|
Auteur |
Bericht |
Vasco
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 17:35 Onderwerp: Dagvaarding ontvangen voor lopen door poortje zonder OV-chip |
|
|
Ik heb deze week een dagvaarding ontvangen.
In de tenlastelegging staat dat ik op of omstreeks 26 januari 2010 bij een metrostation, met een ander persoon door een poortje ben gelopen zonder mij met een OV chipkaarte te melden.
Ik kan mij hier echter niets van herinneren, ook niet dat ik ben aangehouden of wat dan ook.
Wat moet ik nu doen? |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 19:36 Onderwerp: |
|
|
Guthman schreef: | Dat is wel gek. Hoe hebben ze uberhaupt je identiteit achterhaald? |
Camerabeelden in combinatie met gezichtsherkenning? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Vasco
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 16:39 Onderwerp: |
|
|
Er staat helaas geen teneinde in de dagvaarding...
Ik heb gebeld met jusitie en het blijkt een niet betaalde boete van € 60,- voor zwartrijden!
Maar daarvan geen herinnering of zo ontvangen.....
Ik ga er dus in febru 2012 maar naar toe en leg dat dan uit.
Ben wel benieuwd met hoeveel dat bedrag nog wordt verhooghd. Heeft iemand daar een idee van?
Alvast weer bedankt! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 17:44 Onderwerp: |
|
|
Vasco schreef: | Ben wel benieuwd met hoeveel dat bedrag nog wordt verhooghd. Heeft iemand daar een idee van? |
Met niets of weinig. Voor zover ik het begrijp komt het erop neer dat je niet bent ingegaan op een transactievoorstel, zodat de zaak nu aan de strafrechter wordt voorgelegd. Je hebt altijd het recht om een rechter over je zaak te laten buigen, dus die (in dit geval onbewuste) beslissing mag niet worden bestraft met een flinke strafverhoging.
Natuurlijk is het denkbaar dat de rechter van mening is dat gelet de ernst van het feit een boete van 60 euro veel te laag zou zijn, maar het enkele feit dat je niet bent ingegaan op het transactievoorstel mag dus geen reden zijn voor strafverhoging. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 17:45 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Vasco schreef: | Ben wel benieuwd met hoeveel dat bedrag nog wordt verhooghd. Heeft iemand daar een idee van? |
Met niets of weinig. Voor zover ik het begrijp komt het erop neer dat je niet bent ingegaan op een transactievoorstel, zodat de zaak nu aan de strafrechter wordt voorgelegd. Je hebt altijd het recht om een rechter over je zaak te laten buigen, dus die (in dit geval onbewuste) keuze mag niet worden bestraft met een flinke strafverhoging.
Natuurlijk is het denkbaar dat de rechter van mening is dat gelet de ernst van het feit een boete van 60 euro veel te laag zou zijn, maar het enkele feit dat je niet bent ingegaan op het transactievoorstel mag dus geen reden zijn voor strafverhoging. |
_________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 17:53 Onderwerp: |
|
|
Duh, wilde alleen een woordje veranderen en vergat dat er op dit deel van het forum geen "edit"-knop meer zit... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|