|
Auteur |
Bericht |
miesje
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 11:35 Onderwerp: Hoe hoog is de bankrekening uit de erfenis |
|
|
Kort geleden is mijn moeder overleden. Zij was de langst levende. Het erfdeel van mijn vader is reeds uitbetaald. Mijn moeder heeft ook een testament. Nu is het zo dat niet bekend is gemaakt hoe hoog het te verdelen bedrag is dat op de bankrekening zou staan. Zij willen dat niet zeggen. Hoe kan ik daar op een andere manier achter komen? |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 11:59 Onderwerp: Re: Hoe hoog is de bankrekening uit de erfenis |
|
|
miesje schreef: | Kort geleden is mijn moeder overleden. Zij was de langst levende. Het erfdeel van mijn vader is reeds uitbetaald. Mijn moeder heeft ook een testament. Nu is het zo dat niet bekend is gemaakt hoe hoog het te verdelen bedrag is dat op de bankrekening zou staan. Zij willen dat niet zeggen. Hoe kan ik daar op een andere manier achter komen? |
Jouw vraagstelling is niet helemaal helder. Jij geeft aan dat jouw moeder niet wil zeggen hoe hoog de bankrekening is. Maar je geeft aan dat jouw moeder is verleden. Lijkt me moeilijk dat zij dan nog iets zegt. Of is er sprake van een derde persoon die belast is met het uitvoeren van het testament. |
|
|
|
 |
miesje
Leeftijd: 75 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 12:25 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad is mijn moeder overleden. Maar mijn broer en zus willen niet vrijgeven wat saldo is. Wij zijn een gezin van 11 kinderen. Twee ervan hebben alles geregeld, maar hier zeggen zij niets over. In het testament is het saldo toebedeeld aan een goed doel. Ik zou heel graag willen weten wat het bedrag is. |
|
|
|
 |
TP
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 nov 2011 12:31 Onderwerp: |
|
|
miesje schreef: | Inderdaad is mijn moeder overleden. Maar mijn broer en zus willen niet vrijgeven wat saldo is. Wij zijn een gezin van 11 kinderen. Twee ervan hebben alles geregeld, maar hier zeggen zij niets over. In het testament is het saldo toebedeeld aan een goed doel. Ik zou heel graag willen weten wat het bedrag is. |
Beschik jij over het testament? Krijgen de kinderen hun (legitieme) kindsdeel. Is er een executeur testamentair benoemd? Deze ET moet verantwoording afleggen. |
|
|
|
 |
|