|
Auteur |
Bericht |
incognita
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 12:32 Onderwerp: Geblokkerde oprit en garage door autos van anderen |
|
|
Weekelijks sta ik voor hetzelvde probleem, er staat een (niet altijd dezelvde) auto geparkeerd op de straat, maar voor mijn oprit dat ik mijn auto NIET in of uit mijn garage / oprit kan krijgen......wat kan ik hieraan doen? Kan ik deze auto weg laten sleepen? Moet ik hiervoor de politie bellen/ of de sleep dienst? Ik schrijf regelmatig briefjes maar omdat het toch niet altijd dezelvde auto is, blijf ik brieven schrijven! Graag ontvang ik hierover juridische advies!
met vriendelijke groeten en drukke moeder van 3 kinderen die niet altijd weg kan met de auto als het moet! |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 13:21 Onderwerp: |
|
|
Dubbel |
|
|
|
 |
a.van.horssen
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 03 jan 2012 21:27 Onderwerp: Onrechtmatige daad en in overtreding op grond van art 24 RVV |
|
|
Als ze voor de uitrit staan zijn ze sowieso in overtreding op basis van art. 24 lid 1 sub b van het reglement verkeersregels en verkeerstekens. Ik zou dan ook telkens de politie bellen en melding hiervan maken. Wellicht dat de politie alsook de gemeente (door aankaarten bij de wethouder verkeer of verkeerscommissie) hier wat aan gaan doen.
Als het misschien dezelfde zijn zou je mijn inziens..., maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker, ook beroep doen op de onrechtmatige daad (art 6:162 BW) omdat jou een recht ontnomen wordt en misschien genoodzaakt bent een afspraak af te zeggen of een taxi desnoods te bestellen. Dat moet mijn inziens mogelijk zijn omdat het in combinatie is met de genoemde overtreding.
Ik zou vooral even bij de gemeente en politie gaan aankaarten om te beginnen. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 16:53 Onderwerp: |
|
|
Was een dubbele post.. Nu komen er in meerdere dezelfde topics dezelfde antwoorden te staan.. |
|
|
|
 |
marco0499
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 17:55 Onderwerp: |
|
|
Het ligt natuurlijk ook aan de situatie zelf.
Is de weg zodanig ingericht dat het een uitrit betreft of is het geen "echte uitrit".
misschien een foto?
Ik zou eerst even een belletje doen naar de gemeente om te kijken wat hun antwoord is, en als het echt duidelijk een uitrit betreft mag er inderdaad niet geparkeerd worden en kun je de politie bellen. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 18:00 Onderwerp: |
|
|
Of je pakt na tig keer klagen bij politie en gemeente gewoon een pot witte verf, een kwast en zet zelf netjes een kruis op de weg voor je oprit. Dat is in ieder geval de Eindhovense manier en die is vrij effectief (anders dan wachten tot iemand het voor je komt oplossen wanneer Pasen en Pinksteren op één dag valt). _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
incognita
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 19:40 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | Of je pakt na tig keer klagen bij politie en gemeente gewoon een pot witte verf, een kwast en zet zelf netjes een kruis op de weg voor je oprit. |
Dat is wat we ook al hadden bedacht! We hadden de gemeente Alkmaar hierover gebeld, en dat zouden ze voor ons doen voor 150 euro!!!! Wij moeten dan betallen om ons eigen oprit vrij te houden? Dan zet ik nog liever een parkeer meter neer, om eerst die 150 euro te incasseren!
Kunnen wij een boete krijgen als wij zelf die witte kruis neer zetten?? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 20:23 Onderwerp: |
|
|
Als ze het voor jullie willen doen kun je het m.i. net zo goed zelf doen, want dan is het niet meer dan een extra service die wordt verricht naar aanleiding van een kennelijk reeds verleende goedkeuring (met een dubieus voordeel in de zin van eventuele handhaving waar het nu ook reeds aan schort).
Let wel, het is wel prettig om die goedkeuring op papier te krijgen of tenminste de naam van een daartoe bevoegde ambtenaar en een getuige erbij. Een eventuele boete, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt, zou reeds op die basis (en het feit dat ze kennelijk pas reageren als ze kunnen incasseren) geen grondslag hebben.
Plus een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid hoort ook bij de Nederlandse cultuur.
Maar dat ben ik. Je moet zelf je eigen afweging maken in deze. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
hilde12
|
Geplaatst: wo 04 jan 2012 20:28 Onderwerp: |
|
|
Juridisch:
Een wit kruis heeft geen betekenis in de wegenverkeerswet.
Er zal dus nooit bekeurd worden voor parkeren op een wit kruis.
Als u zelf een wit kruis op de weg zet, bent u, juridisch gezien, wel strafbaar, omdat alleen de wegbeheerder iets aan de weg mag doen.
Praktisch:,
Maar ja, soms is het makkelijker om iets zelf te doen ipv te wachten op de rest.. |
|
|
|
 |
|