|
Auteur |
Bericht |
soes
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 16:23 Onderwerp: strafzaak geweest..daarna opnieuw berecht worden ? |
|
|
Goedemiddag allen.
Ik zit vreselijk met iets en hoop dat hier mensen zijn die mij op zaterdag kunnen helpen.
Voor de rest kan ik nergens terecht op dit moment.
het geval is:
Ik ben ruim 1.5 jaar ( juli 2010) geleden aangehouden voor bezit, afsteken van vuurwerk dat niet legaal was/is.
precies 1 jaar later ( juli 2011) volgde de strafzaak bij de economische politie rechter.
Ik moest dus voorkomen en heb daarbij 240 uur taakstraf gehad en moest ,omdat een persoon zich meldde met gehoorschade, 4500 euro (immateriële) schadevergoeding betalen welke via het CJIB geind is. Deze heb ik binnen een paar dagen betaald en de taakstraf zit er bijna op.
De kosten welke het slachtoffer gemaakt heeft waren ten tijde van de strafzaak (nu dus 9 maanden terug) nihil.
Daarnaast staat in het vonnis welke ik vorig jaar in september (3 maanden later) kreeg dat de kosten nihil waren. De wettelijke rente op de schadevergoeding was 150 euro en heb ik ook betaald.
Er waren nog 2 aangiftes gedaan echter bij de strafzaak waren/zijn deze niet meer besproken/aangeroerd. Deze mensen hebben zich niet bij de zaak aangemeld/gevoegd
Mn straf zit er dus op...en de schadevergoeding is gedaan.
Mag of kan er daarna opnieuw een zaak tegen mij geopend worden ? Bv omdat de persoon meer of nog steeds last heeft ervan, of vind dat het te weinig is of nieuwe feiten mee/opbrengt?
Je mag toch maar 1x berecht worden voor een zaak? Ik heb namelijk post gehad van SRK welke pas maandag beschikbaar is omdat ik aan het werk was. Tis op dit moment dus gissen wat er in staat. het is aangetekend verzonden....dus belangrijk.
Tuurlijk moet ik iig afwachten tot maandag..maar toch.
Ik had gehoopt dat de zaak na mn schadevergoeding en taakstraf gedaan is/was
Ik hoop zsm antwoord te krijgen van U.
mvg |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 16:50 Onderwerp: Re: strafzaak geweest..daarna opnieuw berecht worden ? |
|
|
soes schreef: | Goedemiddag allen.
Ik zit vreselijk met iets en hoop dat hier mensen zijn die mij op zaterdag kunnen helpen.
Voor de rest kan ik nergens terecht op dit moment.
het geval is:
Ik ben ruim 1.5 jaar ( juli 2010) geleden aangehouden voor bezit, afsteken van vuurwerk dat niet legaal was/is.
precies 1 jaar later ( juli 2011) volgde de strafzaak bij de economische politie rechter.
Ik moest dus voorkomen en heb daarbij 240 uur taakstraf gehad en moest ,omdat een persoon zich meldde met gehoorschade, 4500 euro (immateriële) schadevergoeding betalen welke via het CJIB geind is. Deze heb ik binnen een paar dagen betaald en de taakstraf zit er bijna op.
De kosten welke het slachtoffer gemaakt heeft waren ten tijde van de strafzaak (nu dus 9 maanden terug) nihil.
Daarnaast staat in het vonnis welke ik vorig jaar in september (3 maanden later) kreeg dat de kosten nihil waren. De wettelijke rente op de schadevergoeding was 150 euro en heb ik ook betaald.
Er waren nog 2 aangiftes gedaan echter bij de strafzaak waren/zijn deze niet meer besproken/aangeroerd. Deze mensen hebben zich niet bij de zaak aangemeld/gevoegd
Mn straf zit er dus op...en de schadevergoeding is gedaan.
Mag of kan er daarna opnieuw een zaak tegen mij geopend worden ? Bv omdat de persoon meer of nog steeds last heeft ervan, of vind dat het te weinig is of nieuwe feiten mee/opbrengt?
Je mag toch maar 1x berecht worden voor een zaak? Ik heb namelijk post gehad van SRK welke pas maandag beschikbaar is omdat ik aan het werk was. Tis op dit moment dus gissen wat er in staat. het is aangetekend verzonden....dus belangrijk.
Tuurlijk moet ik iig afwachten tot maandag..maar toch.
Ik had gehoopt dat de zaak na mn schadevergoeding en taakstraf gedaan is/was
Ik hoop zsm antwoord te krijgen van U.
mvg |
dubbel |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: za 21 jan 2012 21:25 Onderwerp: |
|
|
Strafrechtelijk kan u maar1x veroordeeld worden voor hetzelfde feit.
Maar gezien het feit dat u post ontvangt van een de rechtsbijstand kan hèt zijn dat er nog een civiele zaak tegen u loopt.
Maar dat is alleen maar gissen, aangezien niemand hier de inhoud van de brief kent. |
|
|
|
 |
|