Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 15:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Appartement verhuurt: huurder betaalt niet.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Leer Ling

Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 19:47    Onderwerp: Appartement verhuurt: huurder betaalt niet. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

We zitten met een klein probleem. Wij verhuren een appartement sinds augustus aan een nieuwe huurder. Deze nieuwe huurder heeft alleen augustus betaald. Verder betaalt deze niet meer. Telefoontjes worden niet opgenomen en (aangetekende) brieven worden niet beantwoord.

Wij willen van de huurder af en de onbetaalde huurkosten graag ontvangen. Hoe dient zich zoiets nu in de praktijk te werken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 16 jan 2012 22:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dagvaarden en na vonnis laten ontruimen door de deurwaarder. En incasseren, als er ergens iets te halen is.
Bekijk de homepage
Leer Ling

BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zijn naar een advocaat gegaan en er zou gewerkt worden aan een dagvaarding plus deurwaarder. Deze advocaat heeft ruim 1000 ontvangen, maar hij lijkt niet echt er werk van te maken. Het sleept al een behoorlijke tijd.
Het kan toch niet zoveel werk zijn? Het betreft slechts een simpele casus: eg al vijf maanden achter elkaar geen huur betalen en niets van zich laten horen.
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook niet geheel verstandig om naar een advocaat te stappen...

Bij de deurwaarder zou je om en nabij kwijt zijn geweest:

Dossierkosten: €40
Kosten betekening dagvaarding: €96
Griffierecht (vordering tot €12.500): €207
Betekening vonnis + bevel: €93
Ontruimersloon: varieert

Hier zit je net aan de helft van het tarief dat je advocaat rekent (en ik durf te wetten dat je nog meer declaraties zal ontvangen) en ben je wat betreft ontruiming klaar. Doorgaans wordt in dezelfde zaak zowel ontruiming als betaling gevorderd. Je kan er dan zelf voor kiezen of je alleen wil laten ontruimen of dat je ook je geld wil laten incasseren, in welk geval vrijwel door jou gemaakte kosten (zie hierboven) verhaald worden op de huurder.

Ik raad alleen aan direct naar een (incasso)advocaat te stappen als er veel onzekerheid is wat betreft de financiële schade (bijvoorbeeld in geval van letselschade) of als de zaak juridisch zeer complex is (in welk geval de deurwaarder, die meestal geen rechtenstudie heeft afgerond, je alsnog zal doorverwijzen naar een advocaat of een advocaat het juridische werk zal laten uitvoeren).

Die mr.-titel kost je geld!
Leer Ling

BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsjah, mijn kennis van zaken is maar beperkt. (2e jaars student). Ik weet dus totaal niets van de praktijk.

Ik dacht dat boze brief wel zou helpen, maar deze huurder trekt zich van niets of niemand aan. (Ja, voordat zij er in kwam te zitten, leek zij een zeer geschikt persoon).

Na enige maanden verstreken, dacht ik dat er niets anders op zat dan een grijpen naar een zwaar middel. Een advocaat. Omdat het een simpele zaak is, dacht ik dat deze het wel eventjes snel zou oplossen. Niets is minder waar.

Dus ik moet de gemaakte advocatenkosten maar voor lief zeggen en hem de deur uitsturen, om vervolgens naar een deurwaarder te stappen met het voorgaande verhaal?
Leer Ling

BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat is het vervelend dat je je berichten niet naderhand kan aanpassen op typefouten.
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou eerst even navragen bij de advocaat wat hij of zij precies heeft gedaan en wat er in gang is gezet voor die €1000 euro.
Leer Ling

BerichtGeplaatst: di 17 jan 2012 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, m'n vader zei dat hij eerst naar de deurwaarder is gegaan en dat deze om een advocaat vroeg.

Ik zal eens kijken of ik die advocaat kan spreken om te vragen wat hij heeft uitgevoerd en wat hij nou verder gaat doen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds