|
Auteur |
Bericht |
Voltagethe
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 11:01 Onderwerp: Bekeuring zonderstaandehouding op mijn naam in de Brievenbus |
|
|
Hoi,
Laatst kwam mijn broertje bij mij langs en gaf aan dat hij gevolgd werd door een of andere stadswacht omdat hij hem wilde staande houden voor fietsen in een voetgangersgebied. Mijn broetje deed net of hem hem niet hoorde en ging dus snel naar mijn huis.
De stadswacht volgde hem tot mijn huis en ging buiten bellen even later ging hij weer weg.
Nu krijg ik tot mijn verbazing een bekeuring die is uitgeschreven op mijn naam in de brievenbus. De stadswacht kan de gegevens alleen maar van mijn brievenbus hebben gehaald en ergen voor de rest verder opgevraagd.
Er staat ook op de bekeuring dat "De betrokkene of verdachte gaf daarna gevraagd op Personalia conform Paspoort en daarbij een paspoort nummer. Dit paspoort nummer is niet van mij en heb ik zeker nooit persoonlijk overhandigd.
De stadswacht in kwestie loopt dus zwaar te liegen kan dit zomaar eigenlijk moeten ze hem zijn baan afnemen.
Groet,
Richard |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 12:02 Onderwerp: |
|
|
Kijk, en daar is nou de bezwaarprocedure voor uitgevonden.
Op de achterkant van de acceptgiro staat precies hoe dat moet.
Succes! |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 12:18 Onderwerp: |
|
|
Dan zou ik bij je bezwaar wel een kopie van je paspoort nummer bijvoegen. Want een staande houding is in principe niet nodig, wel moet hij zijn best doen om een verklaring af te nemen van de verdachte.
Zodra er op het proces verbaal een goed geconstateerd feit staat met daaraan personalia conform paspoort zal bezwaar zonder bewijs weinig uithalen. |
|
|
|
 |
Voltagethe
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 13:28 Onderwerp: |
|
|
Ik ben niet de verdachte in dit geval hij gaat er gewoon vanuit dat ik de dader ben omdat mijn naam op de brievenbus staat. Mag je zomaar een bekeuring uitschrijven zonder dat je de naam weet van de verdachte?
Hij heeft geen verklaring afgenomen en gewoon de gegevens opgezocht in het systeem. Hij heeft alleen mobiel gebeld en dus niet aangebeld bij mijn huis.
Groet,
Richard |
|
|
|
 |
Hyzo
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 14:34 Onderwerp: |
|
|
Voltagethe schreef: | Ik ben niet de verdachte |
Dat weet ik, daar ging ik ook vanuit. Bedoelde alleen dat een opsporingsambtenaar wel zijn best moet doen om een verklaring van de verdachte te verkrijgen vandaar waarschijnlijk zijn poging om contact met je op te nemen. U bent ook nog niet de dader, u wordt verdacht van een 'gedraging'. Er staan nog rechtsmiddelen open.
In beginsel dient natuurlijk de opsporingsambtenaar aan te tonen in het proces verbaal wie de verdachte (lees: betrokkene) is en waarom degene verdachte werd. Als hij in zijn proces verbaal neerzet dat hij de identiteit achterhaald heeft via het naambordje van uw adres zal dit onvoldoende zijn.
Een proces verbaal is op ambtseed of ambtsbelofte opgemaakt. Indien hij hierin vermeld dat u met paspoort geïdentificeerd bent, maar dit bent u niet dat zou dat een leugen zijn. Een proces verbaal uitschrijven zonder de naam van de verdachte (of in dit geval betrokkene (Mulder)) kan natuurlijk niet.
Het beste is om in verzet te gaan, volgens mij dient u bij Mulderfeiten wel eerst te betalen. In uw verzet zou ik uw verhaal aandragen en daarnaast kenbaar maken dat het paspoort nummer niet klopt. |
|
|
|
 |
Voltagethe
|
Geplaatst: zo 03 jun 2012 14:50 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het antwoord ik wil hierbij nog wel even aangeven dat hij geen van ons gesproken heeft hij heeft waarschijnlijk voor mijn huis met de politie gebeld en niet met ons. Ik of mijn broertje hebben nooit onze naam doorgegeven of met hem gesproken hij kan ons ook niet van gezicht.
Ik ben het ermee een dat je niet mag fietsen in een voetgangers gebied, maar op die manier een bekeuring schrijven kan niet en is volgens mij strafbaar. Ik ga dit zeker aanvechten en wil hier heel ver in gaan.
Groet,
Richard |
|
|
|
 |
|