|
Auteur |
Bericht |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
Berichten: 436
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 17:14 Onderwerp: |
|
|
Als het klopt wat je zegt over de kabel, dan is het zeer aannemelijk dat de ingang op de telefoon inderdaad fysiek niet goed functioneert.
Over de vraag of je door het flashen van een andere rom je garantie en hebt verspeeld ga ik me niet aan branden. Er is een Europese garantieverplichting met betrekking tot elektronische apparaten. Ik ken de details daarvan echter niet.
Zelfs als je geen garantie hebt zou ik, op basis van de hier weergegeven informatie, durven zeggen dat er een gerede kans is dat je je (bij de rechter) met succes kan beroepen op non-conformiteit en herstel/ontbinding kan vorderen. |
|
|
|
 |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
Berichten: 36
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 17:48 Onderwerp: |
|
|
Guthman dank u voor de verklaring.
ik heb ze een mail gestuurd miss kan je ff naar kijken.
Geachte HTC & Dynafix,
Afgelopen week hebben jullie mijn htc hd2 bij mij afgehaald voor reparatie wegens het niet kunnen opladen.
vervolgens werd er geconstateerd dat er illegale software in mijn toestal zat. Hiervoor heb ik een prijsopgave ontvangen voor reparatie kosten 285,60 of de keuze voor ongerepareerd retour 58,31 aan service kosten, en later ontving ik nog foto s waarin werd aangegeven dat het echter om een illegale software ging.
Ik ben hier uiteraad niet mee eens omdat de illegale software wat jullie hebben geconstateerd perfect werkt op mijn htc hd2 en dat de software geen betrekking heeft gehad met schade aan de toestel. Dit is puur een hardware fout. En na mijn laatste belletje met HTC werd mij nog ook verteld dat een bepaalde conector in de moederbord niet in orde was, volgens jullie theorie is het zo dat er door val of druk dit is ontstaan.
Dit is zeer vreemd omdat de toestel geen barst heeft of andere ernstige schade aan de buitenkant. Tis heel raar omdat ik de laatste 3x toen ik mijn toestel voor reparatie opstuurde er ook hardware fouten waren zoals het niet functionere van een knop voor de functie om terug te gaan, of de vollume knop om geluidharder te zetten die niet meer functioneerde, kortom mechanish mankementen. Vreemd genoeg warom het nu anders moet ?
Op https://www.facebook.com/notes/htc/update-on-bootloaders/10150305151453084 is aangegeven dat HTC de consument de vrijheid heeft gegeven om bootloader te unlocke om aaangepaste software te kunnen instalere met de risico dat je volledig of deels je garantie verlies. Het is heel duidelijk dat wanneer je als consumen een aangepaste software instaleerd en daardoor een damage kan ontstaan HTC daar niet aansprakelijk voor is maar wel voor de onderdeel waar je niks hebt aangepast in dit geval hardware issues.
Ik ben hier niet mee eens, en vind dat ik tegemoet kom voor een garatis reparatie.
Graag ontvang ik binnen 5 dagen een response. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 19:48 Onderwerp: |
|
|
Tip: volg een cursus Nederlands. Je maakt een ander forumlid voor idioot uit, maar ik heb, mede door je zwakke beheersing van de Nederlandse taal, persoonlijk meer de neiging om jou als dusdanig te kwalificeren.
Tip 2: behandel de mensen die je hier van 'garatis' advies voorzien met wat meer respect. |
|
|
|
 |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
Berichten: 36
|
Geplaatst: do 15 dec 2011 21:07 Onderwerp: |
|
|
dude i am in a hurry oky, heb tentamens en shitt hb geen tijd om dinge nog x te controlere. So please say something related to this topic. |
|
|
|
 |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
Berichten: 36
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 11:22 Onderwerp: |
|
|
dit is de response van HTC,
Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw HTC HD 2.
Ik begrijp dat u het niet eens bent met een prijsopgaaf die u heeft gekregen.
Het blijkt dat op het reparatiecentrum illegale software is aangetroffen.
Het feit dat uw toestel goed werkte op deze illegale software doet niet terzake.
HTC eist dat een toestel na reparatie weer volledig 100% in orde is en dus ook volledig in garantie valt.
Dit houdt dus in dat ook de illegale software vervangen dient te worden en dit wordt in rekening gebracht.
Dit alles kunt u ook terugvinden in de garantievoorwaarden.#
Het spijt mij dat ik geen beter bericht voor u heb.
Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.
hb ff garantie voorwaarden gelezen van htc ( http://dl4.htc.com/Web_materials/Manual/Warranty/wm/1016_A_WarrantyCard_76.pdf )
zouden jullie ook ernaar willen kijken, en een comment achterlaten. |
|
|
|
 |
Jeroen V
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 23
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 15:10 Onderwerp: |
|
|
abati schreef: | dit is de response van HTC,
HTC eist dat een toestel na reparatie weer volledig 100% in orde is en dus ook volledig in garantie valt.
Dit houdt dus in dat ook de illegale software vervangen dient te worden en dit wordt in rekening gebracht.
Dit alles kunt u ook terugvinden in de garantievoorwaarden |
Maar dan valt de reparatie dus gewoon onder de garantie, probleem opgelost.
En dat ze kosten in rekening kunnen brengen om het toestel in oorspronkelijke staat terug te geven had je blijkbaar kunnen lezen... |
|
|
|
 |
Michaelm
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1662
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 15:12 Onderwerp: |
|
|
Flash gewoon die brakke originele software terug en weer opsturen.
285 euro durven vragen voor het terugflashen van de originele software is gewoon pure afpersing, ook al zou die domme wet aan hun kant staan. _________________ All errors are intentional but mistakes could have been made. |
|
|
|
 |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
Berichten: 36
|
Geplaatst: za 17 dec 2011 17:38 Onderwerp: |
|
|
hmm ik neem aan dat jullie de garantie voorwaarden hebben gelezen en ook nog de facebook link hebbe gechekt. daarin word eignlijk verteld dat wanneer je eigenlijk software aanpast de garantie voledig vervalt of deels.
In mijn geval is het deels vervallen, en dat deel wat vervalt is eigenlijk de software. Omdat ik een aangepaste software heb dan die van HTC kan dat schade lijden aan de toestel, dus daar kom je niet aanmerking voor een garatis reperatie.
Het andere deel waar ik deels recht op heb is eignlijk de hardware part.
(This Limited Warranty applies only to the hardware components
of the Product as originally supplied and does not apply to any
software or other equipment) http://dl4.htc.com/Web_materials/Manual/Warranty/wm/1016_A_WarrantyCard_76.pdf
lees ik dit fout of kom ik echter niet in aanmerking voor een gratis reparatie voor dat ene onderdeel (hardware)?? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: zo 18 dec 2011 12:12 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp, wordt de schade wel onder garantie gerepareerd. De kosten die in rekening worden gebracht, staan daar los van maar gaan over de software. Dat laatste is zuur want jij wilt dat helemaal niet. Uit de voorwaarden blijkt echter dat HTC dit wel mag doen. Ik vraag me echter af hoe reëel dat bedrag is voor het softwarematig herstellen van een toestel. Het komt op mij als redelijk absurd over. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
abati
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
Berichten: 36
|
Geplaatst: zo 18 dec 2011 13:42 Onderwerp: |
|
|
Thnx voor je reactie (bg),
Maar ik zie dat nergens terug in hun aw, kijk maar vanaf blz 45 tis ook nederlands talig |
|
|
|
 |
|