|
Auteur |
Bericht |
Bosvelt
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 11:13 Onderwerp: Contract ivm Studie |
|
|
Hallo,
Een tijd geleden heb ik een contract ondertekend met mijn werkgevers ivm met mijn studie (2 jarig). Mijn werkgevers zouden de studie betalen (deels) en dan zou ik tot 1-9-2013 in dienst blijven. Mocht ik eerder uit dienst gaan, dan zou ik voor 1-9-2012 7500 euro en 1-9-2013 5000 euro moeten betalen.
Hiervoor zouden zij 2x werkgeversbijdrage (2x 1250,- wat in aanmerking komt voor WVA)
Uurloon (bedrijfs)coach. Elke week een uur.
Ik zou dezelfde beschikbaarheid houden we hebben beiden het contract ondertekend.
Nu is het zo dat mijn werkgevers maar 1x 1250 euro hebben betaald als werkgeversbijdrage (omdat het voor het 2e studiejaar afgeschaft werd. Bron: school).
Ook heb ik lang niet elke week een uur van mijn bedrijfscoach gevraagd. (ik denk nog maar net de helft)
Nu is de situatie zo dat ik weg wil bij mijn huidige werkgever (McDonalds) en naar de politie wil.
Is er ook een manier om "onder dit contract uit te komen"?
Een vriend van mij vertelde me dat het contract wel ontbonden kon worden, omdat er een positieve verandering is in mijn carrière. Klopt dit?
Of kan ik iets doen met betrekking tot de kosten die zij gemaakt hebben? (geen 2e werkgeversbijdrage en niet veel uren van mijn bedrijfscoach)
Alvast bedankt,
Werner |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 15:03 Onderwerp: |
|
|
Waar de opmerking van je vriend over gaat weet ik niet, maar slaat nergens op met betrekking tot een opleidingsovereenkomst.
Je bent in principe gewoon gehouden om de opleiding terug te betalen. Wellicht kun je inderdaad bedingen dat je maar een lager bedrag hoeft terug te betalen omdat de werkgever minder kosten heeft gemaakt, maar afdwingen lijkt me buitengewoon moeilijk. Al hangt dat af van wat er precies in de opleidingsovereenkomst staat. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 15:17 Onderwerp: |
|
|
Je hoeft in ieder geval niet méér terug te betalen dan het je werkgever heeft gekost. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Bosvelt
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 15:20 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Je hoeft in ieder geval niet méér terug te betalen dan het je werkgever heeft gekost. |
Ook als we beiden onze handtekening al gezet hebben?
Het is een heel simpel contract. Zal zaterdag het gehele "contract" online zetten. |
|
|
|
 |
|