Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 0:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verkeersovertreding
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
passat

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 15:41    Onderwerp: verkeersovertreding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overschrijding max. snelheid op autosnelwegen buiten bebouwde kom,
55 tot 60 km/h.

Wat voor straf kan ik verwachten voor deze overtreding?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2012 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.om.nl/
sabri

sabri

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 5:33    Onderwerp: Re: verkeersovertreding Reageer met quote Naar onder Naar boven

passat schreef:
55 tot 60 km/h.

Wat passat eigenlijk bedoeld is: http://www.om.nl/onderwerpen/feiten_en_tarieven/virtuele_map/tekstenbundel/

Daar vind je de feitenboekjes van dit jaar en afgelopen jaren. Op blz 36 van het boekje van dit jaar zie je dat het in principe 590 euro gaat kosten, plus een ontzegging van de rijbevoegdheid.

Tip van de dag: mocht het tot een zitting komen (dus je krijgt geen transactie aangeboden), ga dan niet in verweer met verhalen over lege wegen en dergelijke maar stel je nederig op. Dan kom je wel weg met een voorwaardelijke ontzegging.

Een onvoorwaardelijke ontzegging wordt namelijk ook doorgegeven aan de verzekeraars en leveren geheid een hogere verzekeringspremie op.
passat

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 12:51    Onderwerp: Re: verkeersovertreding Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:
passat schreef:
55 tot 60 km/h.

Wat passat eigenlijk bedoeld is: http://www.om.nl/onderwerpen/feiten_en_tarieven/virtuele_map/tekstenbundel/

Daar vind je de feitenboekjes van dit jaar en afgelopen jaren. Op blz 36 van het boekje van dit jaar zie je dat het in principe 590 euro gaat kosten, plus een ontzegging van de rijbevoegdheid.

Tip van de dag: mocht het tot een zitting komen (dus je krijgt geen transactie aangeboden), ga dan niet in verweer met verhalen over lege wegen en dergelijke maar stel je nederig op. Dan kom je wel weg met een voorwaardelijke ontzegging.

Een onvoorwaardelijke ontzegging wordt namelijk ook doorgegeven aan de verzekeraars en leveren geheid een hogere verzekeringspremie op.

Laatst aangepast door passat op za 12 jan 2013 18:56, in totaal 1 keer bewerkt
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 12:59    Onderwerp: Re: verkeersovertreding Reageer met quote Naar onder Naar boven

passat schreef:
sabri schreef:
passat schreef:
55 tot 60 km/h.

Bedankt, Sabri
Er komt wel een zitting, denk ik. Eigenlijk heb ik de auto niet zelf gereden, maar mijn zoon(18 jaar). Ik krijg ook een antwoord brief waarin vraag of ik de bestuurder was van de auto. Ik kan de gegevens van mijn zoon doorgeven maar hij was voorwaardelijk vrij van een andere strafbaar feit.
En nu deze stomme overtreding.
Ik wil mijn rijbewijs niet inleveren ook niet voor een paar maanden. ik moet ontkennen dat ik de bestuurder was van de auto.
Is het mischien verstandig om een derde persoon in te schaken?
Bijv. mijn vrouw. Zij rijdt niet zo vaak en is nooit aanraking geweest met de justitie of met de politie.

Hoe lang is het geleden dat de overtreding is gemaakt? Overigens worden recente overtredingen van 30+km ook meegenomen. Dat werkt als volgt:

Snelheidsovertredingen onder de 30km (40km op autosnelwegen) vallen niet onder de zogenaamde "mulderwetgeving" en deze worden apart geregistreerd. Dit soort overtredingen zijn te herkennen op de boete: op een "mulderboete" staat een hele grote "M" in de rechterbovenhoek, bij een niet-mulderfeit staat een hele grote "T". De "T" staat in dit geval voor Transactie.

Deze transacties worden geregistreerd: 2 T's in een jaar betekent doorgaans een bezoekje aan de kantonrechter.

In principe zal deze 55+ overtreding een "T" opleveren als je een "schoon" verleden hebt, dus geen recente "T"-s op de deurmat. Het kan zijn de er anders wordt beslist, dit is een individuele beslissing. Mocht het wel tot een zitting komen (dan komt er een officiele dagvaarding), dan zou ik me nog steeds niet te veel zorgen maken: met een nederige houding kom je al heel ver. En ik spreek uit ervaring (55km te hard leverde mij een voorwaardelijke ontzegging van 6 maanden op. Op de zitting ging niet in tegen de OvJ of de kantonrechter in maar gaf aan dat ik mijn rijbewijs vrij hard nodig had voor m'n werk. Dit is wel al enkele jaren terug dus resultaten uit het verleden bieden geen resultaten voor de toekomst Wink
passat

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 17:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De overtreding is op 24 feb. 2012 gemaakt en een week later lag de brief in de brievenbus. Vrij snel dus.
Het is een T brief. Daarin staat niet gemeten-maar gecorrigeerde snelheid.
Zou dat kloppen?
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

passat schreef:
De overtreding is op 24 feb. 2012 gemaakt en een week later lag de brief in de brievenbus. Vrij snel dus.
Zou dat kloppen?

Zo, dat is inderdaad rap. Staat er een boetebedrag bij? Ik vermoed van niet aangezien ze eerst willen weten wie de bestuurder is om eventuele recidive vast te stellen.

Voorlopig lijkt het er op dat het wel met een sisser (lees: geldboete) afloopt.
passat

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 0:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:
passat schreef:
Zou dat kloppen?

Zo, dat is inderdaad rap. Staat er een boetebedrag bij? Ik vermoed van niet aangezien ze eerst willen weten wie de bestuurder is om eventuele recidive vast te stellen.

Er staat geen boetebedrag bij.
Zou de boetebedrag per persoon verschillend kunnen zijn?
Ik word steeds ongerust. Heeft dat zin een advocaat in te schakelen?
Ik weet echt niet, wat ik moet doen.
sabri

sabri

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 0:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

passat schreef:
sabri schreef:
passat schreef:
Zou dat kloppen?

Er staat geen boetebedrag bij.
Zou de boetebedrag per persoon verschillend kunnen zijn?
Ik word steeds ongerust. Heeft dat zin een advocaat in te schakelen?
Ik weet echt niet, wat ik moet doen.

Hoihoi, er is op dit moment echt nog geen reden voor ongerustheid.

Voor het boetebedrag zijn standaard richtlijnen, en die verschillen vooral qua recidive (of het al vaker is gebeurd). Is dit de eerste keer dat er zo'n ernstige overtreding is, dan komt er binnenkort een T boete met boetebedrag.

Wanneer justitie vindt dat er redenen zijn voor een ernstigere bestraffing dan wordt het een gang naar de kantonrechter. Ook dit is nog niet direct reden om bang te zijn, maar in dat geval is het wel handig om een advocaat in te schakelen. Nu nog niet..
passat

BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 1:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoihoi, er is op dit moment echt nog geen reden voor ongerustheid.

Voor het boetebedrag zijn standaard richtlijnen, en die verschillen vooral qua recidive (of het al vaker is gebeurd). Is dit de eerste keer dat er zo'n ernstige overtreding is, dan komt er binnenkort een T boete met boetebedrag.

Wanneer justitie vindt dat er redenen zijn voor een ernstigere bestraffing dan wordt het een gang naar de kantonrechter. Ook dit is nog niet direct reden om bang te zijn, maar in dat geval is het wel handig om een advocaat in te schakelen. Nu nog niet..[/quote]

Moet ik nou erkennen of ontkennen dat ik de bestuurder ben geweest?
De antwoordformulier moet binnen 14 dagen teruggestuurd worden.
DENNIS79

Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

passat schreef:

Moet ik nou erkennen of ontkennen dat ik de bestuurder ben geweest?
De antwoordformulier moet binnen 14 dagen teruggestuurd worden.

Zonder belerend te willen zijn, maar denk je dat je zoon er iets van leert als jij hem nu uit de wind houdt?

In plaats daarvan loop jij het risico dat jij problemen met je rijbewijs krijgt.

Ik zou eens met je zoon gaan praten en vragen hoe er over denkt...

kampeerder

Leeftijd: 68
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Buiten hetgeen Dennis zegt of je zoon het nu eindelijk gaat leren is er nog een ander scenario mogelijk.
Niet heel waarschijnlijk, maar je weet nooit.

Het OM besluit het op een zitting bij de kantonrechter aan te laten komen.
In het PV zit een prachtig plaatje van auto en bestuurder.
U heeft verklaard dat u de bestuurder bent geweest maar op het plaatje staat iemand die in de verste verte niet lijkt op iemand van uw leeftijd.
Of u denkt laat mijn vrouw de 'bestuurder' maar zijn.
Enig idee wat OM en kantonrechter dan gaan doen?
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kampeerder schreef:
Buiten hetgeen Dennis zegt of je zoon het nu eindelijk gaat leren is er nog een ander scenario mogelijk.
Niet heel waarschijnlijk, maar je weet nooit.

Het OM besluit het op een zitting bij de kantonrechter aan te laten komen.
In het PV zit een prachtig plaatje van auto en bestuurder.
U heeft verklaard dat u de bestuurder bent geweest maar op het plaatje staat iemand die in de verste verte niet lijkt op iemand van uw leeftijd.
Of u denkt laat mijn vrouw de 'bestuurder' maar zijn.
Enig idee wat OM en kantonrechter dan gaan doen?

Weinig.

Wat kunnen ze doen.

TS ontkent noch bekent bestuurder te zijn, is hij gelukkig ook niet verplicht in Nederland.

Dennis heeft wel een punt.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten en niet afgedekt worden omdat het een punt op het rijbewijs betekent.
passat

BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2012 1:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor reacties op mijn vraag.

Ik heb vandaag de foto ontvangen. Ik zie alleen maar de kenteken en twee lampjes van de auto. meer niet, alles in donker. Overtreding is om 18:00 uur plaatsgevonden.
Ik verwacht toch niet dat de bestuurder op de foto te zien is.
Zou de politie meerdere en/of heldere fotos in de handen hebben?

De overtreding is gebeurt. Dat kan ik helaas niet veranderen, maar ik kan misschien de schade beperkt houden. Uiteindelijk gaat het alles om mijn portemonnee. Ik, mijn vrouw of mijn zoon maken het helemaal niet uit.
Wat gebeurt het, als ik ontkent dat ik de bestuurder ben geweest, maar weet niet, wie op dat moment achter de stuur zat?
Ik hoop dat ik de juiste manier m.b.v. jullie kan vinden.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2012 8:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

passat schreef:

Wat gebeurt het, als ik ontkent dat ik de bestuurder ben geweest, maar weet niet, wie op dat moment achter de stuur zat?

Ben u als kentekenhouder toch verplicht om de boete te betalen.

U hebt geen melding gedaan van diefstal / joyriding, uw auto is dus gebruikt met uw toestemming, u weet dan wie de bestuurder is, wil u die niet bekend maken gaat de wetgever er van uit dat u de bestuurder bent.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds