|
Auteur |
Bericht |
arvika
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 17:07 Onderwerp: Wellicht juristenvoer maar kan iemand duidelijkheid geven in |
|
|
Ik ben getrouwd geweest waarbij een huis is gekocht op twee namen. Na de scheiding is in het convenant opgenomen dat ik het bezit krijg van het huis. De hypotheek staat inmiddels al op mijn naam echter is de boedelverdeling nog niet rond bij de notaris zodat het huis nog op beider naam staat binnen het kadaster. Reden is onenigheid wie de notaris moet betalen.
Inmiddels ben ik hertrouwd echter ziet het er niet na uit dat dit huwelijk nog stand houdt.
Mijn huidige (en toekomstige ex) partner woont bij mij in (het huis die nog op naam staat van mij en mijn vorige partner). Zij kan financieel niet het huis bekostigen, ik wel immers de hypotheek is berekend op alleen mijn inkomen en staat ook op mijn naam.
Nu de vragen:
1. Kan het huis toe worden gewezen aan mijn huidige partner en diens dochter (mijn stiefkind) bij een eventuele scheiding door een voorlopige voorziening?
2. Kan mijn partner aanspraak maken op het huis bij een echtscheiding?
3. Het huis heeft een aanzienlijke onderwaarde, kan ik mijn partner hiervoor laten delen in de onderwaarde bij een eventuele echtscheiding?
4. Kan mijn partner mij de deur wijzen al dan niet met behulp van politie?
5. Kan mijn partner mij dwingen het huis te verkopen?
Hopelijk kan iemand mij duidelijkheid verschaffen.
In ieder geval alvast bedankt voor het lezen. |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 17:43 Onderwerp: |
|
|
Ben je getrouwd op huwelijkse voorwaarden / gemeenschap van goederen / anders? |
|
|
|
 |
arvika
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 19:17 Onderwerp: |
|
|
Sorry, vergeten te vermelden, maar ik heb een geregistreerd partnerschap op basis van gemeenschap van goederen |
|
|
|
 |
|