op een rare manier op mijn id heeft gevraagd. Zonder toestemming mijn werkruimte is binnengelopen en daar ook nota bene foto's heeft genomen. Is het dan gek dat ik even heel boos kan worden? (waarbij ik overigens geen vechtende houding heb aangenomen maar dat terzijde). Weet iemand of hier bepaalde wetten voor gelden?
Met vriendelijke groet,
Studentje |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 9:15 Onderwerp: |
|
|
Toezichthouders van de gemeente zijn bevoegd (als ze tenminste als zodanig zijn aangewezen) om een terrein en bedrijfsgebouwen te betreden om een controle uit te voeren. Bij woonhuizen mogen ze niet zomaar naar binnen. art 5:15 awb. Ze mogen daar ook gewoon foto's maken. Ze mogen je ook om id vragen 5:16a awb.
Als jij je daarom agressief (of iig op zo'n manier dat het als agressief wordt ervaren) opstelt ben jij fout bezig.
Overigens schrijf je dat iemand je niet heeft ontmoet, maar wel om id heeft gevraagd? Dat klopt niet volgens mij. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 10 jul 2012 9:23 Onderwerp: |
|
|
Heeft de toezichthouder zich geïdentificeerd alvorens u een agressieve houding aannam? |
|
|
|
 |
|