Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 1:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Strafbeschikking zonder vaststelling identiteit.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RB_1969

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 15:27    Onderwerp: Strafbeschikking zonder vaststelling identiteit. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vorig jaar (medio juni) ontving ik middels de post een zgn "geeltje" voor het vissen zonder vispas (?), ben op het bewuste tijdstip zeker niet op genoemde locatie aanwezig geweest en wss heeft iemand valselijk mijn NAW gegevens gebruikt bij het plegen van een strafbaar feit.

Uit de inmiddels opgevraagde gegevens blijkt dat er geen ID vaststelling heeft plaatsgevonden middels een wettig ID bewijs. Als bron voor de gegevens wordt de GBA genoemd. Nav deze gegevens heb ik verzet in gesteld tegen de beschikking en verwacht dat eea binnenkort voor de rechter gaat komen.

Zijn er buiten het ontkennen dat ik de vermeende overtreding heb gepleegd nog andere punten aan te voeren deze beschikking onderuit te halen? Ik heb geen getuigen die mijn aanwezigheid op bewust tijdstip kunnen bevestigen.

Bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft u vorig jaar juni contact opgenomen met de agent/boa die de aankondiging geschreven had?
RB_1969

BerichtGeplaatst: wo 11 apr 2012 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, niet gedaan. Had het idee dat niets uit zou gaan halen......mijn woord tegen het zijne/hare en ik heb geen getuige.

In dezelfde periode een zaak gewonnen in hoger beroep, waarbij ook nogal creatief met de ambtseed is omgegaan door een hoofdagent van politie (zelfs voor de kantonrechter).

Gevalletje LAF (leugen + ambtseed = feit).

Heb dus (helaas) niet zo'n hoge pet op van onze wetsdienaren.
hilde12

BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 8:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het geeltje nog niet verwerkt was had het direct verscheurd kunnen worden. Had dan hoop werk gescheeld.

Misschien bent u wel lichtblond, en de bekeurde meneer een donker type.
Dan is de fout meteen te zien en te herstellen.

Wetsdienaren zijn ook mensen, die, geloof het of niet, ook fouten toegeven.

Zal meneer of mevrouw de rechter waarschijnlijk ook naar vragen.
hilde12

BerichtGeplaatst: do 12 apr 2012 8:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het geeltje nog niet verwerkt was had het direct verscheurd kunnen worden. Had dan hoop werk gescheeld.

Misschien bent u wel lichtblond, en de bekeurde meneer een donker type.
Dan is de fout meteen te zien en te herstellen.

Wetsdienaren zijn ook mensen, die, geloof het of niet, ook fouten toegeven.

Zal meneer of mevrouw de rechter waarschijnlijk ook naar vragen.
LM

Leeftijd: 52

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012 8:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Opmerkelijk dat u niet direct contact hebt opgenomen met de verbalisant. De zaak was toen nog vers en moet de agent / BOA nog goed in herinnering hebben gestaan. De kans dat u er precies hetzelfde uitziet dan de man die daar daadwerkelijk was is klein en de gemiddelde agent / BOA zal niet moedwillig een bekeuring in stand houden, terwijl duidelijk is dat er sprake is van een andere persoon. Mocht zoiets ooit weer voorkomen zou ik deze route zeker eerst bewandelen. In beroep kan altijd nog.

U noemt het een gevalletje LAF, maar de leugen ontgaat mij. Er is een naam opgegeven en deze naam is opschreven. Er is niet gecheckt aan de hand van een identiteitsbewijs en dat staat kennelijk ook vermeld. Dat is niet strafbaar, maar kan achteraf wel bewijsproblemen opleveren. Opgegeven gegevens worden achteraf in het GBA gecheckt, dat zal inderdaad gebeurd zijn. Wat is de leugen?

Buiten dat gewoon moet volhouden dat u er niet geweest bent heeft u geen mogelijkheden. Ik weet niet of u überhaupt wel een visser bent anders zou u dat ook nog kunnen opwerpen. Misschien heeft u wel helemaal geen hengels etc. Het feit dat de identiteit niet gecheckt is maakt de zaak niet sterk. Het kan zijn dat de agent / BOA u toch meent te herkennen, maar de kans is groot dat er op zitting toch enige twijfel zal over u aanwezigheid daar, althans als u daar werkelijk niet was.
RB_1969

BerichtGeplaatst: vr 13 apr 2012 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In dezelfde periode een zaak gewonnen in hoger beroep, waarbij ook nogal creatief met de ambtseed is omgegaan door een hoofdagent van politie (zelfs voor de kantonrechter).

De LAF opmerking had betrekking op bovenstaande, waarbij de agent in kwestie achteraf een niet afgelegde verklaring op de KvB heeft gezet en zelfs onder ede voor de rechter nadat ik hem hier nadrukkelijk naar vroeg er bij bleef dat ik dit verklaard zou hebben. In dit geval zelfs de gehele KvB heeft herschreven, met gewijzigde informatie over de overtreding en met een nieuwe verklaring die als een bekentenis gelezen zou kunnen worden. Gelukkig voor mij kon ik aantonen dat op de oorspronkelijke KvB een nietszeggende opmerking als verklaring stond en deze ook in het zaakoverzicht was opgenomen.

In het geval van deze bekeuring klopte er wel meer niet en zelfs de korpsleiding werkte er aan mee dat de gegevens (oa het ijkrapport) kloppend werd gemaakt met een niet gebruikte voertuig. Had een getuige verklaring dat het een Honda betrof, maar hier werd een BMW van "gemaakt".......

Quote:
Het feit dat de identiteit niet gecheckt is maakt de zaak niet sterk. Het kan zijn dat de agent / BOA u toch meent te herkennen, maar de kans is groot dat er op zitting toch enige twijfel zal over u aanwezigheid daar, althans als u daar werkelijk niet was.

Het lijkt mij sterk dat de betreffende BOA überhaupt iemand herkend na bijna een jaar. Bestaat er geen verplichting de ID vast te stellen met een wettig ID bewijs? Het gaat tenslotte om strafrecht en niet een of ander administratief af te handelen Mulder feit.

Bv: 27a WSv

1. De verdachte wordt ten behoeve van het vaststellen van zijn identiteit gevraagd naar zijn naam, voornamen, geboorteplaats en geboortedatum, het adres waarop hij in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens is ingeschreven en het adres van zijn feitelijke verblijfplaats. Het vaststellen van zijn identiteit omvat tevens een onderzoek van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht.In de gevallen, bedoeld in artikel 55c, tweede en derde lid, omvat het vaststellen van zijn identiteit tevens het nemen van een of meer foto’s en vingerafdrukken.

Volgens de richtlijnen zou bij het ontbreken van een ID bewijs er contact moeten worden opgenomen met een (hulp)OvJ.

Voor de goede orde: ik ben onschuldig, maar wil mij niet beperken tot alleen ontkennen als ik voor de rechter kom.
Hyzo

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2012 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de strafbeschikking in de bus komt, dan kan je verzet in stellen nog voordat je voor de rechter komt. In dit geval kijkt het OM naar het proces verbaal staat op dat de wijze van identificatie niet bekend is. Dan zal het worden geseponeerd.
RB_1969

BerichtGeplaatst: ma 16 apr 2012 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vorig jaar al verzet ingesteld tegen de beschikking, maar hier tot op heden (buiten de ovb) niets meer van gehoord.
Hyzo

Leeftijd: 35
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Strafbeschikkingen kunnen maximaal 2 jaar erover doen (volgens art. 6 EVRM, redelijke termijn) vanaf moment dat u bent geinformeerd dat u waarschijnlijk een strafbaar feit bent begaan. Het OM zal er waarschijnlijk een tijdje overdoen voordat er besloten wordt.
RB_1969

BerichtGeplaatst: di 24 sep 2013 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Late update, maar de strafbeschikking is geseponeerd Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds