Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 7:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

rechtsbijstand 3e dossierbehandelaar binnen 5 maanden
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
introuble88

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 14:01    Onderwerp: rechtsbijstand 3e dossierbehandelaar binnen 5 maanden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag... ik zit voor een complexe zaak (staat in een ander topic gedeeltelijk beschreven) bij de rechtsbijstand.

Ik heb nu al voor de 3e keer binnen 5 maanden een andere dossierbehandelaar.

De eerste deed niets... weigerde gewoon 2 maanden lang mijn opgebouwde dossier door te nemen en reageerde niet op vragen of belde niet terug.

Ik heb toen een klacht ingediend en daar werd ook onprofessioneel mee omgegaan. De kwaliteitsadviseur liet mij weten dat ik wel een rotmoment uit had gekozen voor het indienen van een klacht want wegens de jaarwisseling had iedereen het druk met ' handjes en kusjes geven' (zijn exacte woorden).

Ja sorry... ik krijg mijn ontslag nu eenmaal met de feestdagen!

Goed.. toen bleek de dosierbehandelaar te vertrekken en ik kreeg een nieuwe. Die moest even op gang komen, maar na enige tijd gebeurde dat gelukkig. Ze had net goed en wel mijn dossier bestudeerd en we hadden persoonlijk kennis gemaakt. Ik had er weer vertrouwen in.

Ze was bezig met een brief schrijven aan de werkgever, maar ineens is daar de mededeling dat zij ook vertrekt en ik weer iemand anders krijg. De brief is niet afgemaakt.

Ik krijg een nieuwe dossierbehandelaar maar weet zelf niet wie. Ik krijg een email van de beste man uiteindelijk, als mijn werkgever een brief blijkt te hebben geschreven. De werkgever doet een absurd voorstel en de behandelaar stuurt mij of ik even wil laten weten per email of ik met dit voorstel akkoord ga. Om te checken of hij mijn dossier kent vraag ik hem om advies op basis van mijn dossier. Deze kan hij niet geven en komt hier later op terug... De niet afgemaakte brief weet hij niks vanaf.

Heb ik nu gegronde redenen om een second opinion ergens anders te willen op kosten van de rechtsbijstand? Ben er onderhand wel klaar mee nu. Mijn dossier bevat tegen de 500 pagina's en gaat over een periode van jaren en met wisselende personen. Ik moet tegenwoordig zelf al moeite doen om het helder te houden omdat het een overkill aan ellende is. Dan kan ik me niet voorstellen dat dit mijn zaak ten goede gaat komen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 19:25    Onderwerp: Re: rechtsbijstand 3e dossierbehandelaar binnen 5 maanden Reageer met quote Naar onder Naar boven

introuble88 schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag... ik zit voor een complexe zaak (staat in een ander topic gedeeltelijk beschreven) bij de rechtsbijstand.

Ik heb nu al voor de 3e keer binnen 5 maanden een andere dossierbehandelaar.

De eerste deed niets... weigerde gewoon 2 maanden lang mijn opgebouwde dossier door te nemen en reageerde niet op vragen of belde niet terug.

Ik heb toen een klacht ingediend en daar werd ook onprofessioneel mee omgegaan. De kwaliteitsadviseur liet mij weten dat ik wel een rotmoment uit had gekozen voor het indienen van een klacht want wegens de jaarwisseling had iedereen het druk met ' handjes en kusjes geven' (zijn exacte woorden).

Ja sorry... ik krijg mijn ontslag nu eenmaal met de feestdagen!

Goed.. toen bleek de dosierbehandelaar te vertrekken en ik kreeg een nieuwe. Die moest even op gang komen, maar na enige tijd gebeurde dat gelukkig. Ze had net goed en wel mijn dossier bestudeerd en we hadden persoonlijk kennis gemaakt. Ik had er weer vertrouwen in.

Ze was bezig met een brief schrijven aan de werkgever, maar ineens is daar de mededeling dat zij ook vertrekt en ik weer iemand anders krijg. De brief is niet afgemaakt.

Ik krijg een nieuwe dossierbehandelaar maar weet zelf niet wie. Ik krijg een email van de beste man uiteindelijk, als mijn werkgever een brief blijkt te hebben geschreven. De werkgever doet een absurd voorstel en de behandelaar stuurt mij of ik even wil laten weten per email of ik met dit voorstel akkoord ga. Om te checken of hij mijn dossier kent vraag ik hem om advies op basis van mijn dossier. Deze kan hij niet geven en komt hier later op terug... De niet afgemaakte brief weet hij niks vanaf.

Heb ik nu gegronde redenen om een second opinion ergens anders te willen op kosten van de rechtsbijstand? Ben er onderhand wel klaar mee nu. Mijn dossier bevat tegen de 500 pagina's en gaat over een periode van jaren en met wisselende personen. Ik moet tegenwoordig zelf al moeite doen om het helder te houden omdat het een overkill aan ellende is. Dan kan ik me niet voorstellen dat dit mijn zaak ten goede gaat komen!

Waarschijnlijk wel, maar je moet je polisvoorwaarden nalezen om het zeker te weten.

Er behoort als het goed is tegenwoordig ook bij iedere verzekeraar een klachteninstantie te zijn. Meld dat je een klacht hebt om redenen xyz en vraag een doorverwijzing naar de betrokken persoon. Op grond van deze summiere feiten en het eenzijdige verhaal lijkt daar, voor zover te beoordelen, in dit geval wel aanleiding toe.

Succes.

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, er staat wel in de polisvoorwaarden dat je elders mag kijken als je het niet eens bent met hun mening m.b.t. het wel of niet winnen van de zaak. Echter over dit soort geschillen staat er niets.

Ik vind het aan de ene kant lastig want tja... ik weet niet hoe het in elkaar zit. Als ze iemand op mijn zaak zetten en die neemt vervolgens snel ontslag daarna.. en de volgende doet dat ook.. dan snap ik dat ze daar in feite niet heel veel aan kunnen doen. Maar ik ben tegelijk van mening dat ik daar niet de dupe van mag worden elke keer. Ik heb al zoveel voorgekauwd.. van heel mijn dossier een samenvatting gemaakt van 10 pagina's met verwijzingen zodat ze niet zoveel werk hadden.. etc etc. Maar nog wil het telkens niet vlotten of blijken ze niet op de hoogte.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds