hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 26 apr 2012 22:36 Onderwerp: Zaak stopzetten |
|
|
Mijn vriendin heeft een advocaat gevraagd te bemiddelen in een arbeidsconflict. De advocaat heeft toevoeging aangevraagd bij de RvR, maar heeft daarbij foutieve informatie verstrekt aan de RvR. De advocaat heeft opgegeven dat mijn vriendin alleenwonend is, terwijl ze wist samen met mij woont. Dat betekent dat mijn vriendin niet in aanmerking komt voor toevoeging (vanwege mijn inkomen).
Aangezien mijn vriendin geen geld heeft om te procederen op eigen kosten met een dure advocaat (150/u, ook deze advocaat maakt weer de fout dat ze een prijs noemt zonder BTW, hetgeen bij wet verboden is).
Ze wil de zaak nu stopzetten, maar nu claimt de advocaat gemaakte kosten.
Ik stel me op het standpunt dat de advocaat - wegens het niet juist invullen van de aanvraag voor toevoeging - zelf verantwoordelijk is voor de ontstane situatie, terwijl ze bij intake verzuimd heeft om mijn vriendin te wijzen op de kosten als er geen toevoeging komt.
Mijn vraag: moet mijn vriendin de rekening van de advocaat betalen (die zal naar schatting 500 euro bedragen) of moet ze gewoon zeggen: u heeft mij fout voorgelicht en een onjuiste handelswijze gehanteerd, dus dat is uw beroepsrisico. |
|