Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 20:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hoe rechtvaardig is een rechter??
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dododo

Leeftijd: 68
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 17:05    Onderwerp: hoe rechtvaardig is een rechter?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste mensen,

Door stoken van ex met de kinderen zie ik tot mijn verdriet mijn kleinkind niet meer.

Verdriet en woede vanwege de slechte behandeling en de status van zondebok.

Ik wil mijn geld niet nalaten aan mijn kind die haar kindje geeneens de vreugde van een oma gunt.

Kan ik afdwingen via de rechter dat ze afziet van haar legitieme portie met de gegevens die ikk hier neerschrijf?

Is daar jurisprudentie over?Familylive kan ik niet aantonen voor het recht op omgang omdat het kindje nog maar 8 maanden was toen ik niet meer mocht oppassen vanwege de steeds hoger wordende eisen, die ze aan me stelde en waaraan ik op den duur toch niet meer kon voldoen. (ervaring met haar vader)

Lijkt mij niet rechtvaardig dat ze wel mijn geld wil na mn dood, maar niet mijn contact met mijn kleinkindje Kan ik dat proberen af te dwingen via de rechter?

En zo nee zijn er andere mogelijkheden voor mij om haar recht op legitieme portie te ontnemen omdat zij onwaardig is vanwege het feit dat zij mij en haar kindje het recht ontneemt (uit wrok omdat ik na jaren op mn tenen te hebben gelopen nu eens een keer nee zei en nee bleef zeggen) op contact tussen mij en mijn kleinkindje?

ps ik weet ook niet of ik het nalaat aan mijn kleinkind. Stel je voor dat ze ook dezelfde stoornis gaat krijgen door het gedrag van haar opa en nu haar moeder. Ze doen er dan toch slechte dingen mee als anderen de ogen uitsteken en dat wil ik NIET

vr gr
dododo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 9:51    Onderwerp: Re: hoe rechtvaardig is een rechter?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

dododo schreef:
beste mensen,

Door stoken van ex met de kinderen zie ik tot mijn verdriet mijn kleinkind niet meer.

Verdriet en woede vanwege de slechte behandeling en de status van zondebok.

Ik wil mijn geld niet nalaten aan mijn kind die haar kindje geeneens de vreugde van een oma gunt.

Kan ik afdwingen via de rechter dat ze afziet van haar legitieme portie met de gegevens die ikk hier neerschrijf?

Is daar jurisprudentie over?Familylive kan ik niet aantonen voor het recht op omgang omdat het kindje nog maar 8 maanden was toen ik niet meer mocht oppassen vanwege de steeds hoger wordende eisen, die ze aan me stelde en waaraan ik op den duur toch niet meer kon voldoen. (ervaring met haar vader)

Lijkt mij niet rechtvaardig dat ze wel mijn geld wil na mn dood, maar niet mijn contact met mijn kleinkindje Kan ik dat proberen af te dwingen via de rechter?

En zo nee zijn er andere mogelijkheden voor mij om haar recht op legitieme portie te ontnemen omdat zij onwaardig is vanwege het feit dat zij mij en haar kindje het recht ontneemt (uit wrok omdat ik na jaren op mn tenen te hebben gelopen nu eens een keer nee zei en nee bleef zeggen) op contact tussen mij en mijn kleinkindje?

ps ik weet ook niet of ik het nalaat aan mijn kleinkind. Stel je voor dat ze ook dezelfde stoornis gaat krijgen door het gedrag van haar opa en nu haar moeder. Ze doen er dan toch slechte dingen mee als anderen de ogen uitsteken en dat wil ik NIET

vr gr
dododo

Een kind kan altijd aanspraak maken op de legitieme. De enige manier waarop je kunt voorkomen dat je kind iets krijgt, is om te zorgen dat er niets is als je overlijdt, dus om je vermogen op te souperen.
Jewel

Leeftijd: 66
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 12:49    Onderwerp: Re: hoe rechtvaardig is een rechter?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

dododo schreef:

vr gr
dododo

Ik vind dit wel een hele boute opmerking. Uw kleinkind kan er toch niets aan doen dat zij voortgekomen is uit ouders en grootouder waarmee u niet door één deur kunt? Stel dat dit kind wel op u lijkt, ook misschien in haar gedrag later, wat dan? Of dit kind ontwikkeld later eigenschappen, die niets maar dan ook niets met haar afkomst te maken heeft? En dan nog, het kind is en blijft uw kleinkind. Nog zo onschuldig als maar kan.
Ik zou eerder kijken of er een mogelijkheid bestaat toch nog uw kleinkind te ontmoeten en proberen een band er mee te krijgen.
dododo

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U leest blijkbaar niet goed. Ik schrijf dat ik het nog niet weet. En oordelen is ozo makkelijk. Ik heb het het gelukkig afgeleerd te oordelen voordat ik de hele achtergrond weet.

Oordelen zonder alles te weten en de hele achtergrond te kennen is het allerkorst door de bocht wat iemand kan doen, Aan uw raad heb ik ook niet veel al bedank ik u voor de genomen moeite, Ik kan morgen wel een ongeluk krijgen en dan moet ik volgens u mij vermogen er zo snel mogelijk doorheen jagen. Alsof je daar gelukkig van word.

Nee ik leef sober en dan bevalt me nu eenmaal beter, Daarom wil ik het goed besteden door iemand die er normaal mee om kan gaan En ik moet eerst zien hoe mijn kleinkind word idd. Als ze ook zo word met liegen en bedriegen en al kan ze daar idd niets aan doen. Maar dat idee heb ik losgelaten van ze kunnen er niets aan doen. Ze hoeven daardoor geen verantwoordelijkheid meer te nemen. Ze kan het onderkennen en dat pad van liegen en bedriegen en mensen kwetsen verlaten wat ze ziet van haar ouders en opa. Doet ze dat niet dan houd het voor mij op, Ik wil geen vierde die me zo slecht behandeld met voorliegen en bedriegen en stoken en roddelen, waarheden verdraaien of aanvullen met leugens in hun eigen voordeel zonder ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden en van hun daden ook nog eens anderen de schuld geven.

Dus als iemand een idee heeft hoe ik de legitieme portie kan ontwijken graag want mijn dochters zijn onwaardig om een erfenis te ontvangen als ik niet eens contact mag hebben met mijn kleinkind uit wrok.

vriendelijke groeten'
dododo
dododo

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U leest blijkbaar niet goed. Ik schrijf dat ik het nog niet weet. En oordelen is ozo makkelijk. Ik heb het het gelukkig afgeleerd te oordelen voordat ik de hele achtergrond weet.

Oordelen zonder alles te weten en de hele achtergrond te kennen is het allerkorst door de bocht wat iemand kan doen, Aan uw raad heb ik ook niet veel al bedank ik u voor de genomen moeite, Ik kan morgen wel een ongeluk krijgen en dan moet ik volgens u mij vermogen er zo snel mogelijk doorheen jagen. Alsof je daar gelukkig van word.

Nee ik leef sober en dan bevalt me nu eenmaal beter, Daarom wil ik het goed besteden door iemand die er normaal mee om kan gaan En ik moet eerst zien hoe mijn kleinkind word idd. Als ze ook zo word met liegen en bedriegen en al kan ze daar idd niets aan doen. Maar dat idee heb ik losgelaten van ze kunnen er niets aan doen. Ze hoeven daardoor geen verantwoordelijkheid meer te nemen. Ze kan het onderkennen en dat pad van liegen en bedriegen en mensen kwetsen verlaten wat ze ziet van haar ouders en opa. Doet ze dat niet dan houd het voor mij op, Ik wil geen vierde die me zo slecht behandeld met voorliegen en bedriegen en stoken en roddelen, waarheden verdraaien of aanvullen met leugens in hun eigen voordeel zonder ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden en van hun daden ook nog eens anderen de schuld geven.

Dus als iemand een idee heeft hoe ik de legitieme portie kan ontwijken graag want mijn dochters zijn onwaardig om een erfenis te ontvangen als ik niet eens contact mag hebben met mijn kleinkind uit wrok.

vriendelijke groeten'
dododo
dododo

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 22:42    Onderwerp: laywer Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laywer bedoel ik met opsouperen van mijn vermogen.

vriendelijke groeten

dododo
hilde12

Leeftijd: 125
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 01 mrt 2012 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is geen mogelijkheid om de legitieme te ontwijken.
Jewel

Leeftijd: 66
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2012 8:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U heeft gelijk, ik ken het gehele verhaal niet en ook het verhaal niet van uw dochters.
Rest mij niets anders u veel wijsheid toe te wensen in de toekomst. Toch hoop ik voor u dat er een contact zal ontstaan met uw kleinkind.

Mvrgr.
dododo

BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2012 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dankuwel,

Contact met mijn kleinkind zou mij de gelukkigste mens van de wereld maken.
Ik kan niet anders dan geduld hebben en afwachten. Een andere mogelijkheid is er niet.

vriendelijke groeten
dododo
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds