Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 21:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

coa,werken in het weekend.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shariej21

Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 17:11    Onderwerp: coa,werken in het weekend. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Op mijn werk zijn we in gesprek geraakt over de zaterdag.
volgens mij mag ik er maar 12 per jaar werken behalve in overleg dan meer. sinds 2007 ben ik in dienst.

in mijn contract staat het volgende:

artikel 6 lid 9 van de coa bepaalt.dat de werknemer niet kan worden verplicht meer dan 12 zaterdagen per jaar te werken. op vrijwilige basis mag een afspraak worden gemaakt tussen de werkgever en de werknemer om meer zaterdagen te werken. gebruikmakend van die mogelijkheid komen werkgever en werknemer overeen,dat de werknemer 45 zaterdagen per jaar werk.

volgens mijn bedrijfsleideris het stukje"
gebruikmakend van die mogelijkheid komen werkgever en werknemer overeen,dat de werknemer 45 zaterdagen per jaar werk."
al zeker dat ik verplicht ben om 45 zaterdagen te werken.

volgens mij slaat de zin meer op het stukje van op vrijwilige basis mag een afspraak worden gemaakt tussen de werkgever en de werknemer om meer zaterdagen te werken""

dit hieronder heb ik uit het coa gehaald.

Artikel 6

punt 9. De werknemer, in dienst voor 1 juni 2008, kan niet worden verplicht om meer dan 12 zaterdagen per
jaar te werken, tenzij de werknemer verdergaande historische rechten heeft. Zie ook bijlage 4A voor
de historische rechten. De werkgever en werknemer kunnen in overleg afwijkende afspraken maken

hoe zit dit nou? want we komen er niet veder uit.

alvast bedankt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RB_1969

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoeveel zaterdagen werk je nu gemiddeld per jaar?

<13: lijkt me dat de individuele AO aangepast moet worden, maar dit is met wederzijds goedvinden.

>12: wordt het mi. een iets lastiger verhaal, maar nog steeds niet onmogelijk. Tussen vrijwillig iets doen en verplicht worden tot zit een levensgroot verschil.

Wat zegt bijlage 4A?
shariej21

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 18:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik werk bijna elke zaterdag, ik zit zoiezo al ruim over de 12 zaterdagen heen.

bijlage:
A. Historische rechten met betrekking tot de arbeidstijden
Avonduren
Ten aanzien van het werken op avonduren, behalve de uren die voor
1 juni 1996 als wekelijkse koopavond golden, geldt vrijwilligheid, en wel in het bijzonder:
– voor de werknemer in dienst voor 23 juni 1992, met uitzondering van bedrijfsleiders en werknemers
in winkels met een bezetting van minder dan 11 werknemers, vanaf 18.00 uur;
– voor de werknemer in dienst voor 1 januari 1995 vanaf 18.30 uur;
– voor de werknemer in dienst voor 1 juni 1996 vanaf 18.30 uur, tenzij anders overeengekomen.
Zaterdag
Voor de werknemer in dienst voor 23 juni 1992, met uitzondering van de bedrijfsleider en de werknemer
in een winkel met een bezetting van minder dan 11 werknemers, geldt op zaterdag vrijwilligheid vanaf
17.00 uur. Voor de werknemer in dienst voor 1 juni 1996 geldt vrijwilligheid op zaterdag vanaf 18.00 uur.
Meer dan 12 zaterdagen
De werknemer kan op een afspraak over het werken op meer dan 12 zaterdagen per jaar of meer dan 1
zaterdag per 4 weken in een DC, voor zover gemaakt na 31 maart 2002, terugkomen met inachtneming
van een opzegtermijn van drie maanden, tenzij de afspraak schriftelijk is gemaakt met gebruikmaking
van onderstaande tekst . Met de werknemer die vóór 1 april 2000 structureel meer dan één zaterdag in
een periode van 4 weken heeft gewerkt, kan, indien gewenst, het aantal zaterdagen per periode van 4
weken naar één worden teruggebracht zodra dit redelijkerwijs mogelijk is.
Indien werkgever en werknemer schriftelijk overeenkomen dat meer dan
12 zaterdagen per jaar (winkel) dan wel 1 zaterdag per 4 weken (distributiecentrum) wordt gewerkt en
daarbij gebruik maken van onderstaande tekst, kan de werknemer hierop slechts met instemming van
de werkgever terugkomen.
“Artikel 6 lid 9 respectievelijk artikel 9 lid 1 van de CAO bepalen dat de werknemer niet kan worden
verplicht meer dan 12 zaterdagen per jaar (winkel) respectievelijk 1 zaterdag per
4 weken (distributiecentrum) te werken. Op vrijwillige basis mag een afspraak gemaakt worden tussen
werkgever en werknemer om meer zaterdagen te werken. Gebruik makend van die mogelijkheid komen
werkgever en werknemer overeen dat de werknemer .... zaterdagen per jaar werkt.”
Voor de afspraak geldt onverminderd het overigens in artikel 6 lid 3 bepaalde.
B. Historische rechten met betrekking tot toeslagen
a. Aan de werknemer in volledige dienst die in de periode vóór de invoering van de nieuwe
Winkeltijdenwet op 1 juni 1996 gedurende avonduren werkte, wordt een toeslag van 50%
gegarandeerd indien en voor zover hij op dergelijke uren werkt na 1 juni 1996.
b. Eenzelfde garantie geldt voor uren gewerkt op zaterdagmiddag.
c. Voor de bepaling van het aantal uren dat in aanmerking komt voor de garantieregelingen in de
leden a en b, is bepalend het patroon van gewerkte uren in een referentieperiode van drie
maanden of drie vierweekse periodes die liggen voor 1 mei 1996, waarbij ziekteverzuim
tot de gewerkte uren wordt gerekend.
RB_1969

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je werkt bijna elke zaterdag....... wat is dan het probleem?

Denk eerst eens heel goed na of je nu "je kont tegen de krib wil gooien", maw heb je het er naar je zin en wil je er blijven werken. Problemen maken over het werk op zaterdagen, terwijl je dit al vier jaar doet, gaat je niet in dank afgenomen worden (los van het feit hoe sterk je eventueel juridisch staat).

Bezint eer ge begint!
shariej21

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee dat is het probleem niet hoor,

Er zijn meedere dingen gebeurt en nu is alleen de vraag of hun dit kunnen maken. want ze lappen wel meer rechten/regels aan hun laars.

sharon
shariej21

BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2011 14:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hopelijk is er nog iemand die mij antwoord kan geven op mijn rechten/plichten.

want ik heb nooit de afspraak gemaakt om 45 zaterdagen per jaar te werken en nu opeens willen ze dat ik er 45 ga werken. nu werk ik gemiddelt 2 x per maand op zaterdag kunnen ze me verplichten om echt elke zaterdag te gaan werken?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds