|
Auteur |
Bericht |
Susanne2611
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 apr 2012 16:40 Onderwerp: Invordering loon |
|
|
Vanwege onterechte inhouding van mijn loon en onterecht invullen van mijn vakantiedagen na een onterechte schorsing ben ik bij een advocaat geweest. Deze raad mij aan om nog eenmaal zelf een poging te wagen (hebben al een briefwisseling achter de rug, maar mijn voormalige werkgeefster snapt nog steeds niet dat ze verplicht is om mijn loon door te betalen ipv het in te houden van mijn loon EN mijn vakantiedagen) voordat we eventuele verdere stappen ondernemen (eerst een advocaat een brief laten schrijven en daarna eventueel naar de kantonrechter) omdat het niet om een heel hoog bedrag gaat dat ik nog tegoed heb (afgerond €800).
Hebben jullie nog tips voor deze brief? Dingen die ik zou kunnen/moeten vermelden?
Als jullie nog meer willen weten over de situatie dan hoor ik dat graag.
Groeten Susanne |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 19 apr 2012 18:37 Onderwerp: |
|
|
Misschien is het wel even handig te vermelden wat de reden van de onterechte schorsing was. |
|
|
|
 |
Susanne2611
|
Geplaatst: do 19 apr 2012 19:45 Onderwerp: |
|
|
O ja haha.
Ik heb me op het kinderdagverblijf waar ik werkte aangeboden als avondoppas bij 1 van de ouders. Het mag inderdaad niet volgens de CAO en mijn contract, maar ik was mij hier niet bewust van, maar dat wordt niet geloofd. Bovendien zou dan een waarschuwing op zijn plaats zijn, maar doordat ze me niet mag heeft ze me 2 weken voor het einde van mijn contract dus geschorst en behandeld ze me nu als een crimineel. |
|
|
|
 |
Susanne2611
|
Geplaatst: do 19 apr 2012 19:45 Onderwerp: |
|
|
Sorry voor het dubbel plaatsen, was te ongeduldig met op enter drukken en wist niet dat het dan dubbel geplaatst zou worden... |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: vr 20 apr 2012 0:37 Onderwerp: |
|
|
Alleen aangeboden of ook diensten verleend? |
|
|
|
 |
Susanne2611
|
Geplaatst: vr 20 apr 2012 15:49 Onderwerp: |
|
|
Alleen aangeboden, tot echt daadwerkelijk oppassen is het nooit gekomen. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 22 apr 2012 11:10 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is de Cao Kinderopvang 2010-2011 van toepassing. In artikel 3.5 lid 1 sub d staat dat de werknemer recht heeft op salaris gedurende de schorsing. Het maakt niet uit of de schorsing terecht of onterecht is.
U kunt uw brief zo opbouwen:
- Leg kort in uw eigen woorden uit wat er is gebeurd.
- Vertel wat er in de Cao is afgesproken.
- Maak duidelijk hoeveel loon de werkgever moet betalen.
- Doe expliciet een beroep op artikel 3.5 lid 1 sub d en zeg dat de werkgever zo snel mogelijk en ieder geval vóór [datum] het achterstallig loon ten bedrage van [bedrag] moet betalen.
N.B. U hoeft niet uit te leggen waarom u denkt dat de schorsing onterecht is, omdat bij iedere schorsing de werknemer het recht op salaris behoudt.
Het kan ook geen kwaad te noemen dat u bereid bent per direct weer aan de slag te gaan. Blijf zakelijk en beleefd. Ga niet eindeloos in op langslepende intriges en conflicten, maar beperk u tot de belangrijkste zaken (de schorsing, de Cao, het loon). Verstuur uw brief per aangetekende post naar uw werkgever. Bedenk goed dat de brief mogelijk als een bewijsstuk dient in een procedure, dus schrijf de feiten zo op dat u zeker weet dat ze kloppen en niet in uw nadeel kunnen worden uitgelegd. |
|
|
|
 |
|