|
Auteur |
Bericht |
dwayne.scholtes
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 nov 2011 15:35 Onderwerp: Rechtsbijstand in het buitenland |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb dringend advies nodig wat betreft de rechtsbijstand in het buitenland.
De situatie: 26-02-11
Een paar maanden geleden heb ik een ruzie gehad bij een discotheek in Aken (duitsland) met een parkeerwachter.
Toen ik de discotheek verliet en naar de uitgang van het terrein reed stond daar de ''geschadigde persoon'' het verkeer te regelen. Toen ik door de uitgangspoort wou rijden, kwam deze persoon steeds meer mijn weghelft op en stak kort voordat ik hem passeerde met opzet zijn elleboog uit en sloeg daarmee mijn spiegel om. Hierna ben ik opgereegd uitgestapt en heb deze jongeman de huid vol gescholden. ben toen weer ingestapt en verder gereden omdat er geen schade aan mijn auto te zien was.
Vandaag 23.02.11
Krijg ik een brief van Amtsgericht Aachen waarin een aangifte/dagwaarding tegen mij gemaakt word.
Dit in 3 sectoren. 1: het uitschelden/bedreigen van de betreffende persoon.
2: mishandeling
3: doorrijden na ongeval.
Hierna heb ik mijn rechtsbijstand ingelicht en hun deelden mij mee dat dit buiten de dekking valt.
Ook heb ik een buiten de deur verzekering en een reisverzekering. Dit valt volgens hun niet onder 1 van deze verzekeringen.
Zou iemand mij hier aub advies kunnen geven of verder mee kunnen helpen.
groetjes Dwayne |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: wo 23 nov 2011 19:55 Onderwerp: |
|
|
Wat is precies je vraag? Of het waar is dat dit buiten de verzekering valt? Dat kunnen we niet beoordelen zonder de voorwaarden van je verzekering te bekijken. |
|
|
|
 |
dwayne.scholtes
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 nov 2011 14:58 Onderwerp: quote |
|
|
Buiten de verzekering valt het zowieso, dat heb ik al nagevraagt.
Maar wat eerder mijn probleem is:
Of ik hier nu echt een advocaat voor moet pakken.
De vooruit zichten zijn niet zo heel erg goed.
Ook al ben ik onschuldig. Ik kan het niet zo heel perfect bewijzen, aangezien op plaats delict geen camera toezicht is en 1 van de 3 getuigen die ik heb ""medeplichtig"" is.
Als ik deze zaak dus zou verliezen (trots mijn onschuld) kan ik de advocaat ook nog uit eigen tas gaan betalen.
Groetjes Dwayne |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: do 01 dec 2011 18:17 Onderwerp: |
|
|
Ik zou wel een advocaat opzoeken als ik jou was, ja. Het zijn geen geringe feiten die je ten laste zijn gelegd.
Je hoeft overigens niet te bewijzen dat je onschuldig bent. |
|
|
|
 |
|