Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 12:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Problemen met VVE over dakgoot
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evandodewaard

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 12:58    Onderwerp: Problemen met VVE over dakgoot Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goede dag,

Sinds afgelopen winter heb ik waterlekkage in mijn appartement wat bleek van een beschadigde dakgoot te zijn. Nu heb ik hier 2 maanden over moeten bellen met de VVE om dit probleem opgelost te krijgen. Er is een nieuwe zinken dakgoot geplaatst door een bedrijf ingehuurd door de VVE, echter elke keer als het regent klinkt het alsof wij nu slapen onder een drumstel zoveel lawaai maakt het. Heb weer telefonisch contact opgenomen met de VVE en die zeggen gewoon pech gehad daar moet je maar aan wennen. Ik betaal een fors bedrag van 165,- euro per maand aan onze VVE en zou graag willen weten hoe ik hier in mijn recht sta als het gaat om de nieuwe dakgoot waar wij nu dus gewoon geluidshinder van over houden.

Met vriendelijke groet,

Erwin van Dodewaard
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou eerst proberen vast te stellen of er voor dakgoten normen bestaan, waaraan de oude mogelijk wel voldeed en de nieuwe niet.
Joeri

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lastige vraag. In hoeverre is de afwerking deugdelijk? Wat ik hiermee probeer aan te geven is dat als de geluidsoverlast ontstaat door een povere of ondeugdelijke afwerking, je je kan beroepen op een wanprestatie.

Sommige geluiden zal je moeten leren accepteren (denk aan tikkende verwarmingbuizen etc.) maar er is een grens. Probeer eens zelfstandig contact op te nemen met een ander bedrijf in de buurt. Laat ze desnoods eens langskomen. Als zij aangeven dat dit bij dit soort dakgoten normaal is dan ben ik bang dat je weinig van het ingehuurde bedrijf nog kan verwachten. Als zij echter aangeven dat dit niet normaal is dan kun je verder.
marja.verstralen

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 19:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,*
* Aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen.

Na even op internet gezocht te hebben, ben ik er achter dat er geen normen zijn voor dit soort privé geluidsoverlast (een maximum aantal decibels. Voor handelen van de overheid geldt vaak een maximum van 50 Db).

Misschien kunt u de andere huiseigenaren vragen, of zij er ook last van hebben en het de volgende vergadering van de VvE aankaarten. Staat er iets over in het reglement?

Ik weet alleen dat de VvE verplicht is tot onderhoud en daar ook een onderhoudspot voor heeft (onderhoud van gemeenschappelijke gedeelten art. 5:112 lid 4 BW). Ik kan niet vinden welke rechten u tegenover de VvE heeft in deze. Iemand anders misschien?

Met vriendelijke groet,

Marja
cvb

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 19:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marja.verstralen schreef:
geen normen zijn voor dit soort privé geluidsoverlast (een maximum aantal decibels. Voor handelen van de overheid geldt vaak een maximum van 50 Db).
Bedoelde zelf bouw/konstruktie-normen.
evandodewaard

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartstikke bedankt voor de feedback nu kwam ik na lang zoeken terecht bij dit gedeelte van een wetboek.

Artikel 136

1. Hij, die krachtens het reglement verplicht is het gebouw te doen verzekeren, vertegenwoordigt de gezamenlijke appartementseigenaars bij de uitoefening van de rechten die uit de verzekeringsovereenkomst voortvloeien, en voert voor hen het beheer over de ontvangen verzekeringspenningen.

2. Zodra tot herstel is besloten, worden de verzekeringspenningen tot dit doel aangewend, met dien verstande dat de verhouding van de waarde van de appartementsrechten na het herstel dezelfde moet zijn als tevoren. Bij de berekening van die waarde mag echter geen rekening worden gehouden met veranderingen die een appartementseigenaar in het gedeelte dat bestemd is om als afzonderlijk geheel door hem te worden gebruikt, heeft aangebracht, tenzij hij hiervan tijdig aan de vereniging van eigenaars had kennis gegeven.

Nu neem ik aan dat vernieuwing van de dakgoot ook verzekeringswerk is voor de VVE zou dit enige hulp kunnen zijn voor mij ik heb niet veel verstand van wetgeving.

Alvast bedankt
cvb

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

evandodewaard schreef:
Nu neem ik aan dat vernieuwing van de dakgoot ook verzekeringswerk is voor de VVE
Voor zover het ging over gewone slijtage betreft het geen verzekeringswerk.
evandodewaard

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat is dus een twijfel geval want het is na de winter gebeurd zaten flink wat gaten in de oude dakgoot, wat mij logisch lijkt is dat het kapot gescheurd is met de vorst afgelopen winter.
Joeri

Leeftijd: 36
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: di 12 jun 2012 22:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk niet dat je veel verder komt met dat artikel (art. 5:136 BW). De dakgoot was versleten, vandaar de lekkage. Hij is vervolgens gerepareerd. De reparatie heeft plaats gevonden door middel van het vervangen van de oude dakgoot door een nieuwe zinken dakgoot. De VVE heeft hier aan haar verplichting voldaan. Het is echter de vraag of zij behoorlijk aan haar verplichting heeft voldaan. Heeft het ingehuurde bedrijf pover/slecht werk afgeleverd? Indien dit zo is dan is er grond voor een wanprestatie. Om dit aan te tonen zult u een deskundige moeten inschakelen.
Drente

Drente

Leeftijd: 80
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2012 20:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat U even geduld zult moeten hebben....
De oude goot had namelijk een oxydatie-laag welke het geluid aanzienlijk doet verminderen EN in de oude goot ligt meestal een laagje zand en mogelijk blad wat ook weer geluiddempend werkt.
Dus ongeveer een jaartje wachten.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds