|
Auteur |
Bericht |
a.van.horssen
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 28 dec 2011 22:12 Onderwerp: Factuur van advocatenkantoor na bijna 5 jaar ontvangen |
|
|
Hallo allemaal,
een oom van mij heeft, zoals het advocatenkantoor schrijft, nog enkele facturen open staan. Deze facturen zijn van de data 26 oktober 2006, 30 januari 2007 24 mei 2007 en 27 september 2007. Op 16 december 2011 ontving hij een 'herinnering'.
Ik vind dit echt een hele rare situatie. Hij heeft sinds die data niets meer van zich laten horen en ik kan dan ook niet opmaken dat hieruit de termijn gestuit is. Het grootste discussiepunt waar ik nu mee zit is de verjaringstermijn. Ne normale verjaringstermijn is 5 jaar, maar voor consumentenkoop is dit 2 jaar.
Kan iemand mij aangeven welke verjaringstermijn hierbij van toepassing is? En wellicht ook onderbouwd? Ik ben zeer benieuwd. Ik zou jullie dankbaar zijn!! Alvast dank. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 29 dec 2011 0:13 Onderwerp: |
|
|
Het gaat niet om koop, dus de verjaringstermijn is 5 jaar. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
a.van.horssen
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: do 29 dec 2011 0:58 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Het gaat niet om koop, dus de verjaringstermijn is 5 jaar. |
Ok dus diensten vallen niet onder consumentenkoop? of hoe moet ik dat zien? Als dat het geval is, is een vergeten factuur van een wasmachine na twee jaar verjaard en een dienst van een (in dit geval) advocaat, is pas na vijf jaar verjaard? Ik vind dit moeilijk te rijmen met elkaar... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 29 dec 2011 1:35 Onderwerp: |
|
|
a.van.horssen schreef: | Ok dus diensten vallen niet onder consumentenkoop? |
Klopt. Koop ziet op de aanschaf van zaken en vermogensrechten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: do 29 dec 2011 1:35 Onderwerp: |
|
|
En nee, de "aanschaf" van de diensten van een advocaat valt niet onder de aanschaf van een vermogensrecht... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 02 jan 2012 19:03 Onderwerp: |
|
|
Kloppen de herinneringen verder wel? Zijn het überhaupt herinneringen?
Voor verrichte diensten moet natuurlijk betaald worden. Maar zijn er wellicht aanwijzingen dat uw oom niet rekening hoefde te houden met declaratie van de destijds verrichte werkzaamheden.
Indien het daadwerkelijk herinneringen zijn, en de advocaat kan aantonen dat hij destijds al gedclareerd heeft, dan heeft u de kans laten lopen om te reageren op de werkzaamheden.
Als dit echter de eerste maal is dat deze werkzaamheden nu nog gedeclareerd worden, kunt u het argument hanteren, dat de advocaat zal moeten aantonen(bewijzen) dat hij de genoemde werkzaamheden daadwerkelijk heeft verricht. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|