Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Slottie
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 nov 2011 20:47 Onderwerp: Vakantieuren, extra hoge belasting en afmelden van werk |
|
|
Hallo,
Mijn situatie is als volgt:
Ik werk al 2,5 jaar bij een tankstation met alleen mijn baas. Ik werk zonder contract maar werk al wel 2,5 jaar lang op vaste tijden. Ma t/m vr van 10:00 tot 18:00.
Tot nu toe was het zo dat als ik ziek of op vakantie was geen loon kreeg, maar dit heb ik ondertussen ter sprake gebracht en wat blijkt, ik heb dus idd recht op opbouw van vakantiedagen.
Nu heeft mijn baas het een en ander laten berekenen door zijn boekhouder en nu blijkt dus dat ik over 2009, 2010 en over 2011 idd vakantieuren heb opgebouwd en deze nog niet betaald heb gekregen.
In 2009 (145 uur) en 2010 (115 uur) heb ik wel vakantie gehad, alleen niet doorbetaald gekregen tijdens die vakantie.
Nu is een en ander met mijn baas overlegd en hij wilt mij wel betalen, maar er blijven nog wat probleempjes over:
Volgens de boekhouder heb ik over 2009 en 2010 dus nog vakantieuren openstaan, bij elkaar 260 uur. De boekhouder zegt dus nu dat die vakantieuren uitbetaald kunnen worden, maar wel volgens een hoger belastingtarief.
Dat lijkt mij dus verre van eerlijk. Aangezien ik de vakanties wel heb gehad in 2009 en 2010, alleen toen aan het eind van de maand dus niet volledig loon heb gehad. Maw, het geld dat ik nu zou moeten krijgen is naar mijn idee 'achterstallig loon'.
Hoe zit het hier mee? Wie heeft hier gelijk?
Als ik het een en ander op zoek lees ik ook nog dat WETTELIJKE vakantieuren geeneens uitbetaald mogen worden. Alleen de extra vakantieuren, dat zou in mijn geval misschien 40 uur zijn over 2009 en 2010.
Hoe zit dit?
Ook hebben we het gehad over het afmelden van mijn baas aan mij een dag van te voren.