|
Auteur |
Bericht |
johan bolt
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 mrt 2012 16:09 Onderwerp: inboedel |
|
|
Een goede vriend zonder verblijfplaats wil tijdelijk onderdak bij mij maar hij heeft schulden. Nou wil ik hem wel onderdak bieden maar ben bang dat straks mijn inboedel in beslag kan worden genomen door de deurwaarder. Kan ik ergens mijn inboedel laten registrer dat het niet zijn spullen zijn en zodat de deur waarder dat ook weet? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 13 mrt 2012 17:38 Onderwerp: |
|
|
Je kunt wel ergens opschrijven dat het jouw spullen zijn en niet zijn spullen, maar veel bewijswaarde heeft dat niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
johan bolt
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 11:47 Onderwerp: |
|
|
maar met een onderhandse akte dan die je laat registreren bij de belastingdienst. zoiets heb ik gehoord via een kennis. en wat zou daar inmoeten staan? |
|
|
|
 |
kampeerder
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 11:57 Onderwerp: |
|
|
In de GBA in laten schrijven als briefadres.
Kun je nog wel last hebben van deurwaarders die zich aan de voordeur vervoegen voor betekenen stukken. Beslag leggen op inboedel gaat echter niet daar betrokkene volgens de gegevens in de GBA niet op dat adres woonachtig is. _________________ Ambactus pragmaticus!
Voorzichtig!
Niet voederen met overbodige procedures! |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 12:00 Onderwerp: |
|
|
johan bolt schreef: | maar met een onderhandse akte dan die je laat registreren bij de belastingdienst. zoiets heb ik gehoord via een kennis. en wat zou daar inmoeten staan? | Zou zelf eerder denken aan een notaris, maar iedereen kan, lijkt mij, begrijpen, dat die ook zal willen weten, hoe TS aan eea komen is. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 16 mrt 2012 15:57 Onderwerp: |
|
|
johan bolt schreef: | maar met een onderhandse akte dan die je laat registreren bij de belastingdienst. zoiets heb ik gehoord via een kennis. en wat zou daar inmoeten staan? |
Ja, en daar kun je in schrijven wat je leuk vindt, maar daarmee wordt dat nog niet waar. De deurwaarder hoeft dat dus ook niet te geloven.
Er is geen relevant verschil tussen iets op papier zetten en registreren bij de belastingdienst en datzelfde mondeling aan de deurwaarder meedelen.
Je kunt bij de belastingdienst net zo goed 2 akten registreren: 1 akte waarin staat dat alles van jou is, en 1 akte waarin staat dat alles van je vriend is. Dan kun je iedere keer de akte aanhalen die je goed uitkomt. Zo werkt het dus niet: de bewijswaarde van zo'n verklaring is vrijwel nul. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|