|
Auteur |
Bericht |
Sim01
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 17:07 Onderwerp: buitenlandskind erkennen |
|
|
Hallo, ik ben de Nederlandse vader van een Mexicaans jongetje dat in Nederland in 2005 geboren is. Heb meerdere malen geprobeerd om het kind te erkennen, maar liep steeds vast op burocratie, zowel hier als in Mexico. Elke gemeente maakt zijn eigen regeltjes en wil steeds weer iets anders op papier hebben, ik ben reeds honderden euro's hier kwijt aan geraakt...vertaling, reizen, advocaten, notarissen en ga zo maar door. Nu heb ik vernomen dat de gemeente waar ik woonachtig ben het allemaal kan regelen.........De moeder werkt mee en die woont in Mexico, geef mij ook toestemming om juridisch bevoegdheid te krijgen, dat hij mijn achternaam krijgt, etc, maar het probleem begint te schuilen in het feit dat de instanties in Mexico niet bepaalde dokumenten wil bekrachtigen met een apastillo.......2e achterdocht komt om de hoek, n.l. de gemeente belt mij op om te zeggen dat de Mexicaanse autoriteiten toestemming moeten geven ( dokument bijvoegen) dat zij toestemming geven dat het kind de Nederlandse nationaliteit gaat verkrijgen !!!!! Bull S....????? Weer een drempel??!! |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 18:15 Onderwerp: |
|
|
euh...heb je ook een vraag? |
|
|
|
 |
Sim01
Leeftijd: 69 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 21:07 Onderwerp: |
|
|
MarijnP schreef: | euh...heb je ook een vraag? |
Oops sorrie, ja mijn vraag is ,is dit allemaal zo. Ik heb informatie ingewonnen bij gemeente, IND en Min.v.Bin Zaken, maar kom ik bij de balie met alle papieren, dan zijn er weer andere documenten opeens nodig.... |
|
|
|
 |
|