|
Auteur |
Bericht |
gixxie
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 feb 2010 13:47 Onderwerp: tuchtklacht tegen advocaat tegenpartij mogelijk? |
|
|
In het verweer van de tegenpartij zijn door de advocaat diverse aantoonbare (middels bescheiden) onwaarheden in zijn verweer
opgenomen.
Ik wil hier echter werk van maken,is dit mogelijk? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 11 feb 2010 16:39 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt mij geen kwestie voor een tuchtrechtelijke weg.
Als dit verweer onderdeel uitmaakt van een gerechtelijke procedure, zul je binnen die procedure hier nog op kunnen reageren. Daarbij kun je dan ook de genoemde bescheiden overleggen. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
caderius
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 nov 2011 18:13 Onderwerp: |
|
|
Suijkerbuijk schreef: | Dat lijkt mij geen kwestie voor een tuchtrechtelijke weg.
Als dit verweer onderdeel uitmaakt van een gerechtelijke procedure, zul je binnen die procedure hier nog op kunnen reageren. Daarbij kun je dan ook de genoemde bescheiden overleggen. |
Dit is vaak slechts in theorie mogelijk. In uitgebreide dossiers is de weerlegging van vele onwaarheden en van suggestieve vertekeningen van de werkelijkheid in de praktijk door de advocaat van de tegenpartij niet zinvol omdat de rechter geen tijd heeft om die allemaal ook nog te gaan bestuderen. Het kan zelfs averechts effect hebben.
Dus de vraag blijft: wat te doen in een dergelijk geval? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 10 nov 2011 19:50 Onderwerp: |
|
|
Als je niet eerst in de procedure aantoont dat het om onwaarheden gaat, zal een klacht erop stranden dat niet vaststaat dat het om onwaarheden gaat.
Daarnaast zul je voor een klacht moeten bewijzen dat de advocaat *wist* dat het een leugen was. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 12 nov 2011 13:06 Onderwerp: |
|
|
Overleg met je eigen advocaat wat die ervan vindt. Je kunt via de deken in het arrondissement je beklag doen. |
|
|
|
 |
caderius
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 28 nov 2011 18:04 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | Overleg met je eigen advocaat wat die ervan vindt. Je kunt via de deken in het arrondissement je beklag doen. |
Ja, dank. Dat wist ik. Van derden wilde ik graag horen wat voor ervaringen er zijn met dergelijke klachten bij de deken. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 28 nov 2011 19:32 Onderwerp: |
|
|
Het is volkomen normaal dat je het niet eens bent met één of meer door de wederpartij gestelde feiten. Blijkbaar beschik je over bescheiden waarmee kan worden aangetoond dat die gestelde feiten onjuist zijn. Dat is mooi.
Tuchtrechtelijk is er niets aan het handje. Een klacht is bijgevolg kansloos. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|