Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 20:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

vraag over garantie recht van mobiel !
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guthman

Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het klopt wat je zegt over de kabel, dan is het zeer aannemelijk dat de ingang op de telefoon inderdaad fysiek niet goed functioneert.

Over de vraag of je door het flashen van een andere rom je garantie en hebt verspeeld ga ik me niet aan branden. Er is een Europese garantieverplichting met betrekking tot elektronische apparaten. Ik ken de details daarvan echter niet.

Zelfs als je geen garantie hebt zou ik, op basis van de hier weergegeven informatie, durven zeggen dat er een gerede kans is dat je je (bij de rechter) met succes kan beroepen op non-conformiteit en herstel/ontbinding kan vorderen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abati

Leeftijd: 35
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman dank u voor de verklaring.

ik heb ze een mail gestuurd miss kan je ff naar kijken.

Geachte HTC & Dynafix,

Afgelopen week hebben jullie mijn htc hd2 bij mij afgehaald voor reparatie wegens het niet kunnen opladen.
vervolgens werd er geconstateerd dat er illegale software in mijn toestal zat. Hiervoor heb ik een prijsopgave ontvangen voor reparatie kosten 285,60 of de keuze voor ongerepareerd retour 58,31 aan service kosten, en later ontving ik nog foto s waarin werd aangegeven dat het echter om een illegale software ging.

Ik ben hier uiteraad niet mee eens omdat de illegale software wat jullie hebben geconstateerd perfect werkt op mijn htc hd2 en dat de software geen betrekking heeft gehad met schade aan de toestel. Dit is puur een hardware fout. En na mijn laatste belletje met HTC werd mij nog ook verteld dat een bepaalde conector in de moederbord niet in orde was, volgens jullie theorie is het zo dat er door val of druk dit is ontstaan.

Dit is zeer vreemd omdat de toestel geen barst heeft of andere ernstige schade aan de buitenkant. Tis heel raar omdat ik de laatste 3x toen ik mijn toestel voor reparatie opstuurde er ook hardware fouten waren zoals het niet functionere van een knop voor de functie om terug te gaan, of de vollume knop om geluidharder te zetten die niet meer functioneerde, kortom mechanish mankementen. Vreemd genoeg warom het nu anders moet ?

Op https://www.facebook.com/notes/htc/update-on-bootloaders/10150305151453084 is aangegeven dat HTC de consument de vrijheid heeft gegeven om bootloader te unlocke om aaangepaste software te kunnen instalere met de risico dat je volledig of deels je garantie verlies. Het is heel duidelijk dat wanneer je als consumen een aangepaste software instaleerd en daardoor een damage kan ontstaan HTC daar niet aansprakelijk voor is maar wel voor de onderdeel waar je niks hebt aangepast in dit geval hardware issues.

Ik ben hier niet mee eens, en vind dat ik tegemoet kom voor een garatis reparatie.
Graag ontvang ik binnen 5 dagen een response.
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 19:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tip: volg een cursus Nederlands. Je maakt een ander forumlid voor idioot uit, maar ik heb, mede door je zwakke beheersing van de Nederlandse taal, persoonlijk meer de neiging om jou als dusdanig te kwalificeren.
Tip 2: behandel de mensen die je hier van 'garatis' advies voorzien met wat meer respect.
abati

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dude i am in a hurry oky, heb tentamens en shitt hb geen tijd om dinge nog x te controlere. So please say something related to this topic.
abati

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 11:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dit is de response van HTC,

Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC HD 2.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met een prijsopgaaf die u heeft gekregen.
Het blijkt dat op het reparatiecentrum illegale software is aangetroffen.
Het feit dat uw toestel goed werkte op deze illegale software doet niet terzake.
HTC eist dat een toestel na reparatie weer volledig 100% in orde is en dus ook volledig in garantie valt.
Dit houdt dus in dat ook de illegale software vervangen dient te worden en dit wordt in rekening gebracht.
Dit alles kunt u ook terugvinden in de garantievoorwaarden.#
Het spijt mij dat ik geen beter bericht voor u heb.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

hb ff garantie voorwaarden gelezen van htc ( http://dl4.htc.com/Web_materials/Manual/Warranty/wm/1016_A_WarrantyCard_76.pdf )
zouden jullie ook ernaar willen kijken, en een comment achterlaten.
Jeroen V

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abati schreef:
dit is de response van HTC,
HTC eist dat een toestel na reparatie weer volledig 100% in orde is en dus ook volledig in garantie valt.
Dit houdt dus in dat ook de illegale software vervangen dient te worden en dit wordt in rekening gebracht.
Dit alles kunt u ook terugvinden in de garantievoorwaarden

Maar dan valt de reparatie dus gewoon onder de garantie, probleem opgelost.

En dat ze kosten in rekening kunnen brengen om het toestel in oorspronkelijke staat terug te geven had je blijkbaar kunnen lezen...
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash gewoon die brakke originele software terug en weer opsturen.
285 euro durven vragen voor het terugflashen van de originele software is gewoon pure afpersing, ook al zou die domme wet aan hun kant staan.

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hmm ik neem aan dat jullie de garantie voorwaarden hebben gelezen en ook nog de facebook link hebbe gechekt. daarin word eignlijk verteld dat wanneer je eigenlijk software aanpast de garantie voledig vervalt of deels.

In mijn geval is het deels vervallen, en dat deel wat vervalt is eigenlijk de software. Omdat ik een aangepaste software heb dan die van HTC kan dat schade lijden aan de toestel, dus daar kom je niet aanmerking voor een garatis reperatie.

Het andere deel waar ik deels recht op heb is eignlijk de hardware part.
(This Limited Warranty applies only to the hardware components
of the Product as originally supplied and does not apply to any
software or other equipment) http://dl4.htc.com/Web_materials/Manual/Warranty/wm/1016_A_WarrantyCard_76.pdf

lees ik dit fout of kom ik echter niet in aanmerking voor een gratis reparatie voor dat ene onderdeel (hardware)??
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp, wordt de schade wel onder garantie gerepareerd. De kosten die in rekening worden gebracht, staan daar los van maar gaan over de software. Dat laatste is zuur want jij wilt dat helemaal niet. Uit de voorwaarden blijkt echter dat HTC dit wel mag doen. Ik vraag me echter af hoe reëel dat bedrag is voor het softwarematig herstellen van een toestel. Het komt op mij als redelijk absurd over.
abati

BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2011 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thnx voor je reactie (bg),

Maar ik zie dat nergens terug in hun aw, kijk maar vanaf blz 45 tis ook nederlands talig
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds