|
Auteur |
Bericht |
xs
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: vr 14 okt 2011 6:53 Onderwerp: - |
|
|
gedateerd
Laatst aangepast door xs op di 14 jan 2020 23:25, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: vr 14 okt 2011 9:29 Onderwerp: |
|
|
Wellicht kan je de eerste zin even uitleggen. Het roept bij mij een paar vragen op:
Ambtenaren onschendbaar? Waarvoor precies bedoel je?
Minister verantwoordelijk? Waarvoor precies?
De heer Donner is geen vice-voorzitter RvS. Er dient eerst een vacature advertentie geplaatst te worden. Daarop zullen gegarandeerd meerdere sollicitaties komen.
Dat de naam van de heer Donner rondgaat in politiek Den Haag, haalt eerder de mogelijkheid onderuit dat hij benoemd zal gaan worden, dan dat hij dit daadwerkelijk zal gaan worden.
Maar, ik ben zeer benieuwd waarom tegen de achtergrond van 'ambtenaren onschendbaarheid' en 'ministeriele verantwoordelijkheid' geen vice-voorzitter RvS zou kunnen zijn. |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: vr 14 okt 2011 10:18 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het wel dubieus dat als hij die functie krijgt een soort koopman die zijn eigen waar keurt wordt.
Als hij een wetsvoorstel indient, gaat hij het dan zelf van advies voorzien?
Verder is het ook apart dat de minister van binnenlandse zaken die post benoemt: donner zelf dus. :p |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: vr 14 okt 2011 13:30 Onderwerp: Re: Falend ex-minister van Justitie Donner nu vice-voorz. RvS ? |
|
|
xs schreef: | In Nederland zijn ambtenaren onschendbaar en minister verantwoordelijk.
|
Het spijt me zeer maar zo'n eerste zin ontneemt me de lust inhoudelijk te reageren. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
xs
|
Geplaatst: vr 14 okt 2011 20:18 Onderwerp: |
|
|
Mijn eerste zin is uiteraard mijn prive-mening over de gang van zaken. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 15 okt 2011 12:29 Onderwerp: Re: Falend ex-minister van Justitie Donner nu vice-voorz. RvS ? |
|
|
Judge Tatting schreef: | xs schreef: | In Nederland zijn ambtenaren onschendbaar en minister verantwoordelijk.
|
Het spijt me zeer maar zo'n eerste zin ontneemt me de lust inhoudelijk te reageren. |
De gustibus non est disputandum.
Hij heeft overigens wel gelijk, het bestuursrecht is niet ontworpen om burgers meer rechten te geven maar juist om ambtenaren te verlichten in hun werk. Het is een harde waarheid, maar het is er wel een, ook al zitten er toffe peren tussen die ambtenaren. Mocht je vinden van niet, dan heb je waarschijnlijk privé nog niet veel met het bestuursrecht en onwillige ambtenaren te maken gehad. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
xs
|
Geplaatst: wo 21 dec 2011 23:17 Onderwerp: |
|
|
Er komt zowaar nog onderzoek naar de sollicitatie-gang van zaken..
Eerst als minister wegens wanprestatie uit het kabinet worden gezet, dan als minister weer gewoon terugkeren en dan hoogste bestuursbeoordelaar worden over je eigen zaken.
Volgens Opstelten was desondanks Donner de enig acceptabele kandidaat
M.i. zegt dat nog meer over Opstelten dan over Donner. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 22 dec 2011 11:56 Onderwerp: |
|
|
Ik ben benieuwd wat de nationale ombundsman ervan gaat vinden. Overigens lijkt het me verstandig de rest van dit topic te richten op eventuele bezwaren tegen de benoeming van Donner als vicepresident in de RvS en het overige te laten voor wat het is.
Zie voor de toelaatbaarheid van deze manoeuvre van het kabinet ook hier en hier. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|