|
Auteur |
Bericht |
Timotheus
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 18:52 Onderwerp: Verhuurde breng opruimkosten in rekening? |
|
|
Hallo,
Ik ben student en woon samen met een andere student in een portiekwoning in Rotterdam. Iedere woning heeft een eigen berging en tussen de bergingen in is een soort open ruimte, de zogenaamde "gezamelijke berging". In deze berging mogen geen spullen gestald worden.
Nu worden er al langere tijd fietsen etc. geplaatst door de andere bewoners in het portiek. Volgens mij is het hele portiek van 1 verhuurder. In elk geval, er worden ook regelmatig allerlei oude tv's, stoelen, matrassen etc. gewoon neergedumpt. Bovendien maken de overige huurders hun brievenbussen leeg door alle post die ze niet nodig hebben gewoon bovenop alle brievenbussen te deponeren.
Wij hebben een keer de hele berging leeggemaakt door alles in een container in de buurt te gooien en de enorme stapel papier die zich wekelijks op de brievenbussen vormt brengen wij ook af en toe naar de papierbak. Het is natuurlijk geen gezicht als je bezoek ontvangt.
Even ter duidelijkheid, wij hebben zelf nooit spullen in deze gezamelijke ruimte gezet. Op een gegeven moment stonden er weer allerlei spullen en wij wachtten vanzelfsprekend op het moment dat de eigenaar de spullen weg zou brengen of de grofvuildienst zou bellen.
Op een gegeven moment was de gezamelijke berging leeggeruimd en een tijdje later kregen wij een brief van de verhuurder dat ze de gezamelijke berging hadden leeggemaakt (grofvuil + oud papier) en de kosten op ons wilden verhalen. Ze wilden dat we 50 euro zouden overmaken. Ik vind dat heel veel geld, maar zelfs als het 5 euro was geweest zou ik het uit principe gewoon niet overmaken.