|
Auteur |
Bericht |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 feb 2012 17:31 Onderwerp: Wahv is discriminatie |
|
|
Een vast bedrag voor een overtreding ongeacht wie de pleger is is discriminatie. Voor een groep van minder financieel bedeelde, een kwetsbare groep in de samenleving wordt harder gestraft dan de meer welvarende. Een Wahv boete voor het niet verzekeren van een motorrijtuig, lees bromfiets, levert een boete op van 380 euro op. Dit betekend voor een minder financieel bedeelde 2 weken werken , vergelijk dit met hoe lang een minister hier voor moet werken! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 19 feb 2012 17:51 Onderwerp: |
|
|
Is twitter niets iets voor jou? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: zo 19 feb 2012 18:54 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad ja! Stoute wetgever!! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 19 feb 2012 19:10 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Is twitter niets iets voor jou? |
Of een sinaasappelkistje op het marktplein. |
|
|
|
 |
legalrebel
|
Geplaatst: zo 19 feb 2012 20:25 Onderwerp: |
|
|
Zo,n totale andere kijk op “recht” moet toch verfrissend zijn voor een jurist!
Artikel 1 Protocol 12 EVRM
Door een gelijke geldboete, geld is arbeid, wordt de mindere klasse gediscrimineerd
Waar of niet? |
|
|
|
 |
legalrebel
|
Geplaatst: ma 20 feb 2012 16:50 Onderwerp: |
|
|
Misschien toch niet zo gek, in Zwitserland zijn boetes ook inkomen afhankelijk. |
|
|
|
 |
Thomas-87
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 20 feb 2012 17:15 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat als je woede over die boete een beetje bezonken is je inziet dat het geen discriminatie is. |
|
|
|
 |
legalrebel
|
Geplaatst: ma 20 feb 2012 19:35 Onderwerp: |
|
|
Dit was maar een voorbeeld.
Ik betaal zo ie zo geen boetes. Ik heb een slimme manier om er onderuit te komen. (zonder de wet te breken) Het was alleen een idee dat ik kreeg.
Ik las dat ze in Finland ook zo werken.
Ik probeer een discussie op te starten, maar zoals gewoonlijk wordt iedereen weer persoonlijk.
Het is best wel een moeilijk onderwerp. Wat de een als normaal ziet, vindt een ander discriminatie.
Zo herinner ik me een geval van entree in een club in Rotterdam. Voor de mannen was de entree 5 euro, en voor de dames gratis. Ik geloof niet dat de mannen hier een probleem mee hadden, maar toch mocht de club dit niet meer doen wegens discriminatie.
Zo vind ik de reclame voor een dating site alleen voor hoger opgeleiden ook discriminatie. Maar niemand stoort zich hier schijnbaar aan! Dit klink nog niet als discriminatie, maar zou ik zeggen een dating site alleen voor blanke Nederlanders, dan klinkt het al anders. Maar goed dit gaat over de relaties van burgers onderling. Het wordt anders als de overheid discrimineert
Mijn voorbeeld zou toch al heel anders klinken als de boete niet in geld , maar in geld dat een aantal dagen arbeid met jouw salaris vertegenwoordigd zoals in Finland. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: ma 20 feb 2012 21:05 Onderwerp: |
|
|
Discriminatie naar opleiding is geen discriminatie, maar naar ras wel.
Daarom mag je verschil maken met opleiding en niet naar blank of zwart.
Zou leuk zijn, dan kan ik hartchirurg worden....
En ik betaal ook geen boetes. Heb ook een slimme manier om er onderuit te komen, die heet "aan de wet houden" .... |
|
|
|
 |
legalrebel
|
Geplaatst: do 23 feb 2012 0:14 Onderwerp: |
|
|
Quote: | En ik betaal ook geen boetes. Heb ook een slimme manier om er onderuit te komen, die heet "aan de wet houden" |
Hilde 12, je hebt helemaal gelijk. Mijn opmerking van een slimme manier om onder de wet uit te komen, past niet op dit forum.
Kritiek op de wet is goed, maar niet op deze manier. Ik had deze opmerking eigenlijk gemaakt als uiting van mijn iritatie op de persoonlijke opmerkingen.
Maar nogmaals mijn excuses hiervoor. |
|
|
|
 |
|