|
Auteur |
Bericht |
davea
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 14:45 Onderwerp: problemen met oplichter die zich heeft uitgeschreven uit de |
|
|
Beste allemaal,
Vorig jaar heb ik een product gekocht ten tijde hij now wel was iongeschreven bij de KVK als Vennootschap. Wij zijn een jurudisch traject tegen hem begonnen TERWIJL hij nog was ingeschreven.
Echter heeft hij tijdens het proces zichzelf uitgeschreven uit de KVK, waardoor 'volgens de jurist van het SRK' nu niet meer verder kunnen omdat hij nu de vennootschap niet meer aansprakelijk kan stellen.
Ik had het idee dat deze jurist snel van de zaak af wilde, en ik moest hem telefonisch aangeven wat hij moest doen. Hij hoopte dat ik me er al snel bij neer zou leggen, maar later krijg ik dan een brief waarin staat vermeld dat hij niets voor me kan betekeken.
Wat zijn mijn rechten tegenover een bedrijf die niet kan aantonen dat mijn product is wat hij mij heeft beloofd ( technische specificaties ), en die zich ver nadat de jurist hem heeft gesommeerd dit op te lossen, zich heeft uitgeschrveen uit de KVK. Klopt het dat een bedrijf overal mee weg komt wanneer deze zich snel uitschrijft uit de KVK?
grt
Dave |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 16:44 Onderwerp: |
|
|
Dat het bedrijf zich heeft uitgescheven doet niet terzake.
Het gaat om de situatie op het moment dat de overeenkomst werd gesloten.
Zou wel een gemakkelijke manier zijn om overal onderuit te komen.
Ik zou dus maar snel een andere advocaat nemen. |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 16 jun 2012 21:56 Onderwerp: |
|
|
Dave, op de eerste plaats lijkt mij duidelijk dat Hilde 12 het wel bijzonder bij het rechte eind heeft. Een vof is al helemaal geen rechtspersoon, de vennoten zijn persoonlijk aansprakelijk.
Los daarvan is hier mogelijk sprake van oplichting (art. 326 sr) maar de kans is ook groot dat de verkoper art. 329 sr heeft overtreden. Dat is bedrog bij verkoop. Als die persoon jou iets heeft verkocht en opzettelijk iets anders daarvoor in de plaats levert. En als hij ten opzichte van de aard, de hoedangheid of de hoeveelheid van het geleverde door het aanwenden van listige kunstgrepen (kort gezegd smoesjes) dan overtreedt hij daarmee hetzelfde artikel. Daar kun je aangifte van doen. Zorg er dan wel voor dat je alle specificaties, liefst op papier, bij de hand hebt.
En vergeet vooral dan niet om je te 'voegen'. Dat houdt in dat de strafrechter bij een veroordeling, de verdachte gelijktijdig kan verplichten tot het betalen van de schade aan de benadeelde.
Als het om een aanzienlijk bedrag gaat, is het erg verstandig om juridische hulp in te schakelen. Maar dat had je toch al gedaan. |
|
|
|
 |
|