|
Auteur |
Bericht |
Judge Tatting
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 13:40 Onderwerp: |
|
|
Je zou het natuurlijk ook omgedraaid kunnen oplossen. Jij bent de overeenkomst aangegaan en je bent dientengevolge gehouden om de laptop te leveren. De koper hoeft hem echter niet meer te (laten) repareren wat hem uiteraard kosten zal besparen. Oplossing: je stelt voor dat hij jouw "arbeidskosten" vergoedt en je maakt de laptop 60 euro duurder, lijkt me redelijk. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 17:35 Onderwerp: |
|
|
Dat roept het risico aan dat hij stelt dat zijn eigen uren niets kosten. Beter is het m.i. om de ongerechtvaardigde verrijking in te roepen dan. Al vermoed ik dat de koper niet gevoelig is voor een dergelijk 'moreel' argument, welke van de twee dan ook. Zou ik ook niet zijn. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 18:27 Onderwerp: |
|
|
Klopt, maar hij kan natuurlijk niet meer bewijzen dat hij de laptop daadwerkelijk kon repareren. Ik denk echter dat je met mensen die het "in het weekend wel even komen oplossen" beter niet te juridisch kunt beginnen, tenzij je geen andere keus meer hebt. Bovendien staat TS natuurlijk vrij zwak in zijn standpunten. Het was dus slechts een idee. _________________ Veritas incognita ergo dubito. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 22 nov 2011 20:04 Onderwerp: |
|
|
Judge Tatting schreef: | Je zou het natuurlijk ook omgedraaid kunnen oplossen. Jij bent de overeenkomst aangegaan en je bent dientengevolge gehouden om de laptop te leveren. De koper hoeft hem echter niet meer te (laten) repareren wat hem uiteraard kosten zal besparen. Oplossing: je stelt voor dat hij jouw "arbeidskosten" vergoedt en je maakt de laptop 60 euro duurder, lijkt me redelijk. |
Hier is geen rechtsgrond voor.
(Nou ja, ongerechtvaardigde verrijking, maar dat zal je hier niet lukken. Het heeft TS namelijk niets gekost om het ding te repararen, dus er valt niets te vorderen.)
Je kunt altijd proberen te onderhandelen, maar TS vraagt naar zijn "wettelijke rechten". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
legalrebel
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 16:49 Onderwerp: |
|
|
dit advies komt waarschijnlijk al te laat, maar ja, breng de laptop terug in zijn kapotte staat. Als de koper hem komt halen bied een extra service aan om hem te repareren voor een X bedrag  |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: vr 02 dec 2011 17:05 Onderwerp: |
|
|
Ben wel benieuwd hoe het afgelopen is...
Maar dat heb ik wel vaker nadat vragen beantwoord zijn! _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|