|
Auteur |
Bericht |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: di 06 mrt 2012 18:38 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Judge Tatting schreef: | Er wordt vervolgens in dit topic wel wat makkelijk over de vraag heengestapt of het al dan niet is toegestaan wat uw ex-collega heeft verteld. Heeft hij u bijvoorbeeld beschuldigd van het plegen van strafbare feiten of heeft hij slechts verteld wat een vreselijke collega u was? |
Dat ben ik in zijn geheel niet met je eens.
Al in mijn eerste reactie geef ik aan dat de mededelingen van die ex-collega mogelijk niet toegestaan zijn, maar dat het dan om de inhoud gaat van die mededelingen, en niet om het überhaupt geven van mededelingen.
Dat de overige personen er wellicht overheen stappen heeft niet zozeer te maken met hun inschatting van deze casus, maar meer met het (gebrek aan) fatsoen wat onze TS aan het daglicht brengt. |
Dat klopt maar daar stopt het ook. De discussie blijft vervolgens stilstaan bij de vraag - voornamelijk door toedoen van TS - of het de toekomstig werkgever al dan niet vrij stond om de voormalig werkgever te contacteren. Oninteressant, TS heeft zelf het bedrijf als referentie opgegeven dus natuurlijk mocht er navraag worden gedaan.
TS zou eens moeten vertellen wat er dan door zijn ex-collega gezegd is. Pas dan kan er enigszins op rechtmatigheid worden getoetst. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
DizzyDizzer
Leeftijd: 113 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 08 mrt 2012 19:17 Onderwerp: |
|
|
Judge Tatting schreef: | Oke, u heeft gesolliciteerd bij een bedrijf, u heeft uw voormalig werkgever als referentie opgegeven maar de door uw gewenste contactpersoon was daar niet meer werkzaam.
Begrijpt u dat u daarmee zelf een risico bent aangegaan? U had dit bijvoorbeeld kunnen voorkomen door uw ex-collega als prive-persoon te noemen of door vooraf contact met uw oude werkgever op te nemen.
Nu u dit heeft nagelaten heeft u zelf groen licht gegeven aan uw toekomstig werkgever om uw voormalig werkgever te benaderen.
Er wordt vervolgens in dit topic wel wat makkelijk over de vraag heengestapt of het al dan niet is toegestaan wat uw ex-collega heeft verteld. Heeft hij u bijvoorbeeld beschuldigd van het plegen van strafbare feiten of heeft hij slechts verteld wat een vreselijke collega u was?
Tot slot is het raadzaam om wat minder agressief te reageren. Niet vergeten dat u met een probleem zit waarvoor u, op een forum, om hulp vraagt. |
Een forum vol met beunhazen en wijsneusjes die de ballen verstand ergens van hebben maar ondertussen hier wel voor advocaatje spelen. In het verleden heb ik hier ondere andere namen ook wel eens een vraag gesteld en heb wel vaker antwoorden gekregen die niet bleken te kloppen. En het zijn typisch ook elke keer dezelfde 2 bilmaatjes hier die het niet kunnen hebben als ze op fouten worden gewezen.
Ha ha, ik agressief, ik lach me alleen maar dood om de beunhazen hier.
Volgens mij heb zelfs ik nog meer verstand van juridische zaken als beunhaasjes zoals Dennis en bona fides. Dat zijn de 2 grootste juridische beunhazen die ik ooit heb ontmoet. |
|
|
|
 |
DizzyDizzer
Leeftijd: 113 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 08 mrt 2012 19:18 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Wat een infantiele sukkel... |
Mot je ook ff in mijn bek komen vertellen, dan denk ik dat je snel in het ziekenhuis ligt. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 08 mrt 2012 19:32 Onderwerp: |
|
|
Moet jij geen ufo's gaan spotten. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 09 mrt 2012 8:39 Onderwerp: |
|
|
DizzyDizzer schreef: | Guthman schreef: | Wat een infantiele sukkel... |
Mot je ook ff in mijn bek komen vertellen, dan denk ik dat je snel in het ziekenhuis ligt. |
Goh joh nu kan je dit forum ook als referentie opgeven, zal zeker wel lukken om dan geen werk te krijgen. |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: vr 09 mrt 2012 9:31 Onderwerp: |
|
|
DizzyDizzer schreef: |
In het verleden heb ik hier ondere andere namen ook wel eens een vraag gesteld en heb wel vaker antwoorden gekregen die niet bleken te kloppen. En het zijn typisch ook elke keer dezelfde 2 bilmaatjes hier die het niet kunnen hebben als ze op fouten worden gewezen.
Volgens mij heb zelfs ik nog meer verstand van juridische zaken als beunhaasjes zoals Dennis en bona fides. Dat zijn de 2 grootste juridische beunhazen die ik ooit heb ontmoet. |
Als men u in het verleden steeds teleur heeft gesteld, waarom blijft u dan maar terugkomen? _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 09 mrt 2012 9:52 Onderwerp: |
|
|
Het laatste bericht dat ik hier aan wijd, ben nu beter wakker en moet toch iets constateren wat de eerlijkheid van de TS niet in een beter daglicht stelt:
DizzyDizzer schreef: |
Ha ha, ik agressief, ik lach me alleen maar dood om de beunhazen hier.
|
Denk ik heel even met een verkeerd begrepen persoon van doen te hebben tot dat ik dit lees:
DizzyDizzer schreef: | Mot je ook ff in mijn bek komen vertellen, dan denk ik dat je snel in het ziekenhuis ligt. |
Moet ik toch mijn mening herzien en vaststellen dat ik met een dergelijk persoon liever niets te maken heb. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 09 mrt 2012 12:08 Onderwerp: |
|
|
...en er zeker geen positieve referentie voor afgeef. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 09 mrt 2012 14:54 Onderwerp: |
|
|
DizzyDizzer schreef: | Volgens mij heb zelfs ik nog meer verstand van juridische zaken als beunhaasjes zoals Dennis en bona fides. Dat zijn de 2 grootste juridische beunhazen die ik ooit heb ontmoet. |
Voor een goed juridisch advies is het noodzakelijk om een juist beeld te krijgen van de daadwerkelijke omstandigheden van het geval. Als adviseur in dergelijke situaties ben je volledig afhankelijk van hetgeen door de vragensteller wordt verteld, en het beeld dat deze vragensteller schetst.
Indien de vragensteller een ander beeld schetst dan het daadwerkelijke beeld, kun je natuurlijk niet verwachten dat het juridische advies ook daadwerkelijk nuttig zal zijn.
In deze paar berichten heeft de TS in ieder geval aangetoond dat het voor hem lastig is om een reëel beeld te schetsen van de omstandigheden die betrekking hebben op zijn problemen. Een goed advies is dan best lastig te geven...
Zeker voor een beunhaas  _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
lvangaal
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 17
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 13:06 Onderwerp: |
|
|
[b]Is het niet beter deze discussie te verwijderen.[/b]
De persoon in casu wil goedkoop juridisch advies. Vervolgens komen er eerlijk en open antwoorden.
Maar helaas kan die ander zich daarmee niet verenigen. Helaas voor die persoon dan. Maar zoals ik alles gelezen heb is hij toch echt zelf debet aan het geheel. Mijn conclusie uit het hele verhaal is dat hij iets te verbergen had voor nieuwe werkgevers, want waarom maar 1 persoon als referentie, terwijl Het Bedrijf toch een referentie is? Werknemers komen en gaan. Daar had ook hij gewoon zelf aan kunnen denken. _________________ Semper dic verum duc sine crimine vitam |
|
|
|
 |
|