|
Auteur |
Bericht |
Joeri
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012 21:36 Onderwerp: |
|
|
Of misschien kun je de vordering op de onderwijsinstelling verhalen als je inderdaad kunt aantonen dat hen nalatig bij de uitschrijving zijn geweest.
In hoeverre was het voor de onderwijsinstelling mogelijk om contact met je vriendin op te nemen om haar te wijzen op de ontbrekende handtekening.
Mondeling is gezegd dat ze uitgeschreven zou worden, dit is niet of niet tijdig gebeurd.
Je hebt hier schade door ondervonden.
Deze schade kan je dus verhalen, lijkt mij. Dat zal je via een rechter moeten doen. De eventuele schadevergoeding kan o.a. gelimiteerd worden door eigen schuld. In hoeverre ben je zelf nalatig geweest bij het uitschrijven? |
|
|
|
 |
Joeri
|
Geplaatst: ma 02 jul 2012 21:43 Onderwerp: |
|
|
Ik zou, om te beginnen, dus proberen deze schriftelijke verklaring van hetgeen gezegd is over haar uitschrijving te krijgen, hiermee naar de duo te gaan en proberen de schuld over het collegegeld kwijt gescholden te krijgen.
Lukt dat niet, dan zou ik naar een rechter stappen. |
|
|
|
 |
Rechtvaardig2012
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 0:32 Onderwerp: |
|
|
Om het allemaal nog een stukje vreemder te maken heb ik hier een e-mail van DUO van oktober 2011. Ik snap er nu helemaal niets meer van. In deze mail staat dat de lesgeldschuld is te komen vervallen.
Lees:
Beste, Ik adviseer je deze vraag bij je opleiding te stellen. Momenteel kunnen wij alleen uitgaan van de gegevens die we hebben ontvangen. Voor de onterecht ontvangen studiefinanciering voor de maand augustus zul je een acceptgiro ontvangen. Als je deze niet voor de vervaldatum betaald zal deze schuld worden omgezet in een rentedragende lening. Voor het studentenreisproduct zal voor augustus een boete van € 136,- ontstaan. Deze moet wel direct worden voldaan. Eventueel kun je hiervoor een betalingsregeling treffen. Je kunt een betalingsregeling aanvragen met het formulier Verzoek Betalingsregeling. Klik hiervoor op onderstaande link.
Zie ook:
Verzoek Betalingsregeling schuld OV-studentenkaart/studentenreisproduct (pdf)
Met vriendelijke groet, Naam verwijderd medewerkster Klantenservice Dienst Uitvoering Onderwijs http://www.ocwduo.nl Original Message Follows: ------------------------**** KLANTGEGEVENS **** Dit tekstblok is automatisch toegevoegd Niets wijzigen a.u.b. Postcode: nog steeds geen postcode aangetroffen Nog steeds geen geldig burgerservice- of onderwijsnummer aangetroffen **** KLANTGEGEVENS **** Hoort de school mij hier niet over te informeren? Dat is namelijk NIET gebeurd. Hoe zit dat dan? Ik ben niet van plan om kosten te betalen die ik ook niet KAN betalen waar ik niet over geïnformeerd ben. Door wie had ik van deze wijziging op de hoogte moeten zijn. Door jullie of door de school? Bij wijze van spreke als de school mij in maart bijvoorbeeld had ingeschreven als examendeelnemer had ik een aantal maanden moeten terug betalen ik kan niet geloven dat dat zo werkt. Graag wat meer duidelijkheid.
>Date: Tue, 18 Oct 2011 12:06:08 +0200 >From: vragen@ocwduo.nl >To: >Subject: RE: Onderwijskaart OV () > >Beste , > >De school heeft je per 1 augustus 2011 ingeschreven als examendeelnemer. Dat >houdt in dat het niet voltijds en BOL is. Je hebt dus vanaf 1 augustus 2011 geen >recht meer op studiefinanciering. >Je moet dus echt rekening houden met een maand ten onrechte studiefinanciering >en een OV-boete. Als de school jou iets anders heeft toegezegd, moet je daarvoor >bij de school zijn en niet bij ons. > >Overigens is je lesgeldschuld inmiddels komen te vervallen. > >Met vriendelijke groet, > >Naam verwijderd. >Medewerker Klantenservice > >Dienst Uitvoering Onderwijs >http://www.ocwduo.nl |
|
|
|
 |
Joeri
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 9:45 Onderwerp: |
|
|
Neem telefonisch contact op met de duo. Vraag hen welke vorderingen hen nog op jou hebben. Zoals ik het in die email lees leggen hun de schuld bij school neer. Als zij inderdaad nog vorderingen op jou hebben, dan zou ik dat bewijs van uitschrijving op school regelen. Hiermee zou ik dan (opnieuw) een bezwaarschrift indienen. Als DUO niet wilt mee werken dan zou ik het door de rechter laten uitzoeken. Je zult dat bewijs van uitschrijving dan echter wel nodig hebben, dus regel dat eerst. |
|
|
|
 |
Rechtvaardig2012
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 11:31 Onderwerp: |
|
|
Contact gehad met de persoon in mijn bezwaar in behandeling heeft genomen en niet-ontvankelijk heeft verklaard. En ze gaat de mailtjes lezen waarin staat dat werd aangegeven ze vanaf 1 augustus 2011 geen recht meer op studiefinanciering meer heeft en het feit dat er is gezegd dat de acceptgiro voor het lesgeld als niet verzonden mag worden beschouwd.
Ik zal deze week een telefoontje hierover krijgen... |
|
|
|
 |
Rechtvaardig2012
|
Geplaatst: di 03 jul 2012 13:45 Onderwerp: |
|
|
Wel wij waren met vakantie die maand, maar zij hebben alle contactgegevens van haar ouders. En zij hadden de gegevens van ons vakantieadres. Die handtekening was zo te regelen.
Ik denk zelf van niet. Mijn vriendin heeft keer op keer aangegeven en gevraagd, wat zij moest doen, wat zij moest doorgeven aan DUO en duidelijkheid gevraagd. Elke keer weer, bij elk gesprek.
Ze gaf ook aan dat ze niet voor niets een Wajong heeft en ze duidelijkheid moet hebben.
Elke keer gaf de school aan dat het geregeld was en dat ze niets meer hoefde te doen. |
|
|
|
 |
Rechtvaardig2012
|
Geplaatst: di 31 jul 2012 17:14 Onderwerp: |
|
|
Helaas werkt de school niet mee. En wordt het via de rechtsbijstand geregeld. We hebben een onderwijsovereenkomst waarop staat dat ze op 30 september 2011 is ingeschreven voor een BOL-opleiding. Maar daar geven ze geen gehoor aan. Volgens DUO kan dit school dit begin volgend schooljaar ook nog rechtzetten maar dat willen zij niet doen. DUO geeft aan dat dit meer gebeurd. Heel jammer maar dit gaat naar de rechter. |
|
|
|
 |
Rechtvaardig2012
|
Geplaatst: di 31 jul 2012 23:22 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoel BBL-opleiding |
|