Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

vraag over echtscheiding met inboedels
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dododo

Leeftijd: 68
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 28 jan 2012 23:42    Onderwerp: vraag over echtscheiding met inboedels Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Ik vraag het nog een keer maar nu duidelijker en korter,

Ben ik bevoegd om bij een notaris op te vragen de erfenis van mijn aanstaande ex? Het gaat om 2010 toen ik ook nog gehuwd met hem was (in gemeenschap van goederen)

Hij heeft ook van mijn moeder gekregen dus ik besluit dat het andersom ook zou moeten. Tenminste als zijn moeder geen uitsluitclausule heeft gemaakt.

Nu ben ik ook nog gehuwd, omdat ie niet tekenen wil. Dus moet ik het beroepstermijn afwachten van drie maanden voordat het huwelijk eindelijk geeindigd is. Dan zou ik 11 april pas gescheiden zijn en volgens mij valt dan de boedel pas vrij.

vr gr
dododo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 2:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij is nog niet dood? Dan is het antwoord heel eenvoudig: nee.

BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 22:06    Onderwerp: neeeeeee het is anders Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee de moeder van (aanstaande ex) is overleden in 2010 en ik was toen gehuwd in gemeenschap van goederen

Ook nu ben ik nog gehuwd en moet de beroepstermijn afwachten van 3 maanden omdat ie niet wil tekenen. Dus kan de echtscheiding pas over drie maanden ingeschreven inde burgelijke stand.

mijn vraag is dus kan ik bij de notaris opvragen de erfenis van mijn schoonmoeder? Ben nog steeds gehuwd vanwege zijn weigering om te tekenen
Of mag die notaris dat niet aan mij doorgeven? Hoe gaat zoiets.?

Ben nu toch wel duidelijk lijkt mij.

vr gr
dododo
dododo

BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 22:06    Onderwerp: neeeeeee het is anders Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee de moeder van (aanstaande ex) is overleden in 2010 en ik was toen gehuwd in gemeenschap van goederen

Ook nu ben ik nog gehuwd en moet de beroepstermijn afwachten van 3 maanden omdat ie niet wil tekenen. Dus kan de echtscheiding pas over drie maanden ingeschreven inde burgelijke stand.

mijn vraag is dus kan ik bij de notaris opvragen de erfenis van mijn schoonmoeder? Ben nog steeds gehuwd vanwege zijn weigering om te tekenen
Of mag die notaris dat niet aan mij doorgeven? Hoe gaat zoiets.?

Ben nu toch wel duidelijk lijkt mij.

vr gr
dododo
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 29 jan 2012 23:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom niet gewoon eerst morgenochtend het kantoor van de notaris gebeld en daar gevraagd??
En, als ze je niet willen informeren: vragen, waarom niet en eventueel vragen dat te bevestigen??
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 1:05    Onderwerp: Re: neeeeeee het is anders Reageer met quote Naar onder Naar boven

dododo schreef:

Voor zover er geen sprake was van een uitsluitingsclausule, is het erfdeel van je aanstaande ex op het moment van overlijden in de gemeenschap van goederen gekomen.

Is dit bij de boedelscheiding niet allemaal al verrekend?

BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 15:35    Onderwerp: ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Je hebt wel gelijk cvb, maar dat is nou weer iets wat ik dus niet zo goed durf te vragen. Moet ik eerst moed verzamelen. Daarom dacht ik ik vraag het hier want als het niet kan dan heb ik in ieder geval niet voor niets stress gehad.

En Bonafide hij heeft nog steeds niets overlegd terwijl er al wel overeengekomen is (mondeling) door zijn en mijn advcoaat dat 2010 de peildatum gaat worden. Ik heb alles al overlegd, omdat zijn advocaat zei dat ik op moest schieten. Zelf doet ie het niet.
Daarom wil ik nu ook kijken van die erfenis. Omdat ie aan het etteren is en meer dan dat. dat is de reden dat ik er achteraan wil gaan. Ben boos.

Peildatum van verdeling van de boedel eind 2010
Mijn advocaat zegt dat de boedel pas openvalt als de scheiding definitief is ingeschreven. En daar moet ik dus nog 3 maanden op wachten omdat ie niet wil tekenen

Zijn moeder is augustus 2010 overleden dus ik ga ervan uit dat de verdeling eind 2010 nog niet rond is. Er is een huis te verkopen Dus als hij zijn belasting gaat overleggen (uiteindelijk moet ie dat wel doen zegt mijn advocaat) dan staat die erfenis er nog niet op.

Vandaar dat ik dacht jullie weten vast wel of je daar naar mag vragen bij die notaris waar hij woont. Ik bedoel of dat niet raar is.

Liefst zou ik daar antwoord op willen als je daar naar vraagt bij die notaris en of die notaris dat mij gaat zeggen of er uitsluitingsclausule is. Dat zou ik heel graag van u allemaal weten alstublieft. Als u zegt dat gaat ie toch niet zeggen hoef ik ook niet te bellen.

vr gr dododo
dododo

BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 15:37    Onderwerp: ? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Je hebt wel gelijk cvb, maar dat is nou weer iets wat ik dus niet zo goed durf te vragen. Moet ik eerst moed verzamelen. Daarom dacht ik ik vraag het hier want als het niet kan dan heb ik in ieder geval niet voor niets stress gehad.

En Bonafide hij heeft nog steeds niets overlegd terwijl er al wel overeengekomen is (mondeling) door zijn en mijn advcoaat dat 2010 de peildatum gaat worden. Ik heb alles al overlegd, omdat zijn advocaat zei dat ik op moest schieten. Zelf doet ie het niet.
Daarom wil ik nu ook kijken van die erfenis. Omdat ie aan het etteren is en meer dan dat. dat is de reden dat ik er achteraan wil gaan. Ben boos.

Peildatum van verdeling van de boedel eind 2010
Mijn advocaat zegt dat de boedel pas openvalt als de scheiding definitief is ingeschreven. En daar moet ik dus nog 3 maanden op wachten omdat ie niet wil tekenen

Zijn moeder is augustus 2010 overleden dus ik ga ervan uit dat de verdeling eind 2010 nog niet rond is. Er is een huis te verkopen Dus als hij zijn belasting gaat overleggen (uiteindelijk moet ie dat wel doen zegt mijn advocaat) dan staat die erfenis er nog niet op.

Vandaar dat ik dacht jullie weten vast wel of je daar naar mag vragen bij die notaris waar hij woont. Ik bedoel of dat niet raar is.

Liefst zou ik daar antwoord op willen als je daar naar vraagt bij die notaris en of die notaris dat mij gaat zeggen of er uitsluitingsclausule is. Dat zou ik heel graag van u allemaal weten alstublieft. Als u zegt dat gaat ie toch niet zeggen hoef ik ook niet te bellen.

vr gr dododo
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds