Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Vvl
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 08 dec 2011 0:16 Onderwerp: verborgen gebreken woningverkoop |
|
|
Goedendag,
Ik heb een vraag en ik hoop dat ik in het juiste gedeelte van het forum ben. Mijn ouders hebben 4 maanden geleden hun woning verkocht met behulp van een verkoopmakelaar.
De koper heeft de woning zonder makelaar gekocht en zonder bouwkundig rapport.
Nu stelt de koper dat er tegels los liggen in de badkamer en zegt dat dat verborgen gebreken zijn. Tevens zegt hij dat de verwarming niet warm genoeg wordt.
De makelaar van mijn ouders heeft al een brief geschreven aan de koper waarin verteld wordt dat het geen verborgen gebreken zijn.
Toch hebben mijn ouders nu een brief van de koper gehad met het verzoek om 1250,- euro te betalen, anders neemt hij juridische stappen.
Nu heb ik twee vragen:
- Heeft de koper een zaak?
- wat is de rol van de verkoopmakelaar hierin? Mijn ouders hebben geen rechtsbijstandverzekering en zien op tegen de advocaat/proceskosten indien de koper er een juridische zaak van maakt...
Ik kijk uit naar jullie antwoord,
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 11 dec 2011 0:10 Onderwerp: Re: verborgen gebreken woningverkoop |
|
|
Vvl schreef: | Goedendag,
- Heeft de koper een zaak?
|
Lijkt mij zo op het eerste gezicht niet, omdat hij niet aan zijn onderzoeksplicht heeft voldaan.
Quote: |
- wat is de rol van de verkoopmakelaar hierin?
|
De verkopende makelaar heeft de verplichting om - namens de verkopers - de koper volledig te informeren.
Quote: |
Mijn ouders hebben geen rechtsbijstandverzekering en zien op tegen de advocaat/proceskosten indien de koper er een juridische zaak van maakt...
|
Als het tot een procedure komt, is het zaak een goede prijsafspraak te maken met een advocaat, daarmee voorkomen je ouders die verrassingen. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|