|
Auteur |
Bericht |
bankman
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 dec 2011 22:34 Onderwerp: Afwikkelen dienstverband mbv een vaststellingsovereenkomst |
|
|
Een vraag waarop k het antwoord niet zo direct kan vinden.
Ik ben als bestuurslid van een stichting bezig om het dienstverband met een werknemer te beëindigen door middel van een vaststellingsovereenkomst. We zijn tot overeenstemming gekomen over de voorwaarden en de advocaat die namens de tegenpartij optreed is bezig om de overeenkomst op papier te zetten.
Uit de correspondentie meen ik op te maken dat er hierbij ook nog een pro forma procedure nodig is via de kantonrechter. Is dat inderdaad correct en zo ja, kan ik ergens een model van een verzoekschrift vinden?
Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 21 dec 2011 1:00 Onderwerp: Re: Afwikkelen dienstverband mbv een vaststellingsovereenkomst |
|
|
bankman schreef: | Uit de correspondentie meen ik op te maken dat er hierbij ook nog een pro forma procedure nodig is via de kantonrechter. |
Welke correspondentie? Bedoel je misschien jurisprudentie?
Hoe dan ook, pro forma procedures zijn na een wetswijziging al heel wat jaren niet meer nodig. Het is voldoende dat de arbeidsovereenkomst op initiatief van de werkgever is beëindigd en dat dit ook uit de vaststellingsovereenkomst blijkt (en als dat niet zo is helpt een pro forma procedure ook niet). In dat geval houdt de werknemer recht op WW, en alleen daar waren die pro forma procedures om te doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 21 dec 2011 10:01 Onderwerp: |
|
|
Let er wel goed op dat er, gezien het feit dat de overeenkomst gemaakt wordt door de tegenpartij, iets in komt te staan over finale kwijting over en weer. Anders kunnen jullie na de beëindiging misschien nog een vordering verwachten  |
|
|
|
 |
bankman
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 21 dec 2011 17:11 Onderwerp: |
|
|
@ Bona Fides
Nee, ik bedoelde de correspondentie tussen ons en de tegenpartij. Daar stond iets in waardoor ik ging twijfelen.
Voor zover ik weet leidt een overeenkomst zoals we die nu moeten tekenen ook tot behoud van recht op WW. Is in dat geval wel een procedure nodig?
@RB_1969
Dat is zeker iets waar ik op zal letten. We hadden al een model maar de advocaat van de tegenpartij wil een eigen model hanteren. Geen punt wat mij betreft maar dit is zeker iets dat ik er in wil hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 21 dec 2011 17:57 Onderwerp: |
|
|
bankman schreef: | @ Bona Fides
Nee, ik bedoelde de correspondentie tussen ons en de tegenpartij. Daar stond iets in waardoor ik ging twijfelen.
Voor zover ik weet leidt een overeenkomst zoals we die nu moeten tekenen ook tot behoud van recht op WW. Is in dat geval wel een procedure nodig? |
Als de werknemer tekent voor beëindiging van de arbeidsovereenkomst, heb jij in ieder geval geen reden meer om een procedure te starten.
Als hij niet wil tekenen, dan zul je uiteindelijk wel een procedure moeten starten (of desnoods bij het CWI een ontslagvergunning aanvragen). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|