|
Auteur |
Bericht |
Jonas
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 17:16 Onderwerp: Fitness abonnement en verhuizing |
|
|
Graag zou ik lid willen worden bij een fitnessschool bij mij in de buurt. Echter weet ik dat ik over ongeveer drie maanden zal gaan verhuizen. Is dit een rechtsgeldig argument voor ontbinding van een eventueel contract dat ik zal gaan ondertekenen.
Hartelijk dank voor jullie reactie. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 17:21 Onderwerp: |
|
|
Dan moet je geen jaarcontract afsluiten en aangegeven bij de sportschool dat je maar 3 maanden lidmaatschap wil. |
|
|
|
 |
Jonas
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 18:09 Onderwerp: |
|
|
Het probleem is echter dat er alleen contracten worden aangeboden van zes maanden en een jaar.... |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 18:38 Onderwerp: |
|
|
Vantevoren aangeven dat je maar 3 maanden kan blijven.
Geen kontakt tekenen van een half jaar, want dan zit je er aan vast.
Als ze daar geen korte contracten hebben een andere sportschool zoeken. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 20:15 Onderwerp: Re: Fitness abonnement en verhuizing |
|
|
Jonas schreef: | Is dit een rechtsgeldig argument voor ontbinding van een eventueel contract dat ik zal gaan ondertekenen. |
Ik betwijfel het ten zeerste. Zorg ervoor dat je het nu netjes afspreekt, of zoek een andere sportschool. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 31 jan 2012 23:19 Onderwerp: |
|
|
Kom net bij de sportschool vandaan waarvan ik weet dat je ook voor korte tijd lid kunt worden
Verhuizing is iig geen argument voor ontbinding. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 feb 2012 7:06 Onderwerp: |
|
|
Het is toch een soort abonnement? Volgens mij mag de opzegtermijn nooit langer zijn dan een maand (onlangs wet geworden), beperking alleen als er een (goedkopere) variant is die je een langere verplichting oplegt?
Of zie ik dat verkeerd/verwissel ik het met iets anders? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 01 feb 2012 10:00 Onderwerp: |
|
|
hermanJ schreef: | Of zie ik dat verkeerd/verwissel ik het met iets anders? |
Ja behoorlijk en zo gigantisch, dat ik aanraad om eens te gaan googlen, in plaats van dat ik hier al jouw verwisselingen en verkeerde interpretaties ga uitleggen ;-) _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Jonas
|
Geplaatst: do 02 feb 2012 18:35 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Volgens mij mag de opzegtermijn nooit langer zijn dan een maand (onlangs wet geworden) |
Volgens mij doel jij op de Wet van Dam. Heb die er even bijgehaald en die is in dit geval niet van toepassing. Anyway... ben net naar de sportschool geweest en met een bewijs van uitschrijving van mijn huidige gemeente en een bewijs van inschrijving in volgende gemeente is het mogelijk om tussentijds mijn contract te ontbinden.
Dank allen |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 03 feb 2012 10:30 Onderwerp: |
|
|
Jonas schreef: | met een bewijs van uitschrijving van mijn huidige gemeente en een bewijs van inschrijving in volgende gemeente |
Ik neem aan dat je "of" bedoelt, en niet "en". Volgens mij krijg je namelijk alleen een bewijs van uitschrijving als je Nederland verlaat. Je kan namelijk maar op één plaats ingeschreven staan, en daarom is je inschrijving in een gemeente gelijktijdig ook de uitschrijving van de odue gemeente. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
Jonas
|
Geplaatst: di 07 feb 2012 16:27 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Jonas schreef: | met een bewijs van uitschrijving van mijn huidige gemeente en een bewijs van inschrijving in volgende gemeente |
Ik neem aan dat je "of" bedoelt, en niet "en". Volgens mij krijg je namelijk alleen een bewijs van uitschrijving als je Nederland verlaat. Je kan namelijk maar op één plaats ingeschreven staan, en daarom is je inschrijving in een gemeente gelijktijdig ook de uitschrijving van de odue gemeente. |
Correct! Inschrijving heeft automatisch uitschrijving tot gevolg.... |
|
|
|
 |
|