tobias1989
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 nov 2011 16:37 Onderwerp: Terugbetaling studiekosten |
|
|
Hallo,
Na hier het een en ander gelezen te hebben over dit onderwerp, maar mijn geval toch wel iets afwijkt wil ik mijn verhaal hier graag even neerzetten.
Feiten:
Ik ben sinds 10-10-2011 begonnen bij mijn WG.
Ik werk voor een uitzendbureau, dus ben niet onder contract bij de WG.
Bij mijn WG heb ik een studieovereemkomst getekend op 19-10-2011 waarin vermeld staat dat ik de studie naar rato moet terugbetalen met een looptijd van 5 jaar.
Mijn studie zou beginnen op 31-10-2011,om 19.00 uur.
Hij heeft me deze studieovereenkomst laten tekenen met alleen de naam van de studie erop, maar verder geen begin datum, hij heeft vervolgens achter de naam gezet (zie bijlage) en deze bundel papieren dus de overeenkomst en de bijlage aan mij meegegeven op 28-10-2011, toen zag ik dus pas dat ik maandag 31-10-2011 zou moeten starten.
Verhaal:
Ik heb met het uitzendbureu afgesproken dat ik een X bedrag netto per maand wou verdienen, maar tegen de tijd dat ik mijn contract daar moest tekenen stond er een bedrag op wat beduidend minder was.
Ik heb dit toen gemeld, en dus niet getekend.
In de loop van de middag die dag, heeft het uitzendbureau mij weer gebeld, en mij verteld dat ik mijn gevraagde netto bedrag wel zou krijgen, en dat ik mijn eerste loonstrookje maar af moest wachten, mocht het te weinig zijn, dan zou hij het persoonlijk uit eigen zak aanvullen.
Ook bedenk ik me nu net dat ik daarna nooit een contract heb getekend.
Na het krijgen van mijn eerste loonstrookje, dit was op 21-10-2011, kreeg ik dus beduidend minder dan afgesproken.
Ik heb toen het uitzendbureau gebeld, en gemeld dat ik te weinig kreeg, en dat het dus aangevult moest worden.
Ik kreeg toen de mededeling dat ook hij weinig tot geen speelruimte meer had m.b.t. mijn salaris, maar hij zou met mijn WG om tafel, om het allemaal te regelen, en het zou allemaal goed komen. Ik heb hem toen gezegd dat als mijn salaris zo blijft, ik er mee op wil houden, omdat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden.
Ook heb ik het toen aan mijn WG gemeld, dat ik te weinig betaald kreeg, en dat als dit zo bleef ik niet verder wilde, omdat dit niet de afspraak was.
Hij was erg tevreden over mij, dus hij vond ook dat ik meer betaald moet krijgen, maar ik moest het maar met mijn uitzendbureau regelen.
Mijn uitzendbureau is toen op 26-10-2011 langgeweest bij mijn WG om over mijn salaris te praten, dit heeft geleid tot een iets beter salaris, maar nog lang niet het eerder afgesproken salaris.
Ik ben toen die vrijdag terug gekomen op mijn werk, want ik zat in de kost, en kreeg toen van mijn WG te horen dat ook hij niet bereid is meer voor mij te betalen aangezien ik al meer dan genoeg kost.
Ik heb hem toen gemeld dat ik het weekend er goed over na zou denken of ik nog wel wilde blijven.
Ik ben toen de maandag 31-10-2011 bij mijn WG geweest, dit was dus ook de dag dat ik in de avond met mijn studie zou moeten beginnen. Ik gezegd dat ik voor dit salaris niet verder wil, hier schrok hij van, en vond het erg jammer, en hij vroeg me per wanneer ik op wou houden.
Ik heb toen wel gezegd dat ik nog wel wil blijven werken totdat ze een vervanger voor mij hebben, echter zei hij toen dat ik de volgende dag niet meer hoefde te komen, dus feitelijk gezien heeft hij mij weggestuurd.
Ook kwam hij met de mededeling dat ik contact moest zoeken met de school, en het daar moest melden dat ik de cursus niet meer wil volgen, en als hier enige kosten aan verbonden zouden zijn, dat hij die dan op mij zou verhalen.
Ik heb dus vervolgens de school gebeld, en gezegd dat ik de cursus niet meer wil volgen, omdat ik bij mijn WG weg ben.
De school vertelde mij dat de cursus wel gewoon betaald dient te worden, ik had 2 weken voor het begin van de cursus de cursus kosteloos kunnen opzeggen, maar dit was nu niet meer mogelijk.
Aangezien ik pas 19-10 mijn studieovereenkomst heb getekend, en we pas 25-10-2011 de bevestiging hebben gekregen dat ik ingeschreven ben, zou ik aan deze termijn nooit voldaan kunnen hebben.
Mijn vraag is nu:
-Kan een WG mij verplichten te betalen voor een cursus waarmee ik nog niet gestart ben.
-Is het aan te tonen dat hij mij ontslagen heeft, want in dit geval hoef ik de studiekosten niet terug te betalen.
-Mag een school je nog toelaten terwijl de opzegtermijn al verstreken is, en ben je dan verplicht het volledige bedrag te betalen voor een cursus die je niet gevolgd hebt.
Mvg |
|