|
Auteur |
Bericht |
Nadia296
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 11:07 Onderwerp: belanghebbende begrip bij handhavingsverzoeken |
|
|
Beste allen,
Ik ben benieuw naar jurisprudentie op het gebied van het belanghebbende begrip bij handhavingsverzoeken. Zouden jullie mij hierbij willen helpen?
Hartelijk dank |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 15:27 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat je het "belanghebbendenbegrip" oftewel het begrip "belanghebbende" bedoelt?
Wat voor uitspraken vind je als je zoekt op belangehebbende + handhavingsverzoek ? En waarom zijn die uitspraken niet relevant? |
|
|
|
 |
Nadia296
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 05 mrt 2012 15:45 Onderwerp: |
|
|
Beste Guthman,
Allereerst dank voor je reactie.
Ja, dat klopt het gaat inderdaad om belanghebbende. Maar dan specifiek bij handhavingsverzoeken. Dus wat is het verschil tussen een 'normaal' belanghebbende en een belanghebbende bij een handhavingsverzoek?
De jurisprudentie die ik vind als ik zoek op belanghebbende + handhavingsverzoek zijn niet helemaal het antwoord op mijn vraag.
Het kan ook zo zijn dat er geen verschil is. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: di 06 mrt 2012 2:05 Onderwerp: |
|
|
Degene wiens belang rechtstreeks bij een besluit tot handhaving is betrokken is belanghebbende. Waarom zou het belanghebbendenbegrip (artikel 1:2 Awb) bij handhavingsbesluiten anders zijn dan bij andere besluiten? |
|
|
|
 |
|