|
Auteur |
Bericht |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 13:58 Onderwerp: Kort geding zonder advocaat |
|
|
Heb nog een vordering op mijn ex-werkgever. Gaat niet om een heel groot bedrag, maar wil het er ook niet bij laten zitten. Gezien de hoogte van de vordering (€1200 netto en €1200, dan wel 3100, bruto) is het inschakelen van een advocaat niet echt interessant omdat ik max. €400 voor kosten rechtsbijstand terugkrijg bij winst. Ik overweeg nu dit zelf te gaan doen, maar mag dit en is het verstandig?
Het gaat om de wettelijke verhoging uit een VKG (netto bedrag) en ten onrechte niet uitbetaalde snipperdagen bij beëindiging AO. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 15:11 Onderwerp: |
|
|
Nee, van uw vorderingen is de kantonrechter bevoegd kennis te nemen. Voor een kort geding bij de kantonrechter hoeft u geen advocaat in te schakelen.
EDIT: het antwoord op de vraag is natuurlijk dan: JA (i.p.v. nee)
Als gedaagde hoeft u dat ook niet bij de rechtbank. _________________ "Nusquam est, qui ubique est"
Laatst aangepast door DENNIS79 op do 01 dec 2011 17:15, in totaal 2 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 15:17 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of een kort geding de meest aangewezen weg is. Je zoekt niet met spoed een voorlopige maatregel, maar gewoon een definitieve oplossing.
Bedoelde je niet toevallig "ja"? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 15:24 Onderwerp: |
|
|
Wat zou dan de juiste weg zijn?
Voor wat betreft de wettelijke verhoging uit het VKG zou ik ook een deurwaarder in kunnen schakelen, maar deze kosten ga ik waarschijnlijk niet vergoed krijgen. Dan is het misschien voordeliger de rechter te laten beslissen en een dwangsom te eisen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 17:12 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
Bedoelde je niet toevallig "ja"? |
ik bedoelde inderdaad ja... hmmmm _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 22:53 Onderwerp: |
|
|
RB_1969 schreef: | Wat zou dan de juiste weg zijn? |
Als je loon niet is betaald, moet je bij de kantonrechter een loonvordering instellen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|